[ed2k/MEGA] El màgic dels somnis - 1966 [Bluray720p-Català-Castellà]

Pel·lícules, cicles, etc.

Moderadors: Oliana, Petiso

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Xerinola17
Entrades: 17
Membre des de: dl. juny 14, 2021 14:26
Contacta:
Status: Desconnectat

[ed2k/MEGA] El màgic dels somnis - 1966 [Bluray720p-Català-Castellà]

#1

Entrada Autor: Xerinola17 » dj. juny 17, 2021 23:03

El màgic dels somnis

Imatge
Sinopsi

El màgic dels somnis explica contes als nens que es porten bé abans d’anar a dormir. En una de les seves visites nocturnes, coneix la família nombrosa Telerín i explica un conte a cada un dels seus membres. Cada història dona lloc a les sis seqüències del film: Nap-buf, el nen que era tan petitó que els seus germans el confonien amb les mosques; Tatu Hood, l’heroi que defensa els febles; el gosset de la Mariona, que creu que per a ésser un gos com cal ha de tenir puces; el Grenyes i la moneda, en què un nen trenca una guardiola per a comprar-se una pistola d’aigua i se li apareix en Papu Treulason; la Tona i el marcià, en el qual la nena viatja per l’univers amb el disc volador d’un extraterrestre, i Cuetes i el circ, en què una petita foca acaba fent de pallasso en un circ.

Producció

Primer i únic llarg de dibuixos dels Estudis de Francesc Macian, dedicats a la realització de cintes publicitàries d’animació. La cinta aprofità l’èxit de la famosa família Telerín, els personatges animats de l’espai televisiu "Vamos a la cama" de José Luis Moro. Cantants i conjunts de fama del moment n’interpretaven les cançons. Malgrat que el film obtingué un enorme èxit popular i de crítica, les despeses generades en el rodatge obligaren els estudis a fer suspensió de pagaments el mateix 1966. L’original en castellà no s’estrenà a Europa, però, en canvi, sí que es presentà en una sessió especial a l’Auditori de Nacions Unides a Nova York i s’estrenà amb la presència de l’autor a Mèxic el 1968, a Buenos Aires i Montevideo el 1969. La tècnica emprada fou el dibuix animat sobre acetat, si bé en la seqüència del petit marcià s’utilitzà el paper retallat perquè, segons algunes fonts no confirmades, ja havien esgotat el pressupost de la pel·lícula. L’historiador suís Bruno Edera considera que es tracta del millor dibuix animat de llarga durada realitzat a Europa després de la guerra. Tot i que inicialment es va voler fer en català, en aquella època fou impossible. 20 anys més tard, a finals del 1986, TV3 va doblar-la per emètre-la el dia de reis de l'any següent, havent-ne de reconstruir tota la banda sonora.


Que s'ha fet:
- S'ha extret l'àudio d' una de les primeres edicions que van sortir en DVD (a 25 fps).
- S'ha agafat un rip del Bluray d'internet a 24 fps i s'ha transformat a 25 fps per adequar-lo a la velocitat del DVD del doblatge català fet directament per video i no per cine.
- S'ha convertit l'audio catellà del Bluray a la velocitat i freqüència del DVD, encaixant amb el català i amb les edicions VHS en aquest idioma.

Dades de la publicació:
Vídeo: 960x720 H264 25FPS [Font: Blu-ray]
Àudios:
- Català DVD FLAC 48Khz [Font: DVD en català cortesia de Junior]
- Castellà BDrip FLAC 48Kbps [Font: Bluray rip de GrupoHDS]

Mida:
5.43GB

Duració: 1:09h

Agraïments: A Junior (@capcalent a twitter) pel DVD en català, a GrupoHDS pel Bluray-rip, a Hakyra per l'estructura del post i els comentaris i a Adrià05 per les suggerències i compartir-la a l'eMule :D

Descàrrega:
Emule: ed2k://|file|El%20m%C3%A0gic%20dels%20s ... .166:14662|/
Mega: https://mega.nz/file/IeUjiASS#8MuYd_USG ... UBexhLI67U
Xerinola17 l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. nov. 14, 2022 22:17, en total s’ha editat 11 vegades.


______________________________________
Si em voleu seguir a twitter, sóc @Xerinola17

Avatar de l’usuari

Hakyra
Entrades: 313
Membre des de: dv. nov. 23, 2018 17:14
Status: Desconnectat

Re: [MEGA] El Màgic dels Somnis - 1966 [Bluray720p-Català-Castellà]

#2

Entrada Autor: Hakyra » dv. juny 18, 2021 14:27

Primer de tot et vull agraïr de tot cor que t'uneixis a la cavalleria de rescatadors de doblatges i de muntadors del món en català i que hagis rescatat aquest doblatge que portava dècades perdut en DVD's (encara que només publiquis una peli, fer un release es una feinada!!)

Dit això, et volia preguntar, saps que has comprimit l'àudio en català? Perquè al post dius que l'àudio és AC-3 2.0 ???Kbps a 48Khz però al MKV em surt com a AAC 2.0 133Kbps i esta super comprimit...

Imatge
𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐎𝐑𝐄 𝐂𝐀𝐓𝐀𝐋𝐀𝐍 𝐃𝐔𝐁 𝐑𝐄𝐉𝐄𝐂𝐓𝐄𝐃

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Xerinola17
Entrades: 17
Membre des de: dl. juny 14, 2021 14:26
Contacta:
Status: Desconnectat

Re: [MEGA] El Màgic dels Somnis - 1966 [Bluray720p-Català-Castellà]

#3

Entrada Autor: Xerinola17 » dv. juny 18, 2021 15:46

Hola! Gràcies pel comentari! La meva intenció es fer releases més sovint, doncs tinc força material pendent en VHS que no és a internet i a mesura que tregui el temps vull anar-ho pujant tot.
En quant a la informació, l'he corregida, doncs entre que et vaig copiar la plantilla i demés, cec que se'm va colar info erronea! Efectivament volia dir AAC, no AC-3 ;)

Sí, l'audio està comprimit, i el video també, pero a un nivell que es veu i se sent bé, no?
______________________________________
Si em voleu seguir a twitter, sóc @Xerinola17

Avatar de l’usuari

Hakyra
Entrades: 313
Membre des de: dv. nov. 23, 2018 17:14
Status: Desconnectat

Re: [MEGA] El Màgic dels Somnis - 1966 [Bluray720p-Català-Castellà]

#4

Entrada Autor: Hakyra » dv. juny 18, 2021 17:02

Xerinola17 ha escrit:
dv. juny 18, 2021 15:46
Hola! Gràcies pel comentari! La meva intenció es fer releases més sovint, doncs tinc força material pendent en VHS que no és a internet i a mesura que tregui el temps vull anar-ho pujant tot.
En quant a la informació, l'he corregida, doncs entre que et vaig copiar la plantilla i demés, cec que se'm va colar info erronea! Efectivament volia dir AAC, no AC-3 ;)

Sí, l'audio està comprimit, i el video també, pero a un nivell que es veu i se sent bé, no?
Emm... si es un àudio que es troba a tot arreu (com per exemple Frozen) doncs mira, no passa res si el comprimeixes(tot i que no ho hauries de fer), però si fas un release d'aquests on rescates doblatges que porten anys perduts no hauries de comprimir mai els àudios, mai.
Ja com a extra pots donar l'arxiu font original d'àudio (ningú ho fa però jo ho faig perquè mira, meh, així algú el pot re-aprofitar o guardar-lo).

Si no saps com fer-ho puc guiar-te ja que jo també feia aquestes coses quan vaig començar a fer releases :D
𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐎𝐑𝐄 𝐂𝐀𝐓𝐀𝐋𝐀𝐍 𝐃𝐔𝐁 𝐑𝐄𝐉𝐄𝐂𝐓𝐄𝐃

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Xerinola17
Entrades: 17
Membre des de: dl. juny 14, 2021 14:26
Contacta:
Status: Desconnectat

Re: [MEGA] El Màgic dels Somnis - 1966 [Bluray720p-Català-Castellà]

#5

Entrada Autor: Xerinola17 » dv. juny 18, 2021 22:56

Home, no crec que lo de "no hauries de comprimir mai els audios, mai" sigui la millor forma de dir-ho :lol: Diguem que a tu t'agrada que es conservin els audios el més purs possibles, encara que això augmenti considerablement el tamany de l'arxiu. Però com que per a la oida humana no hi ha diferència entre el FLAC/WAV i un ACC amb suficient qualitat, a mi m'agrada més comprimir tant el video com l'audio per al que considero una release final acabada. La prova és que si no ho mires amb cap programa per obtenir-ne la informació, segurament no em podries dir si és FLAC o ACC. Vaja, potser tu sí, però el 99% de la gent no; no estem parlant de MP3 a 64kbps.

Una altra cosa és que algú vulgui fer un altre muntatge aprofitant aquest audio, i en aquest cas doncs me'l demani i n'hi passi una versió sense compressió perquè, evidentment, si has de tornar a comprimir, doncs és millor partir d'un material no comprimit (que ojo, també es pot simplement posar l'audio comprimit ja existent sense recomprimir-lo). Però per tenir l'arxiu final i per descarregar-lo, vèure'l i enmagatzemar-lo, crec que el més còmode i llògic és comprimir l'audio i el video tractant de respectar la màxima qualitat possible, que crec que és com ho he fet :wink:

Hi ha gent que prefereix tot el més "pur" possible i fan arxius enormes. Ho respecto, però no és la meva elecció. Ja provo d'assegurar-me que el resultat audiovisual de cada release sigui el més alt possible.

De totes maneres, ja miraré les diferències de tamany per si realment val la pena incloure en algunes releases provinents de VHS l'audio en format FLAC enlloc de ACC, però vaja, que en aquest cas ni tant sols sortia d'un VHS, venia d'un trist DVD.

Si ho comentaves perquè has notat alguna cosa malament a l'audio, aleshores és un altre tema, fes-me saber on i m'ho miro :wink:
______________________________________
Si em voleu seguir a twitter, sóc @Xerinola17

Avatar de l’usuari

Adrià05
Entrades: 2808
Membre des de: dt. feb. 03, 2015 20:06
Status: Desconnectat

Re: [MEGA] El Màgic dels Somnis - 1966 [Bluray720p-Català-Castellà]

#6

Entrada Autor: Adrià05 » ds. juny 19, 2021 7:47

Suposo que quan diu sense comprimir, es refereix a posar-lo igual que el DVD. És a dir, si el DVD és AC3 192kbps, exportar-ho igual. L'únic que faries és guanyar pocs MB respecte a l'AAC 133 que has fet (per cert, format bastant dolent) i evitaries el retall de freqüència que ha succeït.

Un FLAC/WAV per un àudio del DVD és absurd, perquè parteixes d'un àudio ja de per si amb pèdues. Però sí que s'ha d'intentar, des del meu punt de vista, no comprimir més del compte l'àudio, sinó deixar-lo igual o fins i tot amb una mica més de bitrate.

Parlem d'un arxiu que ocuparà pocs MB, i no ve de pocs més per evitar el "dany". En el cas del vídeo, esclar que si passem a 1080p ens n'aniriem al doble de pes i aquí ho entenc.

PD. Per cert, en català els títols no van en majus, és una "americanada" ;)

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Xerinola17
Entrades: 17
Membre des de: dl. juny 14, 2021 14:26
Contacta:
Status: Desconnectat

Re: [MEGA] El màgic dels somnis - 1966 [Bluray720p-Català-Castellà]

#7

Entrada Autor: Xerinola17 » ds. juny 19, 2021 9:40

Hola! És cert el que dius dels títols. A mi la veritat és que m'agrada com queda en majúscules, però suposo que és per la mala costum de quan es fa malament, així que ja ho he arreglat; respectarem les normes i el format en català ;)

En quant al que dieu de l'audio, per què consideres que l'AAC és un format dolent? Jo pensava que era un format comprimit millor que el MP3. El que no era conscient és d'haver posat un bitrate baix. Quin format em recomenarieu, apart del FLAC?

Com que encara ho conservo tot, crec que tornaré a posar-hi l'audio mirant-me això que dieu. En una release d'aquestes característiques (5GB) realment la diferència de tamany no serà tanta, amb l'audio en FLAC. Però de tots manera, si volgués posar AAC (o algun altre format comprimit millor que em recomeneu), posem pel cas a l'hora de treure una sèrie de varis episodis, quin seria el bitrate que em recomenarieu?
Tingueu en compte que totes les releases que vull fer seran generalment en mono i alguna en stereo.

De fet, en el cas d'aquesta pel•lícula, diria que ambdós audios són mono (el català segur), així que segurament podria posar dos FLAC mono i guanyariem en qualitat sense ressentir-ne gaure el tamany.

Per cert, ets el mateix Adrià que té Despertaferro penjada a Youtube?
______________________________________
Si em voleu seguir a twitter, sóc @Xerinola17

Avatar de l’usuari

Adrià05
Entrades: 2808
Membre des de: dt. feb. 03, 2015 20:06
Status: Desconnectat

Re: [MEGA] El màgic dels somnis - 1966 [Bluray720p-Català-Castellà]

#8

Entrada Autor: Adrià05 » ds. juny 19, 2021 13:51

És millor que l'MP3 però segueix sent bastant dolent. Amb la captura de l'Hakyra ho pots veure.

La meva recomanació és mirar sempre la font original. Si l'àudio és 192 kbps, exportar-lo a 192, utilitzant el format AC3 (amb ffmpeg). Faràs que no perdi res de qualitat. En cas de ser superior, com TV3HD que té 256 kbps, jo el que faig és passar-lo a 384 kbps (aquí ja entraríem en un jardí, perquè el format de TV3 és EAC3 -superior a l'AC3- i jo l'exporto en AC3 per ser compatible, i en ser un format inferior se li ha de posar una mica més de bitrate). Si és 5.1, llavors s'ha de posar entre 448 kbps i 640 kbps perquè en aquest cas, en haver-hi més canals, la pèrdua es pot incrementar.

Com he dit abans, fer FLAC/WAV (àudios sense pèrdues) partint d'un àudio del DVD (àudio amb pèrdues) és absurd. El FLAC s'utilitzaria quan, en el Bluray, els àudios són DTS HD-MA (sense pèrdues). En aquest cas, podries passar de 2 GB d'àudio a 800 MB sense patir cap mena de pèrdua, ja que estàs treballant amb dos formats sense pèrdues. Però, com dic, només s'ha d'utilitzar quan parteixes d'un àudio sense pèrdues, perquè si no el que faràs és inflar-lo sense guanyar res de profit.

I no, no sóc aquell Adrià :lol:

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Xerinola17
Entrades: 17
Membre des de: dl. juny 14, 2021 14:26
Contacta:
Status: Desconnectat

Re: [MEGA] El màgic dels somnis - 1966 [Bluray720p-Català-Castellà]

#9

Entrada Autor: Xerinola17 » ds. juny 19, 2021 21:07

Bé, us he intentat fer cas i he repujat l'arxiu. He corregit les minúscules del títol i he posat els dos audios en FLAC. El tamany de l'arxiu ha passat de 5.07GB a 5.43GB, per tant crec que val la pena.
En aquest cas partiem de DTS en el cas del castellà i de l' audio del DVD en el cas del català, i estic gairebé segur que els dos són MONO, però l'arxiu mono ocupava 5,25GB i en algun lloc de la pel·lícula dubtava realment si era mono o no.

Total, que he posat els dos audios en (probablement fals) Stereo. El logo del principi sí que se sent en Stereo xD, i alemenys en aquest format, a priori, la qualitat és la màxima i si algú vol fer-ne alguna cosa, podria, no?

Ja em direu si us sembla bé així. Si no, doncs a la tercera va la vençuda :P
______________________________________
Si em voleu seguir a twitter, sóc @Xerinola17

Avatar de l’usuari

Adrià05
Entrades: 2808
Membre des de: dt. feb. 03, 2015 20:06
Status: Desconnectat

Re: [MEGA] El màgic dels somnis - 1966 [Bluray720p-Català-Castellà]

#10

Entrada Autor: Adrià05 » dg. juny 20, 2021 12:38

Ho comparteixo per eMule: El màgic dels somnis [BDRip 720p h264 FLAC Dual][Xerinola17][TotsRucs].mkv

Et recomano utilitzar l'MKVToolNix per unir els arxius.

Gràcies :D

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Xerinola17
Entrades: 17
Membre des de: dl. juny 14, 2021 14:26
Contacta:
Status: Desconnectat

Re: [MEGA] El màgic dels somnis - 1966 [Bluray720p-Català-Castellà]

#11

Entrada Autor: Xerinola17 » dg. juny 20, 2021 12:54

¡Gràcies! Poso l'enllaç de l'emule al primer post.
M'agrada el ffmpeg (sóc molt de linea de comandos, jo). Hi ha alguna diferència en el resultat final amb el MKVToolNix?
______________________________________
Si em voleu seguir a twitter, sóc @Xerinola17

Avatar de l’usuari

Adrià05
Entrades: 2808
Membre des de: dt. feb. 03, 2015 20:06
Status: Desconnectat

Re: [ed2k/MEGA] El màgic dels somnis - 1966 [Bluray720p-Català-Castellà]

#12

Entrada Autor: Adrià05 » dg. juny 20, 2021 15:19

Cap ni un. Si ets de comandos, llavors segueix amb l'ffmpeg :P

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Xerinola17
Entrades: 17
Membre des de: dl. juny 14, 2021 14:26
Contacta:
Status: Desconnectat

Re: [ed2k/MEGA] El màgic dels somnis - 1966 [Bluray720p-Català-Castellà]

#13

Entrada Autor: Xerinola17 » dl. juny 21, 2021 0:18

He tornat a pujar la peli a Mega perquè m'han informat que hi havia un trosset desincronitzat. Ara ja hauria d'estar bé.
T'ho dic per si poguessis tornar a baixar-la i posar la bona a l'eMule, merci :)
______________________________________
Si em voleu seguir a twitter, sóc @Xerinola17



farigola
Entrades: 161
Membre des de: dj. oct. 29, 2015 20:26
Status: Desconnectat

Re: [ed2k/MEGA] El màgic dels somnis - 1966 [Bluray720p-Català-Castellà]

#15

Entrada Autor: farigola » ds. juny 26, 2021 17:36

Moltíssimes gràcies per la feinada.
Tot OK.
Salut.
:D

Respon