Alemanya any zero - Deutschland im Jahre Null
664 x 448 1,73 GB
Per Veixinacalenta
Durada: 1h 13mn.

IMDB - Wiki
664 x 448 1,73 GB
Per Veixinacalenta
Durada: 1h 13mn.

IMDB - Wiki
Alemanya, any zero és ambientat al Berlín fantasma de 1947, immediatament després de la caiguda del Tercer Reich. De fet, els actors són alemanys i Rossellini els troba al lloc del rodatge, fins i tot el protagonista, el nen Edmund Moeschke.
Edmund Köhler, un nen de 12 anys, mira de sobreviure a les dures condicions de l'Alemanya de la postguerra, concretament a Berlín, una ciutat completament enderrocada després de la Segona Guerra Mundial. El pare de l'Edmund és al llit, malalt. Son germà, que havia lluitat a la Wehrmacht durant la guerra, s'amaga a casa per por que el duguin a un camp de concentració. Sa germana va amb els soldats aliats per a obtenir cigarretes.
Amb Alemanya, any zero el director tanca la trilogia començada amb Roma, ciutat oberta i continuada amb Paisà.
El film és tot en alemany i la versió italiana es va haver de doblar. Presentem aquesta VOSC sotstitolada a partir de la versió original en alemany, Deutschland im Jahre Null, que és la que va ser restaurada i té una millor qualitat d'imatge.