[ed2k]&[DD] Saga Star Wars (1977-2019) [m1080p] & [m2160p]

Pel·lícules, cicles, etc.

Moderadors: Oliana, Petiso

Respon
Avatar de l’usuari

Adrià05
Entrades: 2808
Membre des de: dt. feb. 03, 2015 20:06
Status: Desconnectat

Re: [ed2k]&[DD] Saga Star Wars (1977-2017) [m1080p]

#61

Entrada Autor: Adrià05 » dt. gen. 23, 2018 20:09

Ja ho acabarà doblant TV3, tranquils!




billyseok
Entrades: 21
Membre des de: dc. gen. 17, 2018 11:08
Status: Desconnectat

Re: [ed2k]&[DD] Saga Star Wars (1977-2017) [m1080p]

#62

Entrada Autor: billyseok » dc. gen. 24, 2018 17:11

barrufets ha escrit:
dt. gen. 23, 2018 15:19
Ja tinc resposta de la Generalitat. Flipeu:

El criteri de la distribuïdora pel que fa als doblatges al català és doblar els capítols de la saga "Star Wars", però no doblar els "spin off". Per aquest motiu, no va doblar "Rogue One" ni es doblarà "Han Solo".
Es indignant! tornaré a escriure una queixa

Recordem aquells que tinguem twitter enviar-ho tb per aquest canal


billyseok
Entrades: 21
Membre des de: dc. gen. 17, 2018 11:08
Status: Desconnectat

Re: [ed2k]&[DD] Saga Star Wars (1977-2017) [m1080p]

#63

Entrada Autor: billyseok » dc. gen. 24, 2018 17:11

Adrià05 ha escrit:
dt. gen. 23, 2018 20:09
Ja ho acabarà doblant TV3, tranquils!
No crec, l'episodi I tampoc està en Català, ja te 18 anys i TV3 no l'ha doblat mai


billyseok
Entrades: 21
Membre des de: dc. gen. 17, 2018 11:08
Status: Desconnectat

Re: [ed2k]&[DD] Saga Star Wars (1977-2017) [m1080p]

#64

Entrada Autor: billyseok » dc. gen. 24, 2018 18:06

Us copio el mail que acabo d'enviar al departament

Estimats senyors del departament de Política lingüística i en especial, directora Ester Franquesa, vull fer pales la meva queixa per la previsible decisió del no doblatge de la pel·lícula Solo Una història d'Star Wars després de preguntar per diversos canals si es doblaria i obtindré llargues i poques esperances i d’enterarme per altres persones que ho han consultat que no es doblaria i que el motiu era el que la Directora Ester Franquesa va donar fa un any
Fa un any en unes declaracions a Catalunya Radio, Ester Franquesa va dir que el motiu era que l'acord al que s'havia arribat era que no es doblarien els episodis VII, VIII i IX i no els Spin Offs. Això, demostra un total desconeixement per part del departament de política lingüística, donat que, qui ha vist els Spin Offs saben que segueixen i formen part de la saga i son essencials per seguir la història, la única diferencia es que no els protagonitzen els mateixos personatges de la Saga Original.
Star Wars es una de les sagues més seguides al món, porta des de l'any 77 arreplegant seguidors a tot el món que consumeixen tot el que la saga produeix. Posar-se d'esquena a aquesta realitat, negant als fans i als més petits accedir a la mateixa amb el català, l’únic que fa es refermar que si vols accedir a la 'cultura de masses' ho has de fer en idioma castellà donat que en català no tindràs continuïtat.

Em sembla un greu error estratègic que flac favor fa a la llengua catalana. Actualment, intentar trobar una saga de cinema totalment en català esdevé quelcom impossible, en els darrers dies he intentat cercar sagues del cinema més o menys actuals doblades a veure si hi trobava alguna continuïtat i aquí poden veure alguns exemples que no tenen gaire explicació (una saga de 3 capítols es dobla la 2 i la 1 i la 3 no...)

Ara em veus (Doblada al Català)
Ara em veus 2 (No Doblada al Català)

Els jocs de la fam (Doblada al Català)
Els jocs de la fam 2 (No Doblada al Català)
Els jocs de la fam 3 (No Doblada al Català)

El Caso Bourne (No Doblada al Català)
El mito Bourne (No Doblada al Català)
El ultimàtum de Bourne (Doblada al Català)
El legado de Bourne (No Doblada al Català)

La Momia (Doblada al Català)
El retorno de la Momia (No Doblada el Català)
La mòmia: La tomba de l'emperador drac (Doblada al Català)

Xmen (5 pel·lícules) Doblada tan sols la 3

Blade Runner (Doblada al català)
Blade Runner 2 (No doblada al català)

Ocean's Eleven (Doblada al català)
Ocean's Twelve (Doblada al català)
Ocean's Thirteen (Doblada al català)
Ocean's 8 (No Doblada al català)

Ja no parlo de sagues més antigues com la de Indiana Jones que estan doblades 3 de 4 o Retorn al Futur que te doblada tan sols la segona part.... o que pel·lícules d’èxit reconegut Sagues com Pirates del Carib, les de Marvel.... no estiguin en el nostre idioma

Un cop més reclamo que reconsiderin el demanar el doblatge de Solo: ‘una història d’Star Wars’ com a part essencial de la Saga i que no desaprofitin l’oportunitat de que la Saga més vista i amb més fans de l’historia també pugui ser seguida en català. Crec fermament, que els espectadors catalans ens ho mereixem

Poder fer que hi hagi continuïtat farà que els espectadors catalans escullin la versió catalana com a opció i el problema no sigui tant de si es projecta a la sessió de les 16h o a la de les 20h.

Rebin una cordial salutació i quedo en espera de la seva resposta i de la seva (espero) reconsideració


billyseok
Entrades: 21
Membre des de: dc. gen. 17, 2018 11:08
Status: Desconnectat

Re: [ed2k]&[DD] Saga Star Wars (1977-2017) [m1080p]

#65

Entrada Autor: billyseok » dc. gen. 24, 2018 18:17

També he enviat un Tweet al departament i a la Ester Franquesa

Avatar de l’usuari

Asseguratòrix
Entrades: 902
Membre des de: dv. maig 15, 2009 11:37
Ubicació: Girona
Status: Desconnectat

Re: [ed2k]&[DD] Saga Star Wars (1977-2017) [m1080p]

#66

Entrada Autor: Asseguratòrix » dj. gen. 25, 2018 12:22

Jo també, però sembla que no pensen canviar d'idea.
M'han respost el mateix text fil per randa.
"Copiar i pegar" :(


billyseok
Entrades: 21
Membre des de: dc. gen. 17, 2018 11:08
Status: Desconnectat

Re: [ed2k]&[DD] Saga Star Wars (1977-2017) [m1080p]

#67

Entrada Autor: billyseok » dj. gen. 25, 2018 13:43

He enviat el mateix mail a Rac 1 i s'han interessat pel tema.


barrufets
Entrades: 129
Membre des de: dj. gen. 17, 2008 1:36
Status: Desconnectat

Re: [ed2k]&[DD] Saga Star Wars (1977-2017) [m1080p]

#68

Entrada Autor: barrufets » dj. gen. 25, 2018 15:59

Sembla que el problema és de la distribuidora, no de la Generalitat- Aquí va el que els vaig respondre jo:

Bon dia Gràcies, Ja he rebut la resposta pel que fa al "no doblatge" al català dels spin off de la saga Star Wars. Entenc llavors que la negativa a doblar-se al català no prové de la Generalitat sino de la distribuidora. No es pot fer res? Costa molt d'entendre com una saga tan "taquillera" com aquesta no la puguem gaudir en català. No es pot negociar amb les distribuidores o destinar més diners de forma puntual en alguns casos per tal que això no passsi? La primera part d'aquesta saga (episodi I) ja no es va doblar. El mateix va passar amb "Avatar", una de les les més taquilleres de la història. Veig que ara s'estrena la pel·lícula infantil "Trio" doblada al català. Quina pel·lícula creieu que atraurà més gent als cinemes? "Trio" o "Han Solo"? Si el problema és la dificultat d'oferir algunes pel·lícules doblades al català en alguns cinemes trobo del tot necessari que almenys es doblin per poder-les gaudir més tard a casa quan surtin en DVD. Aquest seria un altre tema també, la possibilitat de gaudir de l'àudio en català als DVD. La saga de "El senyor dels anells" també està coixa en català. Es van doblar les tres parts però l'àudio català de la tercera part no va aparèixer en cap DVD. Això no hauria de passar, són decisions polítiques que amb diners segur que tenen solució. Gràcies


billyseok
Entrades: 21
Membre des de: dc. gen. 17, 2018 11:08
Status: Desconnectat

Re: [ed2k]&[DD] Saga Star Wars (1977-2017) [m1080p]

#69

Entrada Autor: billyseok » dj. gen. 25, 2018 16:46

Barrufets, perfecte la resposta enviada i molt ben argumentada.

El tema de les distribuïdores crec que no es ben be cert, si no vaig errat la Generalitat dona subvencions per doblar-les al català, per aquest motiu en principi la distribuïdora no s'hauria de negar mai donat que els hi surt gratis i a sobre arriben a més públic potencial (Quin negoci per ells no?)

Això es el que entenc de la informació de la pàgina on parla sobre les subvencions que esta penjat a la web de la gene
http://cultura.gencat.cat/ca/tramits/tr ... atografica

Si ho tinc ben entès (perquè costa trobar la informació) les distribuïdores negocien amb la gene quins títols dels que presenten doblaran al català suposo que per no esgotar una sola distribuïdora el pressupost. El problema està dons a la part negociadora de la gene, que prioritzen no se sap amb quin criteri.

El tema també que introdueixes de poder comprar la pel·lícula es també una vergonya i que no sembla que fos molt difícil de solucionar i no te perquè ser amb d


barrufets
Entrades: 129
Membre des de: dj. gen. 17, 2008 1:36
Status: Desconnectat

Re: [ed2k]&[DD] Saga Star Wars (1977-2017) [m1080p]

#70

Entrada Autor: barrufets » dl. gen. 29, 2018 15:18

Ja tinc la resposta :

Benvolgut,
La Direcció General de Política Lingüística té entre els seus objectius fomentar l'oferta de cinema doblat i subtitulat en llengua catalana. Amb aquest objectiu impulsa, entre d'altres, una línia d'ajut al doblatge i la subtitulació d'estrenes cinematogràfiques. Aquesta convocatòria s'adreça a distribuïdores de cinema, que hi presenten les pel·lícules que consideren.

També impulsem una altra línia d'ajuts per a l'explotació posterior de les pel·lícules (plataformes de vídeo a la carta, DVD i Blu-ray), que permet doblar o subtitular pel·lícules que no s'hagin estrenat en català als cinemes.

Us agraïm que ens hàgiu fet arribar les vostres observacions, que hem fet arribar a les distribuïdores.


billyseok
Entrades: 21
Membre des de: dc. gen. 17, 2018 11:08
Status: Desconnectat

Re: [ed2k]&[DD] Saga Star Wars (1977-2017) [m1080p]

#71

Entrada Autor: billyseok » dt. gen. 30, 2018 8:18

Just ahir a mi també em va arribar la resposta del departament

Una decebedora resposta on el que sembla que diguin es que el departament tan sols es dedica a gestionar els ajuts (a donar diners) però sense poder incidir en quins títols es doblen, prioritzar les preferències dels espectadors (si es que les saben), sense poder dissenyar una estratègia per fer arribar als joves el català als cinemes reconeixent els mateixos com a gran canal de comunicació... Si es així, quina gran decepció i quin gran contrast amb altres àrees que impulsen el nostre creixement. A vegades busquem l'enemic a fora quan realment el que passa es que no es tan brava la fera si no que som nosaltres mateixos que no sabem enfrontar-nos-hi. Volem ser molt grans per unes coses però anem encara amb el dit a la boca per unes altres.

La decepció no es que es dobli aquesta pel·lícula o no (que també), la decepció ve de mirar la cartellera de cinema, ve de la llista sense sentit que vaig posar com exemple, ve de veure que no tenim cap tipus d’ascendència, ve de pensar que ens defensa qui no hi veu cap problema... Collons! Que son els diners de tots els catalans i costa molt guanyar-los.
Heu vist la llista de pel·lícules que es doblen? http://www.gencat.cat/llengua/cinema/index.html ningú es sorprèn que al final de la temporada quasi mai coincideixin les pel·lícules doblades amb les pel·lícules amb més audiències.... Rememorant slogans del passat Jo vull un país on pugui veure cinema de primera en el meu idioma

En el cas del cinema, poder, per ser més realistes amb el que es percep de la resposta del mail que fan poder el nom del departament hauria de canviar a: Direcció General de Repartiment d'ajuts per temes lingüístics

A sota, la resposta enviada pel departament


Benvolgut ,

La Direcció General de Política Lingüística té entre els seus objectius fomentar l'oferta de cinema doblat i subtitulat en llengua catalana. Amb aquest objectiu impulsa, entre d'altres, una línia d'ajut al doblatge i la subtitulació d'estrenes cinematogràfiques. Aquesta convocatòria s'adreça a distribuïdores de cinema, que hi presenten les pel·lícules que consideren.

Pel que fa al vostra petició sobre el doblatge de Solo. Una història d'Star Wars, la distribuïdora ens ha comunicat que el seu criteri és doblar al català els capítols de la saga Star Wars, però no doblar els spin off. Per aquest motiu, no va doblar Rogue One ni es doblarà Solo.

Trobareu informació actualitzada sobre cinema en català a

- Pel·lícules en cartellera: www.gencat.cat/llengua/cinema
- Pel·lícules i sèries amb àudio i/o subtítols en català: www.gencat.cat/llengua/cinema/bd_catcine_index.html
- Pàgina Facebook: www.facebook.com/cinemaencatala
- Canal Twitter: @cat_cine

Gràcies per fer-nos arribar els vostres comentaris.


Direcció General de Política Lingüística
Generalitat de Catalunya


farigola
Entrades: 161
Membre des de: dj. oct. 29, 2015 20:26
Status: Desconnectat

Re: [ed2k]&[DD] Saga Star Wars (1977-2017) [m1080p]

#72

Entrada Autor: farigola » ds. feb. 03, 2018 17:29

Ei, companys, una feinada colosal que és molt d'agrair, però no sé si sóc jo (o el meu ordinador), o el so d'aquestes pel·lícules és "horrorós"...
He mirat el capítol IV i el V i sembla que el so estigui gravat amb un micro davant la tele.
La qualitat d'imatge, està més o menys bé, però el so és terrible.
Sóc jo o és així?
:D


Autor del tema
godowk
Entrades: 449
Membre des de: dg. gen. 27, 2013 13:23
Status: Desconnectat

Re: [ed2k]&[DD] Saga Star Wars (1977-2017) [m1080p]

#73

Entrada Autor: godowk » dt. feb. 06, 2018 11:27

farigola ha escrit:
ds. feb. 03, 2018 17:29
Ei, companys, una feinada colosal que és molt d'agrair, però no sé si sóc jo (o el meu ordinador), o el so d'aquestes pel·lícules és "horrorós"...
He mirat el capítol IV i el V i sembla que el so estigui gravat amb un micro davant la tele.
La qualitat d'imatge, està més o menys bé, però el so és terrible.
Sóc jo o és així?
Pensa que els àudios en català de la trilogia antiga són dels anys 80. Extrets de cintes de vídeo VHS. Tot i millorar-los el millor possible amb la tecnologia actual... Vénen d'on vénen...ja se sap.


Autor del tema
godowk
Entrades: 449
Membre des de: dg. gen. 27, 2013 13:23
Status: Desconnectat

Re: [ed2k]&[DD] Saga Star Wars (1977-2017) [m1080p]

#74

Entrada Autor: godowk » dl. abr. 02, 2018 17:04

AFEGIT L'EPISODI VIII - ELS ÚLTIMS JEDI

Espero que, un cop gaudida l'Imperi Contraataca Revisited, gaudiu dels Últims Jedi. Per mi, és una peli bastant dolenta, potser la pitjor de totes... Té escenes molt bones... però... ufff hi han coses per les que no hi passo...

I com no podia ser d'una altra manera, en el Bluray tens l'àudio ben maco en català però ni rastre de subtítols... Ah! Que potser hi ha gent que és sorda i li molaria veure la peli amb subtítols... o potser hi ha gent a qui li mola veure la peli en versió original... O potser tota aquesta gent no existeix i per tant no els fan oi? Doncs com sempre m'haig de fotre a fer la feinada dels maleïts subtítols per que els catalans tinguem versions dignes de les pelis... les comprades? I ara, les pirates!

Avatar de l’usuari

Adrià05
Entrades: 2808
Membre des de: dt. feb. 03, 2015 20:06
Status: Desconnectat

Re: [ed2k]&[DD] Saga Star Wars (1977-2017) [m1080p]

#75

Entrada Autor: Adrià05 » dl. abr. 02, 2018 17:32

godowk ha escrit:
dl. abr. 02, 2018 17:04
AFEGIT L'EPISODI VIII - ELS ÚLTIMS JEDI

Espero que, un cop gaudida l'Imperi Contraataca Revisited, gaudiu dels Últims Jedi. Per mi, és una peli bastant dolenta, potser la pitjor de totes... Té escenes molt bones... però... ufff hi han coses per les que no hi passo...
Moltes gràcies!! Coincideixo amb tu, és molt dolenta. A més, hi havia actors que ho feien molt malament o, almenys, no eren aptes per l’alt nivell que comporta Star Wars...

Respon