[PETICIÓ] Àudio català per a "El guardià de les paraules" (The Pagemaster, 1994)

Pel·lícules, cicles, etc.

Moderadors: Oliana, Petiso

Respon

Autor del tema
Perla33
Entrades: 1
Membre des de: ds. març 14, 2026 11:11
Status: Desconnectat

[PETICIÓ] Àudio català per a "El guardià de les paraules" (The Pagemaster, 1994)

Entrada Autor: Perla33 » ds. març 14, 2026 11:15

Hola a tothom!

Estic intentant fer un muntatge d'alta qualitat d'un dels clàssics de la meva infància: "El guardià de les paraules" (The Pagemaster, 1994).
He aconseguit el vídeo a 1080p, però em falta el més important: la pista d'àudio amb el doblatge original en català.

Sé que és difícil de trobar perquè no està en cap plataforma ni edició digital recent.
Algú de vosaltres tindria la pista d'àudio solta o algun muntatge antic (encara que sigui en baixa qualitat) d'on pugui extreure l'àudio per sincronitzar-lo?

Moltíssimes gràcies per la vostra feina ajudant a preservar el nostre doblatge! :)

veixinacalenta
Entrades: 472
Membre des de: dc. juny 15, 2011 15:45
Ubicació: República catalana
Status: Desconnectat

Re: [PETICIÓ] Àudio català per a "El guardià de les paraules" (The Pagemaster, 1994)

Entrada Autor: veixinacalenta » dg. març 15, 2026 16:51

Com ja he comentat altres vegades, molts films dels anys 90 que figuren com a doblats en català no es poden trobar. Se n'ha perdut l'àudio.
Com que tv3, la seva, no els ha tornat a emetre, no s'hi pot fer res. aquest que vols es va emetre el 1998.
Si tens ganes de pencar de valent i arriscar-te, podries anar a la Filmoteca per a veure'l i, amb un USB, 'robar' l'àudio (o el film sencer).
Molts dels films que pots trobar aquí s'han obtingut amb aquest mètode. No ho diguis a ningú...
Si no, toca fer-ne una VOSC.
De dos mots, de dues expressions igualment bones, val més emprar de primer la més autèntica: l'altra sempre la tindrem de recurs.
Pompeu FABRA.

Respon