[ed2k] El misteri del museu de cera-The Mystery of the Wax Museum (1933)[VOSC]

Pel·lícules, cicles, etc.

Moderadors: Oliana, Petiso

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
veixinacalenta
Entrades: 451
Membre des de: dc. juny 15, 2011 15:45
Ubicació: República catalana
Status: Desconnectat

[ed2k] El misteri del museu de cera-The Mystery of the Wax Museum (1933)[VOSC]

#1

Entrada Autor: veixinacalenta » dv. feb. 05, 2016 11:42

El misteri del museu de cera
DVDRip 720 x 544 Per Veixinacalenta
Durada: 74 minuts.

Imatge

IMDB - Wiki
CAPTURA

Imatge
El misteri del museu de cera és una pel·lícula dirigida per en Michael Curtiz que va ser gairebé abandonada i no es va emetre per TV, tot i que el director és el mateix que el de la mítica Casablanca (1942). Una prova d'això és que a la Wikipedia no hi ha la versió catalana del film, ni tampoc l'espanyola. Les raons d'aquest oblit intencionat podrien ser dues. La primera és que va ser filmada en un Technicolor molt primitiu, només amb dos tons. L'altra és una raó històrica: poc després de produir-se la pel·lícula va entrar en vigor als EUA una llei de censura que hauria impedit la difusió del film. El consum de drogues, que hi surt com una cosa relativament normal, seria dràsticament prohibit després. Hi ha una escena en què la protagonista es dirigeix tranquil·lament a un policia i li diu: "Com va la teva vida sexual?". Això devia ser inimaginable l'any 1933, sobretot si ho deia una dona.
Naturalment no hi ha versió doblada en català (ni en espanyol) de The Mystery of the Wax Museum, per la qual cosa presentem aquesta VOSC.


De dos mots, de dues expressions igualment bones, val més emprar de primer la més autèntica: l'altra sempre la tindrem de recurs.
Pompeu FABRA.

Respon