[ed2k-SR] El paisatge favorit de Catalunya [08/08] + Gala

Sèries i programes de TV

Moderadors: naroatna, arakelov, xordi

Autor del tema
Kaku
Entrades: 1034
Membre des de: dc. des. 24, 2008 20:14
Status: Desconnectat

Re: [ed2k-SR] El paisatge favorit de Catalunya [05/08]

Entrada Autor: Kaku » dv. juny 19, 2009 14:41

Moltes gràcies Dende! Afegit al post principal :wink:

Imatge

Autor del tema
Kaku

Re: [ed2k-SR] El paisatge favorit de Catalunya [06/08]

Entrada Autor: Kaku » dj. juny 25, 2009 17:43

Afegit el capítol 6! :D
Imatge

javinglish
Entrades: 3075
Membre des de: dt. abr. 10, 2007 19:28
Ubicació: a l'extranger

Entrada Autor: javinglish » dv. juny 26, 2009 14:47

Descarregant la serie.

Moltes gracies!

javinglish
Entrades: 3075
Membre des de: dt. abr. 10, 2007 19:28
Ubicació: a l'extranger

Entrada Autor: javinglish » ds. juny 27, 2009 14:03

Al dia - tots compartits.

peque
Entrades: 8
Membre des de: dt. juny 30, 2009 11:41

Entrada Autor: peque » dt. juny 30, 2009 11:58

Us agraeixo per endavant la fèina que esteu portant a terme, perquè ni jo ni la meva dona arribem gaire "cristians" al final del dia, i moltes vegades ens quedem adormits, per tant no podem veure el final del programa en viu. Gravo alguns programas, però no els tinc tots, i no els tinc íntegres tampoc.

I després dels el·logis, petició: Conserveu les gravacions originals en format MPEG2 entrellaçat, tal i com els emet TV3? És una llastima que la impressió visual que tens quan ho veus en directe quedi malmessa per poder tenir tota la sèrie en un DVD.

Jo he gravat algún programa, com he dit abans, i pel que veig emeten a uns 5,6 Mbps... Si dura una hora, quedaria la cosa en unos 2,5 Gb, si fa no fa... És així? Podriem buscar la forma de compartir-ho en format original? És una bogeria? Jo tinc suficient ample de banda de pujada si algú em pot passar els originals, per poder compartir-ho després...

Gràcies!

Autor del tema
Kaku

Entrada Autor: Kaku » dt. juny 30, 2009 14:40

Però el que dius de compartir l'arxiu de tota la gravació no es fa mai, ja que són moooooltes Mb i es tardaria molt de temps en aconseguir que ho tingues una mínima quantitat de gent.

A més les versions comprimides que pengem la qualitat es conserva molt bé i ho podràs veure com si fos en directe.
Ja que el ser en format XviD i avi molts reproductors multimèdia ho poden llegir i ho podràs veure perfectament per la tele.

A part no els conservo els arxius que dius ja que com t'he dit ocupen molt i s'ha d'anar fent espai per noves coses.

Si ho vols veure però amb la màxima qualitat possible, millor que la pròpia emissió de televisió, te'ls pots baixar en qualitat HD de la web de TV3: http://www.tv3.cat/pprogrames/hd/mhdSec ... a&idint=90
Imatge

peque

Entrada Autor: peque » dt. juny 30, 2009 16:34

Home... no es fa mai és molt dir... Avuí dia s'estan compartint pel·lícules íntegres en Blu-ray, estem parlant de més de 10 Gb en alguns casos, per un parell d'hores moltes vegades. I crec que val la pena poder tenir aquest programa en el seu format original.

No sé la configuració que tens a casa, però et ben asseguro que en el meu cas no té ni punt de comparació l'emissió original en MPEG2 entrellaçat (per tant a 50 hz), amb la compresió a xvid a 25 hz que feu. I no tinc res de l'altre mon... Una tele de 32 polzades 720p. Però això si, veig tant la tele com qualsevol arxiu multimedia a través del PC, i el processament de la imatge que es fa en aquest cas no té res a veure amb el que pot fer el millor dels receptors TDT que hi hagi al mercat.

Gràcies pel link a la web de TV3. No el coneixia. El handicap en aquest cas és que es tracta de petits resums de 3 minuts i no dels reportatges íntegres, i que, almenys en el cas del 720 del Montsec que m'he baixat per veure-ho, és progressiu, per tant a 25 hz, i es perd la qualitat en les escenes de "barridos", que són molt habituals en aquest tipus de reportatges. Fins i tot prefereixo l'emissió original 720x576 a 50 hz que a 1280x720 a 25 hz. Tot i així, és espectacular.

Si algú dels que volteu per aquí conserveu les gravacions originals, si us plau avisseu i busquem la manera de posar-ho en disposició de tota la gent. :) De fet, em comprometo a gravar els capítols que queden i posar-los per aquí, a veure si entre tots els podem fer arribar a qui els vulgui.

Dit toooot això, una vegada més agraïr-vos la fèina que esteu fent. Molta gent no es pot permetre ni l'interessa aquest salt de qualitat per la diferència de Mb totals, i en aquest cas és perfecte poder comptar amb una versió comprimida amb qualitat.

Adeu!

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16309
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13

Entrada Autor: Petiso » dt. juny 30, 2009 21:50

Hola !

Doncs tens els conceptes una mica equivocat.

A veure, els vídeos, siguin entrellaçats o no, tenen 25 fps ..... sempre !
Els vídeos entrellçats, cada frame te dos camps, per tant 25 fps -> 50 cps.

Per tant, un vídeo no entrellaçat PAL es: 720x576 25 fps, 720x576 25 cps.

En canvi un entrellaçat: 720x576 25 fps, 720x288 50 cps.

Ara ja entrem en valoracions personals: que es millor: 720x576 25 cps o 720x288 50 cps ?????
A mes, depend de molts factors externs, com ara el decodificador i del post-processat que faci del vídeo entrellaçat.

Per acabar, penjar fitxers de 3 gigues es insostenible en català, dirè mes, en qualsevol idioma a la llarga: les fonts tendiran a desaparèixer.
Relament, desapareixeran igual si son 3 gigues que si son 300 megues, però esperem que les 300 megues durin molt mes temps compartides.

Adéu !
Imatge Imatge

peque

Entrada Autor: peque » dc. jul. 01, 2009 10:50

Petiso ha escrit:Hola !

Doncs tens els conceptes una mica equivocat.

A veure, els vídeos, siguin entrellaçats o no, tenen 25 fps ..... sempre !
Jo no he dit el contrari :). Jo parlo de herzs, és a dir, frequència d'actualització de la imatge en pantalla, no de frames per segon.
Petiso ha escrit:Els vídeos entrellçats, cada frame te dos camps, per tant 25 fps -> 50 cps.

Per tant, un vídeo no entrellaçat PAL es: 720x576 25 fps, 720x576 25 cps.

En canvi un entrellaçat: 720x576 25 fps, 720x288 50 cps.

Ara ja entrem en valoracions personals: que es millor: 720x576 25 cps o 720x288 50 cps ?????
Correctíssim el teu apunt. Jo no volia entrar en gaires detalls tècnics, però està perfectament explicat. En aquest cas, per aquest tipus de reportatges, prefereixo sacrificar resolució vertical a canvi de guanyar en fluidessa de moviments, sens dubte. I estic segur que si ens seiem uns quans davant de dos TVs amb el mateix reportatge entrellaçat i sense entrellaçar, tothom apreciaria el mateix que jo.
Petiso ha escrit:A mes, depend de molts factors externs, com ara el decodificador i del post-processat que faci del vídeo entrellaçat.
Un altre vegada correcte. I per això he descrit adalt el meu muntatge. Jo desentrellaço a nivell hardware en temps de renderitzat (faig servir el EVR de Windows Vista). M'he barallat durant un parell d'anys amb diferents opcions de desentrellaçat en el PC, tant postprocessant amb ffdshow com fen-t'ho en temps de decodificació MPEG2, i la qualitat i fluidessa que tinc ara són impactants. Com dic, res a veure amb el escalat i desentrellaçat que pugui fer el millor decoder extern de TDT. Podriem dir que és el més proper als 50hz reals, "mantenint" la resolució (entre cometes, perquè el que es fa es una interpolació de cada camp a una imatge sencera).

Petiso ha escrit:Per acabar, penjar fitxers de 3 gigues es insostenible en català, dirè mes, en qualsevol idioma a la llarga: les fonts tendiran a desaparèixer.
Relament, desapareixeran igual si son 3 gigues que si son 300 megues, però esperem que les 300 megues durin molt mes temps compartides.
Adéu !
Potser tens raó. No estic gaire familiaritzat amb els protocols i polítiques de P2P.

Sigui com sigui, ahir a la nit vaig gravar el programa, i una vegada el tingui sense anuncis i hagi decidit en quin contenidor el poso, el posaré a disposició de la gent aquí mateix. Si només el puc fer arribar a 2 persones, doncs això que es portaran... :)

Adeu!

Petiso
Site Admin
Site Admin

Entrada Autor: Petiso » dc. jul. 01, 2009 13:05

Retiro doncs lo de "conceptes equivocats" :-p

Adéu !
Imatge Imatge

peque

Entrada Autor: peque » dc. jul. 01, 2009 19:45

Petiso ha escrit:Retiro doncs lo de "conceptes equivocats" :-p

Adéu !
Porto molts anys barallant-me en aquest món, perquè soc molt exigent en quan a la qualitat d'imatge. Aquest és l'origen de tot aquest embolic que us demanava... :)

Doncs bé, ja tinc el capítol 7 (Pedraforca, Tarragona i el Montseny) preparat. Finalment he deixat només el stream de audio AC3 que emeten per TDT, i ho he ficat en contenidor .mpg, que serà més senzill de reproduïr en qualsevol PC i fins i tot reproductor de sobretaula.

A més, m'he adonat que encara no havía esborrat el capítol 6 (La Garrotxa, Lleida i el Montsec), i també el pujaré.

Demà a primera hora prepararé els enllaços ed2k. Estaran en un PC amb un "bon" ample de banda de pujada, no patiu. :) Algun consell? Voleu que els publiqui amb algun nom en especial? Ja dic que no estic gaire familiaritzat amb el món de la mula.

Adeu!

Petiso
Site Admin
Site Admin

Entrada Autor: Petiso » dc. jul. 01, 2009 20:15

Doncs, podries seguir una nomenclatura similar a la del kaku. Per exemple:

El paisatge favorit de Catalunya -06- La Garrotxa, Lleida i el Montsec (mpg català)(TotsRucs.cat).mpg
o
El paisatge favorit de Catalunya -06- La Garrotxa, Lleida i el Montsec (TDTstream mpg català)(TotsRucs.cat).mpg
o
El paisatge favorit de Catalunya -06- La Garrotxa, Lleida i el Montsec (TDTstream mpg català per peque)(TotsRucs.cat).mpg

O qualsevol variant que vulguis.
A TotsRucs no es obligatori ficat l'etiqueta, però si la fiques millor :roll:
I si vols entrar a formar part dels ripejadors de TR ... doncs en podem parlar :-p

I sobre el lloc, doncs par-ho amb el kaku, de si aprofiteu el mateix fil, i ho fas en un fil nou. Això es cosa vostra ja !

Adéu !
Imatge Imatge

peque

Entrada Autor: peque » dj. jul. 02, 2009 8:00

Perfecte. He fet servir la segona opció en quan a la nomenclatura. Aquí teniu els enllaços. Si després parlem amb el kaku i prefereix obrir un altre fil, partim aquest i llestos:

El paisatge favorit de Catalunya -06- La Garrotxa, Lleida i el Montsec - (TDTstream mpg català)(TotsRucs.cat).mpg [1,76 Gb]

El paisatge favorit de Catalunya -07- Pedraforca, Tarragona i el Montseny - (TDTstream mpg català)(TotsRucs.cat).mpg [1,88 Gb]

Recordeu: es tracta de l'stream de video original emés a través de TDT, i el stream d'audio AC3 dels 4 que s'emeten, en contenidor .mpg estàndar. El video està entrellaçat, tal i com s'emet en directe, per tant haureu de fer-ho quan ho reproduiu per obtenir la màxima qualitat d'imatge. Si algú té algun dubte, segur que podem buscar un lloc en aquest forum per tractar-ho.

En quan a la configuració de la mula, els he posat tots dos en prioritat "release", encara que com no tinc res més compartint, entenc que no té cap efecte. Si hi ha alguna altra configuració que afavoreixi la compartició, aviseu.

Adeu, i feliç descàrrega!

PD: Per cert, només faig servir kad com a xarxa de compartició... Aviso.

Autor del tema
Kaku

Re: [ed2k-SR] El paisatge favorit de Catalunya [07/08]

Entrada Autor: Kaku » dj. jul. 02, 2009 15:03

Afegit el capítol 7.

peque fes-ho com vulguis si vols obrir un altre fil cap problema, i sinó ja els poso al primer missatge d'aquest mateix post.
Com et vagi millor.
Imatge

peque

Re: [ed2k-SR] El paisatge favorit de Catalunya [07/08]

Entrada Autor: peque » dj. jul. 02, 2009 17:20

El que faig es completament complementari de les teves publicacions. Crec que hi són perfectament en aquest mateix fil. Fins i tot, pots posar els dos links a la capçalera del fil, i que la gent es baixi el que més l'interessi.

Un plaer estar per aquí.

Adeu!

PD: El capítol 7 ja te 34 persones connectades, i el 6, 7 persones. Va força bé jo crec. Però és el que va dir el Petiso... ocupen bastant, i serà difícil que la gent deixi el fitxer compartir gaire temps... Anem a veure... :)

PD: De veritat ningú conserva cap capítol en format original? Ara em sap molt de greu no poder compartir la sèrie completa en aquest format...

Respon