[Projecte] Pacific Rim

Per parlar dels projectes presents i futurs de TotsRucs

Moderadors: xordi, Ripejadors

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14647
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

[Projecte] Pacific Rim

#1

Entrada Autor: r5004 » dj. nov. 29, 2018 10:58

Algú té intenció de fer aquesta pel·li? Si no, en faré un HDTVrip 720p.

Demà divendres, per Tv3.

Codi: Selecciona’ls tots

22:40 La gran pel·lícula - Pacific Rim
EDITO: Per si la faig jo, suplents HD? :D :D


"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

naroatna
Entrades: 21190
Membre des de: ds. des. 30, 2006 23:43
Ubicació: Figueres - Alt Empordà
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Pacific Rim

#2

Entrada Autor: naroatna » dv. nov. 30, 2018 0:29

Programada! :D
Imatge

Moltes gràcies!


fabrebatalla18
Entrades: 64
Membre des de: dv. feb. 27, 2015 2:07
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Pacific Rim

#3

Entrada Autor: fabrebatalla18 » ds. des. 01, 2018 12:11

M'agradaria aprofitar aquest projecte per a comentar una cosa que fa temps que observo en quest forum, per que degradeu tant els audios en catala? Sobretot els audios que son exclusius de la TV i que mai sortiran en DVD o BD, deixarlos amb un bitrate tant baix (128 o fins i tot menys i a sobre molts cops en mp3) el que fa es que perdi força qualitat respecte de l'original.

Per exemple, aquesta peli si s'ha emes en 2.0 originalment tindra un audio en eac3 a 256 kbps, i aquest format es superior al ac3, per tant, si el volguessis deixar en ac3 i no tenir massa pèrdues de qualitat jo de tu el deixaria minim a 384 kbps o fins i tot a 448, pero mai a un bitrate tant pobre com he vist altres cops de 128, es molt poc.

Se que puc semblar desagraït comentat d'aquesta forma pero al contrari, intento aportar una crítica constructiva per a poder guardar de la millor forma el mes valuos que te aquest forum, els audios en catala, tambe es important guardarlos en bona qualitat per si algun dia es volen fer millors montatges (en lloc de TVrip un BDrip).
De fet, agrairia enormement que s'agafés el costum de a banda del montatge principal es compartis, encara que fos temporalment, l'audio original de la TDT sense editar ni recomprimir per si algu el vol usar per a altres montatges.


lizgon
Entrades: 101
Membre des de: dl. des. 18, 2017 19:29
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Pacific Rim

#4

Entrada Autor: lizgon » ds. des. 01, 2018 14:42

ha escrit:De fet, agrairia enormement que s'agafés el costum de a banda del montatge principal es compartis, encara que fos temporalment, l'audio original de la TDT sense editar ni recomprimir per si algu el vol usar per a altres montatges.
Això últim que ha dit en fabrebatalla18 em sembla molt interessant, no sé si els que us dediqueu de manera altruista a gravar els programes i després ripejar-los i pujar-los a internet ho feu ja de per si i ho guardeu al vostre ordinador o si us desfeu d'aquest material una vegada fet el muntatge. Crec que compartir aquest material sense editar de la mateixa manera que es comparteix el material ja editat i muntat és igual d'important ja que és la qualitat màxima que es pot tenir d'alguna cosa i si està disponible a internet és més fàcil de recuperar en cas de pèrdua o en el cas de que directament s'esborri del disc dur de qui ho ha capturat.

Dit això gràcies r5004 per aquest muntatge i per tota la resta i també a la resta de gent que aporta contingut a aquesta web.

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14647
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Pacific Rim

#5

Entrada Autor: r5004 » ds. des. 01, 2018 18:35

Primer de tot, tinc errors a la captura :x. Com ho tens naroatna?

Gràcies fabrebatalla18 i lizgon pels vostres comentaris. El perquè de reduir la qualitat dels àudios és reduir-ne també la mida, tanmateix amb les connexions a internet d'avui dia ja no és una qüestió tant transcendent (encara que encara hi ha gent amb adsl).
Parlo per mi; en SD l'àudio principal de Tv3 està a 160kbps en mp2 i jo el recodifico en mp3 a 128kbps, en HD l'àudio principal de Tv3 està a 256kbps en eac3 i jo el recodifico en ac3 a 128kbps. Els còdecs (mp3 i ac3) són aquests per la compatibilitat, fent-ho així "tothom" ho pot sentir. I ara el tema estrella, el bitrate. Sempre he cregut que un mp3 a 128kbps era semblant a la qualitat CD (hi ha qui diu que no, que s'ha de pujar fins a 192kbps), jo un mp3 així l'escolto bé, em sembla de bona qualitat. El mateix amb un ac3 a 128kbps.
Potser em faig gran i la meva oïda ja no és el que era? Potser sí!! :lol: :lol:

Els àudios (i encara menys les captures, que ocupen més espai) es poden guardar "eternament", arriba un punt que has de buidar una mica el disc dur. Jo utilitzo dos discs durs, un per captures i altres coses, i un altre pels ripejos i altres coses. Doncs bé, en el disc dels ripejos estic segur que trobaria coses d'un o dos anys enrere, coses com els àudios demuxats. Si algú vol algun d'aquests àudios, només l'ha de demanar!; els he capturat jo però no són exclusius.
D'altra banda, compartir l'àudio original per sistema em sembla que seria treballar pel dimoni, sobretot si me'l podeu demanar amb un missatge privat.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

Intervención
Entrades: 2
Membre des de: ds. des. 01, 2018 18:44
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Pacific Rim

#6

Entrada Autor: Intervención » ds. des. 01, 2018 18:49

Per favor, no diguem que un mp3 de 128kbps s'escolta bé XD

Si et preocupa tant la compatibilitat, AAC és standard desde fa anys (1997!!!!) i no destroça l'audio com un mp3 ho fa.

Dius que guardes els audios sense tocar? Mira, llavors encara, però tot i així crec que el tema auditiu podria millorar.

Tot això sense ànim d'ofendre, és sols que crec que a l'any que estem mp3 per a películes i series ja no té cabuda.


PS: No vaig enrecordar-me de programar el grabador jo, oops


fabrebatalla18
Entrades: 64
Membre des de: dv. feb. 27, 2015 2:07
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Pacific Rim

#7

Entrada Autor: fabrebatalla18 » ds. des. 01, 2018 18:57

Crec que al 2018 l'ultim que s'hauria de mirar es el tamany d'un arxiu i més quan es tracta de 10 o 20 mb de diferencia, en quant a compatibilitat, de fet, l'ac3 es tant o mes compatible que l'mp3 ja que l'ac3 es porta usant com a estàndard als DVD desde inicis de segle, per tant qualsevol aparell el reprodueix sense problemes, jo de tu per als SD usaria un ac3 a 192 kbps i a l'HD un ac3 de 384 kbps, la diferencia de tamany serà relativament petita pero tindras moltisimes menys perdues, per a que et facis una idea de com d'errat estas, un CD te un bitrate se 1356 kbps...

Sobre que et guardis els audios originals, em sembla una molt bona noticia, gràcies.

Avatar de l’usuari

Adrià05
Entrades: 2808
Membre des de: dt. feb. 03, 2015 20:06
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Pacific Rim

#8

Entrada Autor: Adrià05 » ds. des. 01, 2018 19:09

Bàsicament podríem comparar passar un àudio de EAC3 256 a AC3 128 com (exagerant) passar de un BD a un DVD, la qualitat baixa bastant.

Els SD jo seguiria deixant-los en MP3 128 o 192, total, la qualitat ja de per si és justeta i es fan per pesar poc...

Avatar de l’usuari

naroatna
Entrades: 21190
Membre des de: ds. des. 30, 2006 23:43
Ubicació: Figueres - Alt Empordà
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Pacific Rim

#9

Entrada Autor: naroatna » ds. des. 01, 2018 20:19

La meva gravació HD per IPTV ok, i pujada on sempre! :wink:
Imatge

Moltes gràcies!

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14647
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Pacific Rim

#10

Entrada Autor: r5004 » dl. des. 03, 2018 17:19

Perdoneu que no hagi contestat abans. Començo:
Intervención ha escrit:
ds. des. 01, 2018 18:49
Per favor, no diguem que un mp3 de 128kbps s'escolta bé XD
Doncs els mp3 de música que tinc s'escolten prou bé, això em diuen les meves orelles (totes dues :lol: ).
Intervención ha escrit:
ds. des. 01, 2018 18:49
Si et preocupa tant la compatibilitat, AAC és standard desde fa anys (1997!!!!) i no destroça l'audio com un mp3 ho fa.
Potser sí que l'AAC és un estàndard des de fa temps, però hi ha (o hi havia) una pila d'aparells (em refereixo a reproductors de sobretaula, dvds i tdts amb entrada usb) que llegeixen sense problemes Xvid o Divx i mp3 o ac3, i no l'aac.
Intervención ha escrit:
ds. des. 01, 2018 18:49
Dius que guardes els audios sense tocar? Mira, llavors encara, però tot i així crec que el tema auditiu podria millorar.
fabrebatalla18 ha escrit:
ds. des. 01, 2018 18:57
Sobre que et guardis els audios originals, em sembla una molt bona noticia, gràcies.
Sí que els guardo, però no indefinidament. La llàstima és que gairebé ningú me'ls demana per fer-ne versions millorades.
Intervención ha escrit:
ds. des. 01, 2018 18:49
Tot això sense ànim d'ofendre, és sols que crec que a l'any que estem mp3 per a películes i series ja no té cabuda.
I ara, sempre s'agraeix que la gent opini. Responent a la segona part de la frase, torno a treure el tema de la compatibilitat. Què hi ha més compatible que un Xvid+mp3? Eureka!! Vídeo en Mpeg2 i àudio en mp2... :-O :-O :lol:
fabrebatalla18 ha escrit:
ds. des. 01, 2018 18:57
Crec que al 2018 l'ultim que s'hauria de mirar es el tamany d'un arxiu i més quan es tracta de 10 o 20 mb de diferencia, en quant a compatibilitat, de fet, l'ac3 es tant o mes compatible que l'mp3 ja que l'ac3 es porta usant com a estàndard als DVD desde inicis de segle, per tant qualsevol aparell el reprodueix sense problemes
Fins aquí d'acord, estic amb tu.
fabrebatalla18 ha escrit:
ds. des. 01, 2018 18:57
jo de tu per als SD usaria un ac3 a 192 kbps i a l'HD un ac3 de 384 kbps, la diferencia de tamany serà relativament petita pero tindras moltisimes menys perdues
En SD, per fer això deixo l'àudio sense recomprimir (mp2, 160kbps. Menys bitrate i qualitat original). En HD, la cosa ja em quadra més... però segueixo pensant que és "malgastar bitrate". Si amb 128 ja passo, perquè utilitzar-ne 384 (el triple).
fabrebatalla18 ha escrit:
ds. des. 01, 2018 18:57
per a que et facis una idea de com d'errat estas, un CD te un bitrate se 1356 kbps...
Ara el que està equivocat ets tu, o al teclejar els dits t'han traït. L'àudio PCM (Wav, per simplificar) 48Khz estèreo 16 bits té un bitrate de 1536 kbps, i a 44.1Khz 1411 kbps.
Aquest àudio, és un àudio sense pèrdua perquè no està comprimit. D'aquí la "revolució" que va suposar la popularització del mp3, de sobte la música ja no ocupava 1536 kbps i n'ocupava molts menys (128, 160, 192...)
Si el que pretengués fer és ripejar sense pèrdua d'àudio, utilitzaria el PCM (sense compressió) o algun compressor sense pèrdua, com el FLAC, l'APE o el DTS-HD.
Adrià05 ha escrit:
ds. des. 01, 2018 19:09
Bàsicament podríem comparar passar un àudio de EAC3 256 a AC3 128 com (exagerant) passar de un BD a un DVD, la qualitat baixa bastant.
Per mi, aquesta idea és vàlida. El fet de ripejar, gairebé sempre implica una pèrdua de qualitat, més gran o més petita. Quan ripejo una captura HD de tv3, el vídeo passa d'un bitrate en h264 a un altre bitrate inferior en h264. Amb l'àudio 3/4 del mateix, el passo de eac3 a ac3, d'un bitrate determinat a un altre d'inferior.
Adrià05 ha escrit:
ds. des. 01, 2018 19:09
Els SD jo seguiria deixant-los en MP3 128 o 192, total, la qualitat ja de per si és justeta i es fan per pesar poc...
:wink: :P

De segur que m'equivoco en mooolteees coses a la vida, possiblement també en coses d'aquest missatge... però és el que en penso.
Feia temps que no escrivia un missatge tant llarg en aquest fòrum :mrgreen: .
naroatna ha escrit:
ds. des. 01, 2018 20:19
La meva gravació HD per IPTV ok, i pujada on sempre! :wink:
Gràcies!!!
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14647
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Pacific Rim

#11

Entrada Autor: r5004 » ds. des. 08, 2018 13:37

"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Respon