Doble antena

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon

Autor del tema
Oliana
Entrades: 4378
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 12:35
Ubicació: Algún lloc d'aquí o d'allà...
Status: Desconnectat

Doble antena

Entrada Autor: Oliana » ds. ago. 29, 2009 20:36

Hola!
El que volia enviar com a missatge privat al spk2010, he cregut oportú enviar-ho com a públic perquè crec que pot ser interessant...

Aquí, de vacances, m''he trobat aquí a Ciutadella la majoria de cases i pisos que tenen doble antena. N'hi ha que només en tenen una (els edificis més alts), però les cases petites i edificis baixos, acostumen a tenir doble antena...

Aquí una imatge:
Imatge

No hi entenc gaire, però crec que és la manera per aquells que volen rebre més canals, tenint enfocada una antena a un emissor, i l'altre antena a un altre, podent diseccionar el senyal per a poder captar amb una d'elles el canal 3HD, per exemple (eh, spk2010???)

Bé, aquí queda dit.

Salut!

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona

Re: Doble antena

Entrada Autor: conradtgn » ds. ago. 29, 2009 21:00

Com que alguna cosa he llegit postejo per a qui li pugui ser útil.
La idea en sí és molt bona, però com es duu a terme és fonamental.
Si commutes la senyal de cada una sí que funciona. O bé si baixes els dos cables i cadascun va a parar a un decodificador TDT diferent.
Però si poses les dos juntes en el mateix cable fent un simple empalme NO funcionarà bé perquè pot produïr neu, interferències i doble imatge i pèrdua de senyal.
Lo dolent és haver de baixar un segon cable, i comprar o bé un commutador, o bé una nova capturadora (jo agafaria una nova capturadora bona pel pc i tenir-ne 2 de posades alhora, amb diferents softwares de captura).

Per 45 € que pot costar una antena bona, i una mica de cable de la millor qualitat és una molt bona opció.

Adéu!
Imatge

r5004
Entrades: 14752
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08

Entrada Autor: r5004 » ds. ago. 29, 2009 21:17

Pel sol fet de posar un mesclador (per "barrejar" el senyal de les dues antenes, i baixar amb un sol cable) ja es perd qualitat de senyal (poca, però se'n perd); si això afegim que l'emissor per on rep el 3HD ja anava justet... doncs imagineu-vos-ho.
A més, aquesta solució no permet barrejar 2 canals amb la mateixa freqüència. Per exemple, si vols barrejar el mux de Tvc de Girona amb el del Montseny, es pot fer (mux tvc Girona 786Mhz, mux tvc Montseny 794Mhz). En canvi des de Collserola emeten amb la mateixa freqüència que el Montseny, i ja no es podrien barrejar.

Ja havia escrit un trosset d'explicació quan he recordat que el 3HD l'emeten des del 2n mux (650Mhz). :mrgreen:
No sóc cap expert en Tv, "aficionaillo ná má", així que no us ho agafeu com a veritat absoluta...
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

spk2010
Entrades: 3515
Membre des de: dv. gen. 19, 2007 12:20
Ubicació: Baix Montseny

Entrada Autor: spk2010 » ds. ago. 29, 2009 23:32

Bé, merci Oliana, això de les dues antenes ja ho havia provat, les dues connectadaes al mateix amplificador, i funcionava, però igualment amb talls. Despres vaig decidir-me a canviar l'antena, vaig treure les dues "de baratillo" i vaig posar una Televes, amb amplificador nou, i tamvé vaig canviar el cablejat, ja que el tècnic va dir-me que el cable podia significar un 30% de la qualitat.

L'antena nova la vaig orientat al Montseny, i ho capturava tot sense CAP tall. Quan la vaig orientar al Maresme, per a veure el 3HD es quan vaig començar amb algun tall. Ara la torno a tenir orientada al repetidor del Montseny (3 metres mes avall que abans) i tampoc la rebo bé. Quan tingui temps la tornare a pujar.

Respecte a lo que comenta en conradtgn de baixar 2 cables, si fos facil ja ho hages fet, ja que la meva tarja de captura te 2 entrades d'antena, i es pot activar l'oppcio "Diversity Mode", que el que fa es utilitzar els dos sintonitzadors, cadascun amb una antena diferent per a capturar el mateix canal.
Imatge
[table][td]RSS amb les notícies de TotsRucs[/td][/table]

Respon