Això es mes un post per desfogar-me i explicar el que m'ha passat i com ho he solucionat, i per si mai a algú es troba amb el mateix cas.
Espero que no ho necessiteu mai ..... però per si de cas, en deixo constancia.
Ahir la tarda/nit, sense voler vaig desconnectar un disc dur USB de 1T quan estava en marxa (amb només 10 G lliures!). Normalment no passa res ...... però aquest cop al tornar-lo a connectar no em trobaba el USB (ni l'altre disc dur que tinc). Així que vaig reiniciar el PC, i al reinicar ja em va detectar el disc dur, però al anar a veure'l .... em deia que no tenia format.
Obro partition màgic ..... i em diu que hi ha una partició de 500G FAT32

Suposso que el windows al reinciiar devia trobar el disc dur en format raro, i va fer el que va voler .... !
Després dels primers instant de pànic ..... en aquell disc dur tenia MOLTES captures, ripejos, audios, fotografies, etc ....... vaig començar a buscar. Ni que primer, vaig tancar TOTS els programes del PC .... per evitar problemes.
El meu objectiu era recuperar la partició al MATEIX disc dur, ja que no disposava d'!T lliure per recuperar la informació.
Primer amb linux (me'n fio mes), però el suport per NTFS es fluixet ..... així que vaig començar a buscar coses per Windows, per desgràcia, casi tot es de pagament.
Primer vaig provar el: DiskInternals Partition Recovery. Em vaig trobar la primera alegria, em va trobar la partició esborrada, i podia navegar i tot pels directoris. Per desgràcia, la versió de prova no permet copiar fitxers. Tampoc vaig trobar l'opció de recuperar la partició.
Desprès vaig trobar i provar el Active@ Partition Recovery Enterprise. Si algú el vol, que ho digui.
Aquest programa, teòricament permetia fer el que jo volia.
El Active primer em detectava la partició FAT32, així que li vaig dir que em busques particions perdudes. Em va trobar la partició bona, però el escaneix semblava no acabar mai ..... així que vaig anar a dormir (ja eren les 4 de la matinada quan començava l'escaneix).
8 hores després, encara continuava ....... però al 90%.
Quan ha acabat, podia remenar pels directoris, també semblava que estigues tot.
Li dono a l'opció de recuperar partició, i em diu que no pot ..... que ja hi ha una partició activa (la FAT32) i que la borri primer. Després del atac de pànic corresponent ...... i amb els ous per corbata, esborro la partició FAT32 des de el mateix programa, i em desapareix la partició trobada.
Li torno a dir que escaneixi .... i aquest cop en pots minuts, m'apareix la partició bona. Li dono a restaurar .......... ....... i després d'una boan estona ..... ........ el programa peta !!! Afwelñkrf wlekjrgh wlketrjre ....
Però vaig al explorador de fitxers ..... i allí està el disc dur !! ..... amb TOTES les carpetes i fitxers.
He comprovat el disc dur, i sembla que estigui tot, a més, he comprovar l'integritat de molts fitxers (gràcies als md5) i tots perfecte.
Aquest cop ....... he(m) tingut sort !!!!

Adéu !