Reproductors BluRay de sobretaula i sortida àudio digital

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon

Autor del tema
Oliana
Entrades: 4378
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 12:35
Ubicació: Algún lloc d'aquí o d'allà...
Status: Desconnectat

Reproductors BluRay de sobretaula i sortida àudio digital

Entrada Autor: Oliana » dj. gen. 29, 2009 16:41

Hola. Tinc un aparell decodificador de 5.1 que em descodifica ell solet el Dolby Digital i el DTS a través de les connexions àudio digital òptic, i d'àudio digital coaxial.

Però els Reproductors de sobretaula de Bluray Disc (BD), encara que també tenen sortida d'àudio digital (òptic i coaxial), només treuen el so True HD, el PCM sense comprimir, El Dolbi Digital+ i el DTS-HD Master Audio, per la sortida HDMI 1.3.
Aquests àudios només poden sortir per HDMI, i no per la sortida d'àudio digital òptica o coaxial.

Algú sap què passarà amb una peli gravada en TrueHD, per exemple, amb el meu decodificador d'àudio 5.1 (que no té entrada HDMI)?
No se m'escoltarà res?
Els reproductors BD de sobretaula ho poden convertir en AC3 estàndard?

He cercat per internet i no he trobat resposta a aquesta pregunta.
A veure si hi ha algú que ho sàpiga... abans de comprar-me un BD de sobretaula LG per 199 euros.

Oliana :wink:

Ayu
Entrades: 2518
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 19:55
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit

Re: Reproductors BluRay de sobretaula i sortida àudio digital

Entrada Autor: Ayu » dj. gen. 29, 2009 18:08

La pregunta és:
El Bluray aquest de 199€ (crec que el vaig veure en catàleg del MM) té HDMI 1.3?
No en tinc ni idea, però em jugaria el que volguessis a que no. : P

Jo el tema aquest no el domino gaire, per no dir gens (i en temes d'aquests es troba a faltar el Deivit, que el tiu ho controlava tot perfectament XD), però suposo que els reproductors s'encarreguen d'aquestes coses, més que res perquè acostumen a portar, actualment, descodificadors interns, sinó les sortides òptica i coaxial no tindrien massa sentit : P

Tingues en compte que els primers BR (i molts dels actuals) no es recomanen per a veure pel·lícules en DVD, ja que la lent del BR no està pensada per a els salts que es fan als DVDs i la forcen massa i acaben petant (Sony i els lectors no són bons amics...).
No, si la guerra de formats l'hauria d'haver guanyat el HDDVD : P
Ni que crec que el BluRay no s'acabarà d'iestablir mai, i que acabarà desapareixent abans que el DVD i tot.
Vaja, que encara que estigui bé de preu crec que encara és aviat per a comprar un BluRay domèstic. A part de que han de venir els de noséquantescapes, que tot i que en principi seran compatibles amb els lectors actuals, no les tenen totes, ja que possiblement es faci una actualització de firmwares. Així que també assegura't que sigui actualitzable : P

Bé, això, que no en tinc ni idea, però que suposo que sí que sentiràs les pel·lícules, sinó la de reproductors que es tornarien, que la gent els compra per a teles de tub i tot (i no és conya).
I si vols un bon BluRay, que no bona consola, compra't la PS3, que és el BR que més actualitzen, al que li posen primer totes les novetats i dels de més alta gama tot i ser el primer en sortir, però amb aquest BR sí que "oju" amb els DVDs XD. Es clar que ja pot ser bo amb el preu que gasta...
Imatge

Autor del tema
Oliana

Entrada Autor: Oliana » dj. gen. 29, 2009 18:33

Jo diria que tots els reproductors de BluRayDisc tenen sortida HDMI. Han de donar 1080 línies i si no és amb HDMI no sé com ho faran.

El tema és que els Televisors actuals (plasmes i LCDs) tots suporten el HDMI 1.3, així que a través de la TV es pot escoltar. No obstant se sentirà en estèreo, i jo el que vull és passar-lo pel amplificador 5.1 a través de la sortida d'àudio digital, per a sentir-lo amb els 5 altaveus més el subwoofer.
Sé que la Play3 fa un transcode d'aquests àudios per a deixar-los en Dolby Digital estàndard, i així poder extreure'ls a través de l'àudio digital, però no sé si això també ho fan tots els reprodutors de sobretaula.

I sí. Sí que és del MM. El model és el BD-300 http://es.lge.com/products/model/detail ... d300.jhtml#

En principi és només per reproduir BD i també el faria servir per escoltar música de CD's (riuràs però és així). Per la resta, faig servir el PC MediaCenter.

Crec que no me'l compraré, perquè esperaré a que el MediaPortal reprodueixi BluRays, i així per 80 euros ho tinc tot allà mateix. Sé que el PowerDVD actualment suporta aquests àudios i també els hi fa un transcode a AC3 standard, així que suposo que quan el MP reprodueixi BluRays, també ho farà.

Merci!

Ayu

Entrada Autor: Ayu » dj. gen. 29, 2009 19:15

Oliana ha escrit:Jo diria que tots els reproductors de BluRayDisc tenen sortida HDMI. Han de donar 1080 línies i si no és amb HDMI no sé com ho faran.
Sí, però no HDMI1.3. ; )
El tema és que els Televisors actuals (plasmes i LCDs) tots suporten el HDMI 1.3, així que a través de la TV es pot escoltar. No obstant se sentirà en estèreo, i jo el que vull és passar-lo pel amplificador 5.1 a través de la sortida d'àudio digital, per a sentir-lo amb els 5 altaveus més el subwoofer.
Sé que la Play3 fa un transcode d'aquests àudios per a deixar-los en Dolby Digital estàndard, i així poder extreure'ls a través de l'àudio digital, però no sé si això també ho fan tots els reprodutors de sobretaula.
Ja et dic que suposo que sí, però no en tinc ni idea: P
Pensa que tots porten també sortida de video compost, i no tindria sentit vendre pel·lícules que només uns quants usuaris puguin sentir.
Crec que és lògic pensar que fan un transcode de la mateixa manera que ho feien ja els primers DVDs. O has vist alguna pel·li en 5.1 amb so de la tele i que només se sentissin els canals FL i FR?
Doncs això. Però repeteixo, un cop més, que ni idea.

I sí. Sí que és del MM. El model és el BD-300 http://es.lge.com/products/model/detail ... d300.jhtml#
En principi és només per reproduir BD i també el faria servir per escoltar música de CD's (riuràs però és així). Per la resta, faig servir el PC MediaCenter.
No, no riure pas, jo també poso els CDs al DVD : P
Crec que no me'l compraré, perquè esperaré a que el MediaPortal reprodueixi BluRays, i així per 80 euros ho tinc tot allà mateix. Sé que el PowerDVD actualment suporta aquests àudios i també els hi fa un transcode a AC3 standard, així que suposo que quan el MP reprodueixi BluRays, també ho farà.
Ei! Que jo no deia que no te'l compressis, eh? Jo quan el vaig veure també em va cridar l'atenció, però el BluRay és un format en el que no hi confio massa i sé que si ha de tirar endavant no trigaran a haver-hi reproductors per menys de 100€.
Merci!
No sé de què, la veritat, només he donat el meu punt de vista i no he respost al que preguntaves perquè no en tenia ni idea, però de res : P
Imatge

aliga
Entrades: 3285
Membre des de: dc. feb. 07, 2007 7:59
Ubicació: Molins del borbo

Entrada Autor: aliga » dj. gen. 29, 2009 19:45

Oliana, Despres d'haver llegit tot el tema, no m'acava de quedar una cosa clara:
El que a tu t'interessa es poder passar el so del reproductor BR a un equip de so 5.1 amb entrades coaxials i-o digitals??
Es que si es aixi, si mal no recordo, hi han aparells d'aquells que canvien formats de clavilles de HDMI a coaxial-digital.

Ho dic, perque pel que jo se, les clavilles de sortida HDMI es el mateix que una sortida audio coaxial-digital + video DVI.
Vamos, que son audio i video en un sol cable. Aixi que podria dir, que la sortida HDMI actual, es el mateix que va ser l'euroconector a les antigues teles, un sol cable per dominar-los a tots :mrgreen:

Jo mateix, tinc un cable que em transforma una sortida de tarja de video DVI en una entrada de video HDMI
Ho pots veure aqui

I si no era aquest el teu problema, potser servira d'ajuda algu altre :mrgreen:

Salut a tothom
Imatge Imatge Imatge

Ayu

Entrada Autor: Ayu » dj. gen. 29, 2009 20:04

El problema de fer servir un adaptador com els que dius, aliga, precisament és que llavors es queda sense imatge, ja que el HDMI el connectaria al descodificador, però no el podria connectar al televisor.
Imatge

Autor del tema
Oliana

Entrada Autor: Oliana » dj. gen. 29, 2009 20:31

I l'altre problema és que el AC3-TrueHD només el soporta el HDMI 1.3, però no l'àudio digital (sigui òptic o coaxial).

Autor del tema
Oliana

Entrada Autor: Oliana » dj. gen. 29, 2009 20:40

Sé que no va aqui però: Al final, després d'investigar, he aconseguit que el mediaPortal es tragui els BluRays... :mrgreen:
És un pluguin que s'instal·la a part http://www.team-mediaportal.com/files/D ... hPowerDVD/ i que un cop instal·lat ja pots reproduir-los, doncs utilitza el player del Power DVD.

Amb això, també he llegit que el TrueHD (i els altres) els pots treure en analògic per la Tarja de so que tinc de 8 canals, i els connecto per separat al ampli. El ampli no decodifica res, doncs van en analògic, però la pèrdua de qualitat no crec que sigui gaire... :?

Salut

Ayu

Entrada Autor: Ayu » dj. gen. 29, 2009 23:56

Oliana ha escrit:Sé que no va aqui però: Al final, després d'investigar, he aconseguit que el mediaPortal es tragui els BluRays... :mrgreen:
És un pluguin que s'instal·la a part http://www.team-mediaportal.com/files/D ... hPowerDVD/ i que un cop instal·lat ja pots reproduir-los, doncs utilitza el player del Power DVD.
Bona troballa!
Li donarem una ullada : P
Imatge

aliga
Entrades: 3285
Membre des de: dc. feb. 07, 2007 7:59
Ubicació: Molins del borbo

Entrada Autor: aliga » dv. gen. 30, 2009 13:34

Okis, per la part que em toca :mrgreen:
Per la resta, veig que som unes feres buscant per tot arreu :wink: