PC -> TV ... com ho feu?

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16299
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

PC -> TV ... com ho feu?

#1

Entrada Autor: Petiso » dv. ago. 12, 2022 12:28

Bon dia!

Tinc tot el material multimedia al PC, i no he trobat la manera pràctica d'enviar-ho a la TV .... com ho feu vosaltres per veure les pelis/series a la TV??

He provat instal·lant el Plex al PC, però els subtítols no acaba d'anar bé ...


Imatge Imatge


mhp-pujol
Entrades: 9
Membre des de: ds. nov. 20, 2021 17:06
Status: Desconnectat

Re: PC -> TV ... com ho feu?

#2

Entrada Autor: mhp-pujol » dv. ago. 12, 2022 22:35

Bones!

Jo tinc un servidor (el meu portàtil vell) on tinc tots els discs durs connectats, hi vaig instal·lar l'OMV i allà vaig activar el SAMBA pels ordinadors i el miniDLNA per les televisions. Un cop a la TV si tot està en la mateixa xarxa vas al vlc o el kodi o qualsevol d'aquests i et trobarà el servidor amb tots els arxius. A mi hem va perfecte, com a molt a vegades falla una mica la imatge, però es culpa que els discos més el portàtil vell no tiren suficient.
Potser és molt d'embolic per què tu realment vols, però si necessites ajuda diguem-ho.

Bona nit.


sanfaina
Entrades: 50
Membre des de: dc. juny 05, 2019 11:24
Status: Desconnectat

Re: PC -> TV ... com ho feu?

#3

Entrada Autor: sanfaina » ds. ago. 13, 2022 16:47

Jo diria que hi ha 3 camins (si n'hi ha cap altre, feu-m'ho saber!):
1. Servidor DLNA, amb les seves sub-complicacions (muntar/configurar amb més o menys èxit el tema de servidor/client segons l'equip de què disposem i les ganes de complicar-nos la vida). No he aconseguit mai que facin al 100% el que jo vull sense problemes, subtítols o còdecs problemàtics, drops del stream, recompressió de poca qualitat, etc.
2. Una tele capaç de veure carpetes compartides a la xarxa local (tipus samba p.ex.). Una raresa, normalment no hi ha manera, com a mínim amb les teles "normals" de marques conegudes (amb les que porten android hauria de ser possible). I suposo que també hi haurà problemes de còdecs i subtítols.
3. A la pràctica acabo fent servir: cable hdmi des d'un ordinador. No hi ha smart tv més pràctica i manejable que quan funciona com a monitor d'un ordinador. Penso.

La 3 pot ser un cable relativament llarg si no volem tenir l'ordinador "fent lleig" sota la tele, però també pot ser un thin client o mini PC o similar enganxat a darrere la tele, llegint en local o carpetes compartides, etc.

Avatar de l’usuari

Hakyra
Entrades: 314
Membre des de: dv. nov. 23, 2018 17:14
Status: Connectat

Re: PC -> TV ... com ho feu?

#4

Entrada Autor: Hakyra » ds. ago. 13, 2022 22:08

Petiso ha escrit:
dv. ago. 12, 2022 12:28
Bon dia!

Tinc tot el material multimedia al PC, i no he trobat la manera pràctica d'enviar-ho a la TV .... com ho feu vosaltres per veure les pelis/series a la TV??

He provat instal·lant el Plex al PC, però els subtítols no acaba d'anar bé ...
Doncs... a lo cutre, tinc com 10 Discos durs, els conecto a la tele i ja XD
Això si, és molt punyetera amb certs còdecs d'àudio i vídeo (XVID ni els obre i els H264 a 10bit tal com els H265 a 8bit no els reprodueix), pel que fa els àudios, DTS no els reprodueix i els FLACS per algún motiu els reprodueix amb retard. AC-3, E-AC-3 i AAC els reprodueix sense problemes.
𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐎𝐑𝐄 𝐂𝐀𝐓𝐀𝐋𝐀𝐍 𝐃𝐔𝐁 𝐑𝐄𝐉𝐄𝐂𝐓𝐄𝐃

Avatar de l’usuari

r5004
Entrades: 14650
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: PC -> TV ... com ho feu?

#5

Entrada Autor: r5004 » dg. ago. 14, 2022 7:54

Jo ja fa anys que vaig amb un minipc connectat amb hdmi, aquest.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge


txiruca94
Entrades: 10
Membre des de: dl. oct. 25, 2021 19:01
Status: Desconnectat

Re: PC -> TV ... com ho feu?

#6

Entrada Autor: txiruca94 » dl. abr. 03, 2023 15:52

Bones!

Fa uns mesos jo tambe hem vaig plantejar la mateixa pregunta i vaig estar donant-li bastantes voltes i probant varis metodes.

Primerament, com comenten per dalt, tambe feia servir discs durs. Posaba tot el material que volia veure al disc i aquest l'endollaba al TV. Aixo es una mica arcaic i de manèfles ja que constantment estas endollant i desendollant.
Mes tard vaig actualizar, com tambe diuen, a un petit ordinador endollat directament per hdmi al televisor. La veritat que es una opció molt valida, ja que, per exemple, aquest el pots fer servir de client i on tens tot el material multimedia posar-ho en carpetes compartides i no necesites de endollar res. Tambe pots fer que estigui sempre actiu l'HDR si ho volguesis.
Pero finalment vaig trobar el Plex. Per a mi ha sigut la millor sol·lució per a tindre-ho tot ben organitzat, amb caratules, grups com ara Animes, Series, Pel·licules, Dibuixos..
He llegit que amb els subtítols no anaba molt be o que donaba problemes. Penseu que dins de cada serie al plex, si li donem al botó d'opcions, al desplegable que s'ens obri, l'ultima es Ajustes. Dons aquí podem seleccionar l'idioma d'aduio o subtitols preferits per a que sempre ens ho reprodueixi amb la mateixa configuració. Mes o menys al vlc que li podem dir quina pista o quin idioma volem que ens reproduexi.

Independentment tambe tinc el zidoo z10pro que fa mes o menys el mateix pero que el bitxo aquest no te cap problema/limitació amb codecs d'audio/video. Aquest ultim el faig servir per a veure pelis en 4k bdremux.

I tambe com comenten, si hi ha algun altre mètode nou i millor comente-ho.

Salutacions :D


Moe
Entrades: 36
Membre des de: dt. set. 25, 2007 17:42
Status: Desconnectat

Re: PC -> TV ... com ho feu?

#7

Entrada Autor: Moe » dc. abr. 05, 2023 17:08

Petiso ha escrit:
dv. ago. 12, 2022 12:28
Bon dia!

Tinc tot el material multimedia al PC, i no he trobat la manera pràctica d'enviar-ho a la TV .... com ho feu vosaltres per veure les pelis/series a la TV??

He provat instal·lant el Plex al PC, però els subtítols no acaba d'anar bé ...
Segur que vaig tard però igualment et dono resposta.

Jo faig servir Plex, ja he llegit que dius que no t'acaba d'anar del tot bé però el missatge es de l'any passat i amb les noves actualitzacions el tema de subtítols em funciona de meravella. A més, pots no tenir-los i el mateix Plex te'ls posa si tens la font d'Opensubtitules activada.

Imatge

El meu servidor es el PC principal i tinc el client Plex a la PS4 connectada a la TV del menjador.

Respon