Ser llavor

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
oznel
Entrades: 22
Membre des de: dj. jul. 06, 2017 6:47
Status: Desconnectat

Ser llavor

#1

Entrada Autor: oznel » dc. març 07, 2018 17:04

Hola a tothom!

m'agradaria ajudar una mica amb el tema de distribuir continguts en català i tinc dubtes.

Jo tinc un portàtil vell amb LUBUNTU (d'uns 40 W), una raspberry 3 model B, i un parell de disc durs d'1 TB cadascú.

Vull ajudar a proveir i ser llavor dels fitxers.

Tanmateix no sé com fer-ho. Ja sigui amb l'AMULE (versió linux de l'emule) o bé amb UTorrent. Jo crec que, idealment, es podria fer amb els dos mètodes.

Fins on jo sé el millor és fer servir la raspberry amb els discs dur, connectats a la xarxa. La raspberry té un consum ridícul (uns 3 W). I he sentit que els discs dur es poden apagar i encendre mentre no tenen ús.
Per això caldria programar-ho i jo no en sé.

Per això crido als informàtics, per si em podríeu donar un cop de mà a muntar un mètode fàcil de muntar i fàcilment reproduïble per a gent que estaria disposada a posar discs dur i raspberries a la xarxa, a un baix cost energètic.

Gràcies :D


"Llum als ulls i força al braç"

Avatar de l’usuari

Autor del tema
oznel
Entrades: 22
Membre des de: dj. jul. 06, 2017 6:47
Status: Desconnectat

Re: Ser llavor

#2

Entrada Autor: oznel » dc. març 07, 2018 17:09

No sé si el que afegiré ara té molt de sentit.

Però idealment la rasp està a internet i els discs dur apagats. Aleshores la rasp té una llista de tot el que pot compartir (tots els fitxers dels discs). Quan un usuari demana un arxiu i comença la transmissió, aleshores s'engeguen els discs, es fa la transferència i, en acabat, s'apaguen de nou.

D'aquesta manera hi ha un consum energètic molt baix.

Com ho veieu?
"Llum als ulls i força al braç"

Avatar de l’usuari

r5004
Entrades: 14641
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: Ser llavor

#3

Entrada Autor: r5004 » dj. març 08, 2018 10:04

Tinc una Raspberry Pi (la 1) fent això que comentes (ja fa 5 anys! :-O :D ) i no és complicat. Via Google trobaràs molts manuals per fer gairebé qualsevol cosa.

viewtopic.php?f=34&t=15626

En comptes del mldonkey, ara hi tinc l'amule. En el tema de parar el disc dur, la meva experiència és que no val la pena perquè sempre està transferint alguna cosa, i per tant no es pararia mai (de fet no m'hi he interessat mai).
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
oznel
Entrades: 22
Membre des de: dj. jul. 06, 2017 6:47
Status: Desconnectat

Re: Ser llavor

#4

Entrada Autor: oznel » dj. març 22, 2018 19:44

R5004, Gràcies!

Però igualment, tinc moltes preguntes.

Fantàstic el fil resum de tota la informació que has penjat sobre rasps i penjar material!!
"Llum als ulls i força al braç"


supervent
Entrades: 2
Membre des de: dc. març 28, 2018 1:38
Status: Desconnectat

Re: Ser llavor

#5

Entrada Autor: supervent » dc. març 28, 2018 1:49

Jo tambè faig servir una Raspberry Pi 3, des de fa 2 anys. Està 24/7 amb el aMule i el ML Donkey funcionant a la vegada i un servidor Plex. La clau per no saturar el sistema, es fer funcionar els programes com a dimoni :twisted: , i controlar-los amb el servidor web que tenen incorporat.

Avatar de l’usuari

r5004
Entrades: 14641
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: Ser llavor

#6

Entrada Autor: r5004 » dc. març 28, 2018 5:54

supervent ha escrit:
dc. març 28, 2018 1:49
Jo tambè faig servir una Raspberry Pi 3, des de fa 2 anys. Està 24/7 amb el aMule i el ML Donkey funcionant a la vegada i un servidor Plex. La clau per no saturar el sistema, es fer funcionar els programes com a dimoni :twisted: , i controlar-los amb el servidor web que tenen incorporat.
Per curiositat, per què tens l'amule i el mldonkey funcionant al mateix temps?
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge


supervent
Entrades: 2
Membre des de: dc. març 28, 2018 1:38
Status: Desconnectat

Re: Ser llavor

#7

Entrada Autor: supervent » dc. març 28, 2018 12:03

Doncs mira faig servir el ML Donkey, perquè així tinc la xarxa ed2k i bittorrent (el bittorrent del ML Donkey és molt bàsic, però suficient per mi), tambè m'agrada més visualment i es el que faig servir per les meves descàrregues, el problema es que rarament em puja més de 1200KB/s a la xarxa ed2k (el tinc limitat a 3000KB/s de pujada), i tinc una connexió de fibra simètrica de 50Mb/s. Per aquesta última raó tinc l'aMule, per fer de llavor, el tinc configurat per compartir amb un màxim de 3000KB/s. Si li poso més ràpid, la velocitat de pujada no es manté estable.
Amb aquesta combinació aprofito més la connexió, ja que puc arribar sense gaires problemes a pujar a una velocitat de entre 4000-4500KB/s de forma estable, casi tot només a la xarxa ed2k.
Jo suposo que per limitacions de la CPU i el únic bus de dades (USB 2.0), no funciona millor la rasperry amb grans quantitats de connexions obertes i moviments continus de dades (es el que fan els programes P2P).
Per cert tinc el aMule con a dimoni :twisted: , perquè quan el tenia normal consumia molta més CPU i era menys estable (de vegades petava).

Avatar de l’usuari

r5004
Entrades: 14641
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: Ser llavor

#8

Entrada Autor: r5004 » dc. març 28, 2018 19:46

supervent ha escrit:
dc. març 28, 2018 12:03
...
Per cert tinc el aMule con a dimoni :twisted: , perquè quan el tenia normal consumia molta més CPU i era menys estable (de vegades petava).
Jo no sé com ho tinc... vaig buscar un tutorial al Google i em vaig limitar a seguir-lo. :lol:
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Respon