Problema (GREU!!!) amb la resolució de les captures

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
Fulipopo
Entrades: 146
Membre des de: dl. jul. 04, 2011 19:37
Ubicació: Sant Antoni (BCN)
Status: Desconnectat

Problema (GREU!!!) amb la resolució de les captures

#1

Entrada Autor: Fulipopo » dc. gen. 14, 2015 16:32

Bon dia a tothom!

Des que ha començat l'any, he començat a tenir un problema amb la resolució de les captures de TDT. Normalment, haurien de ser de 720x576. Al principi, de tant en tant, algunes de les captures em donaven 544x576. He fet una captura de pantalla amb les dades tècniques obtingudes del VideoReDo:

Imatge

Malgrat això, manté la relació d'aspecte 16:9 i quan obro els mpg amb VideoLan o el propi VideoReDo, pren la proporció 16:9, i la imatge es veu bé. Però quan ripejo els mpg amb el Gordian Knot, pren la resolució de 544x576 con a patró de proporcions, i la imatge queda distorsionada, estirada verticalment. He intentat forçar la relació 1,777:1 per ripejar, però em dona error. Diu que no troba l'arxiu, i aborta el procés. M'estranya molt, perquè altres vegades havia forçat una relació d'aspecte diferent en arxius que venien mal proporcionats (16:9 en comptes de 4:3 i viceversa, per exemple en DVD's) i no hi havia cap pega. A principis d'any em va passar algunes vegades, però no li vaig donar importància, pensant que devien ser errors de captura puntuals. Però poc ha poc s'ha anat fent més freqüent i ara em passa a TOTES les captures de TV3, C33 i Esport3. He comprovat que si capturo altres cadenes, com La 1 o La 2, no hi ha cap problema: la resolució és 720x576, com toca. També he comprovat que TV3 HD també surt perfecte, amb la proporció que toca. Com que tinc dues gravadores de TDT, he provat en totes dues, no fos cas que es tractés d'una avaria. Però no: ambdues donen malament la resolució. En resum, el problema només afecta a TV3 (definició estàndar), C33 i Esport3. La veritat és que em fot bastant, perquè això implica que a partir d'ara no podré ripejar cap més programa. He mirat al forum, i no he vist cap missatge de ningú amb el mateix problema. Algú té idea de què està passant?

Gràcies!

Fins aviat



Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: Problema (GREU!!!) amb la resolució de les captures

#2

Entrada Autor: Petiso » dc. gen. 14, 2015 17:20

Doncs si, al nou mux han baixat al resolució :-(
http://forum.totsrucs.cat/viewtopic.php ... 86#p153186

De moment pots gravar de l'altre mux ...... fins que el treguin.
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

lopere
Entrades: 3207
Membre des de: ds. ago. 14, 2010 14:38
Ubicació: Vallès Occidental
Status: Desconnectat

Re: Problema (GREU!!!) amb la resolució de les captures

#3

Entrada Autor: lopere » dc. gen. 14, 2015 17:30

Hola noi,

A mi també fa algun temps que em passa això. La solució és senzilla: És igual el que digui el VideoReDo, quan entris al Gordian, a la pàgina "Resolució" Vas a "Resolució d'entrada" i cliques a la rodoneta on diu "PAL" i tot arreglat. Se't posarà tot bé, ja ho veuràs.
Abans, al obrir un fitxer amb el Gordian a mi se'm posava automàticament en PAL, però ara no li dóna la gana i ho haig de marcar jo. :-O

Salut!
lopere

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: Problema (GREU!!!) amb la resolució de les captures

#4

Entrada Autor: Petiso » dc. gen. 14, 2015 18:51

Lopere, això està bé ... és una solució per les captures ja fetes.

Però la qualitat deixarà molt que desitjar, ja que estàs ampliant la imatge ... i això no es bo :-(
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

lopere
Entrades: 3207
Membre des de: ds. ago. 14, 2010 14:38
Ubicació: Vallès Occidental
Status: Desconnectat

Re: Problema (GREU!!!) amb la resolució de les captures

#5

Entrada Autor: lopere » dj. gen. 15, 2015 0:44

Petiso ha escrit:Lopere, això està bé ... és una solució per les captures ja fetes.

Però la qualitat deixarà molt que desitjar, ja que estàs ampliant la imatge ... i això no es bo :-(
Jo des de fa un més que estic capturant dels "nous" multiplex i ripejant fent això de marcar "PAL" al Gordian. No puc capturar amb els multiplex vells perquè a l'antena col·lectiva de casa ja els han eliminat. Sincerament crec que això de gravar del múltiplex vells és allargar l'agonia.

Dels meus arxius penjats a TR des d'el 15 de desembre fins ara, no s'aprecia, ni ningú ha dit res de cap disminució de qualitat i els fitxers ocupen el mateix que abans, o sigui aproximadament cada 10 minuts 110 MB.

Des de que en vaig aprendre de ripejar, de la mà de l'Arakelov i de l'Oliana, tracto de deixar el "Bits/(Pixel*Frame)" a 0,190 - 0,200 com a mínim, i també amb un mínim del 45% de la prova de compressibilitat. Si ara aquests valors els poso més alts al Gordian, guanyarem en qualitat? Pel que fa a aquesta nova relació de 544x576 és una cosa rara, quasi quadrada (4 : 4,2) i les persones es veuen allargades com els quadres del Greco perquè en realitat emeten en 16 : 9 :roll:

Que et sembla que he de fer?
Salut!
lopere l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. gen. 15, 2015 0:52, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: Problema (GREU!!!) amb la resolució de les captures

#6

Entrada Autor: Petiso » dj. gen. 15, 2015 0:51

Si no tens el b/vell multiplex ...... doncs res a fer .....

Millor això que res ..... quin remei.

El que no entenc és per que no treuen d'una vegada el 3HD del nou multiplex, i d'aquesta manera tenir mes ample de banda i poder a tornar a emetre a resolucions decents.
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Fulipopo
Entrades: 146
Membre des de: dl. jul. 04, 2011 19:37
Ubicació: Sant Antoni (BCN)
Status: Desconnectat

Re: Problema (GREU!!!) amb la resolució de les captures

#7

Entrada Autor: Fulipopo » dj. gen. 15, 2015 10:20

Gràcies a tots per les respostes!

Miraré de resintonitzar els antics canals, però el fet és que vaig canviar-me perquè donaven molts errors de gravació.

Lopere, tens raó amb alló de la opció PAL. No m'havia fixat, però la opció PAL NO estava activada!!!. Tot solucionat, gràcies!!!

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Fulipopo
Entrades: 146
Membre des de: dl. jul. 04, 2011 19:37
Ubicació: Sant Antoni (BCN)
Status: Desconnectat

Re: Problema (GREU!!!) amb la resolució de les captures

#8

Entrada Autor: Fulipopo » dv. gen. 16, 2015 18:34

Bona tarda!

He estat experimentant amb les dues opcions que hi ha, a) capturar el multiplex que desapareixerà, amb la resolució correcta, i b) capturar el nou multiplex amb resolució reduïda i fer que el Gordian el reconegui como a PAL. De les dues, em temo que només la segona té unes mínimes garanties. Depenent del dia, el multiplex que desapareixerà es captura bé, però és més freqüent que se'm gravi amb desenes de milers d'errors. L'arxiu resultant és absolutament inútil. El nou multiplex m'arriba sense errors, però té el problema de la resolució. He processat alguns arxius (el Món 3/24 del dimarts passat, El Mic i els seus amics del passat cap de setmana per la meva filla, una entrevista dels Matins), i he triat la opció PAL tal com ha suggerit en Lopere. Els arxius es processen perfectament, i el Gordian no protesta per manca de resolució. A més, he mirat amb atenció el video AVI resultant i no sóc capaç d'apreciar cap disminució de qualitat, tal com també havia notat en Lopere. Continuar amb els multiplex vells és arriscar-se a que lel video estigui fet un nyap, al menys amb l'antena de casa. Així que em passo als nous, i processaré com fa en Lopere. Total, ja només queden unes setmanes. A final de mes desapareixeran els multiplex antics, i la ressolució dels nous ja serà la correcta, no?

Salut!

Avatar de l’usuari

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: Problema (GREU!!!) amb la resolució de les captures

#9

Entrada Autor: conradtgn » dv. gen. 16, 2015 18:47

Han baixat la resolució, però, en cas que estiguin emetent amb píxels "no-quadrats" (que sembla el més probable, tal i com estan fent al 3HD), es pot fer el que diu el company Lopere de marcar l'opció PAL, ja que realment NO estas ampliant la imatge, doncs els píxels ara són rectangulars, simplement el que s'està fent és forçar el flag a PAL 16:9 per al reproductor (com he fet en ripejos del 3HD).
Vaja, crec jo que és així :roll:
http://forum.totsrucs.cat/viewtopic.php ... 86#p153129

Salut!
Imatge

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: Problema (GREU!!!) amb la resolució de les captures

#10

Entrada Autor: Petiso » dv. gen. 16, 2015 21:09

És un cas diferent. De fet fan el mateix que fan les TV, ampliar les imatges horitzontalment per tractar-lo com si "l'entrada" fos PAL. O sigui el GordianKnot es pensa que el vídeo d'entrada es pal, i el tracta com a tal. Els resultat es un video amb els pixels quadrats de 720 d'ample.

Fulipopo, a mi la opció A) em funciona perfectament. És raro. Exceptuant un dia que vaig tindre molts errors .... però això ja em passava abans de tant en tant.

El que espero ... és que treguin el HD del mux normal, i tornin a ficar la resolució normal .... per que així no calgui pla B.
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

Ayu
Entrades: 2518
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 19:55
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit
Status: Desconnectat

Re: Problema (GREU!!!) amb la resolució de les captures

#11

Entrada Autor: Ayu » ds. gen. 17, 2015 0:27

Se suposo que el dia 1 de febrer ja haurien d'emetre a resolució normal. Fins aleshores l'HD seguirà compartint mux provisionalment.
El que sí que és definitiu és l'hd a "mitja" resolució. Quina merda de canal HD, la veritat XD
Imatge

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: Problema (GREU!!!) amb la resolució de les captures

#12

Entrada Autor: Petiso » ds. gen. 17, 2015 1:32

Ayu ha escrit:Se suposo que el dia 1 de febrer ja haurien d'emetre a resolució normal. Fins aleshores l'HD seguirà compartint mux provisionalment.
Esperem ............... ........... ......... ......
Ayu ha escrit:El que sí que és definitiu és l'hd a "mitja" resolució. Quina merda de canal HD, la veritat XD
Pos si .... i no ho entenc, per que abans en un Mux hi havia 3HD, TV3, i no se quin canal més.
Ara en un mux hi ha 3HD, 8TV i rac105 .....
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

Ayu
Entrades: 2518
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 19:55
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit
Status: Desconnectat

Re: Problema (GREU!!!) amb la resolució de les captures

#13

Entrada Autor: Ayu » ds. gen. 17, 2015 10:11

Suposo que el grup Godó els cedeix menys ample de banda.
Imatge

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: Problema (GREU!!!) amb la resolució de les captures

#14

Entrada Autor: Petiso » dl. gen. 19, 2015 20:38

Imatge Imatge

Respon