Des que ha començat l'any, he començat a tenir un problema amb la resolució de les captures de TDT. Normalment, haurien de ser de 720x576. Al principi, de tant en tant, algunes de les captures em donaven 544x576. He fet una captura de pantalla amb les dades tècniques obtingudes del VideoReDo:

Malgrat això, manté la relació d'aspecte 16:9 i quan obro els mpg amb VideoLan o el propi VideoReDo, pren la proporció 16:9, i la imatge es veu bé. Però quan ripejo els mpg amb el Gordian Knot, pren la resolució de 544x576 con a patró de proporcions, i la imatge queda distorsionada, estirada verticalment. He intentat forçar la relació 1,777:1 per ripejar, però em dona error. Diu que no troba l'arxiu, i aborta el procés. M'estranya molt, perquè altres vegades havia forçat una relació d'aspecte diferent en arxius que venien mal proporcionats (16:9 en comptes de 4:3 i viceversa, per exemple en DVD's) i no hi havia cap pega. A principis d'any em va passar algunes vegades, però no li vaig donar importància, pensant que devien ser errors de captura puntuals. Però poc ha poc s'ha anat fent més freqüent i ara em passa a TOTES les captures de TV3, C33 i Esport3. He comprovat que si capturo altres cadenes, com La 1 o La 2, no hi ha cap problema: la resolució és 720x576, com toca. També he comprovat que TV3 HD també surt perfecte, amb la proporció que toca. Com que tinc dues gravadores de TDT, he provat en totes dues, no fos cas que es tractés d'una avaria. Però no: ambdues donen malament la resolució. En resum, el problema només afecta a TV3 (definició estàndar), C33 i Esport3. La veritat és que em fot bastant, perquè això implica que a partir d'ara no podré ripejar cap més programa. He mirat al forum, i no he vist cap missatge de ningú amb el mateix problema. Algú té idea de què està passant?
Gràcies!
Fins aviat