Pàgina 1 de 3
Publicat: dl. jul. 16, 2007 22:45
Autor: arakelov
Petiso ha escrit:Àudio: 96 kbps, mp3 CBR MONO (-m m -a -b 96 -p)
(Si vols mou-ho a servei tècnic)
Una curiositat: el -a (downmix from stereo to mono for mono encoding), què fa exactament? Què vol dir "downmix"? Jo no el poso mai i diria que el resultat també "sona bé" ...

Però no he comparat...
Merci i salut!
Publicat: dl. jul. 16, 2007 22:58
Autor: Petiso
Sincerament, no en tinc ni idea ... la he ficat desde el primer dia ... i així s'ha quedat. El primer cop que vaig fer servir el BeSweet me van fer un minimanual (no recordo qui) de les opcions a activar .... i així ho vaig deixar :-p
Pel que dedueixo, es que barreja els dos canals per fer el mono. En comptes d'agafar un dels canals?
Adéu !
Publicat: dl. jul. 16, 2007 23:08
Autor: arakelov
Petiso ha escrit:Pel que dedueixo, es que barreja els dos canals per fer el mono. En comptes d'agafar un dels canals?
Mmmm ostres espero que tots els muntatges que he fet en mono fins ara no hagi agafat només un canal XD
Sembla bona idea activar-la. Així ho faré a partir d'ara
Salut!
Publicat: dl. jul. 16, 2007 23:14
Autor: alovse
Petiso ha escrit:Pel que dedueixo, es que barreja els dos canals per fer el mono. En comptes d'agafar un dels canals?
Exactament, bàsicament el que fa és passar de dos canals a un canal. Es fa servir molt quan es passen de 5.1 a estereo, així no es perden detalls de l'audio que es perdrien si només s'agafés el canal dret i esquerre.
Hi ha gent que es dedica a estudiar el tema del downmixing i oferir algorismes eficients. El cas més clàssic és el del lector de DVD que va directament a una tele estereo, és evident que ha de fer un downmixing, i ha de ser el suficientment ràpid com per no desincronitzar l'audio.
Bé, el meu granet de sorra.
Publicat: dl. jul. 16, 2007 23:36
Autor: arakelov
Gran aportació alovse! Així és cert que si no es posa aquesta opció, el programa tria un dels dos canals?

qué cutre...
Publicat: dl. jul. 16, 2007 23:44
Autor: alovse
arakelov ha escrit:Gran aportació alovse! Així és cert que si no es posa aquesta opció, el programa tria un dels dos canals?

qué cutre...
No sé si agafa un canal a l'atzar o fa una mena de filtre cutre, el que és segur és que la manera optima actualment és fer servir algoritmes de downmixing.
Algú a la sala domina més del tema?
Publicat: dl. jul. 16, 2007 23:49
Autor: Petiso
Partint de la base que els dos canals son iguals (per això passem a mono) no crec que afecti molt.
Teoria meva NO contrastada ni comprovada: la gràcia del downmix, es que si un canal te un petit error, es compensa amb el altre, que està be.
Adéu !
Publicat: dl. jul. 16, 2007 23:54
Autor: alovse
Petiso ha escrit:Teoria meva NO contrastada ni comprovada: la gràcia del downmix, es que si un canal te un petit error, es compensa amb el altre, que està be.
Aquesta teoria és certa, a més el downmix també es fa servir quan hi ha canvis en la precisió del pista d'audio, per exemple si es passa de 24bits a 16bits.
Conclusió:En general va bé tenir aquesta opció activada!
Publicat: dl. jul. 16, 2007 23:57
Autor: arakelov
Petiso ha escrit:Partint de la base que els dos canals son iguals (per això passem a mono) no crec que afecti molt.
Això és ben cert

Però igualment l'activaré. Merci per la il·luminació d'ambdós

Publicat: dt. jul. 17, 2007 0:03
Autor: Petiso
Res tranquil ...... a final de mes te passo la factura :-p
Adéu !
Publicat: dt. jul. 17, 2007 6:45
Autor: BritishSteel
Puc posar en pràctica coneixements de la carrera per fi!!!
A veure, en tan que el so és una ona al cap i a la fi, aquesta, depenent en el punt d'oscil·lació en el qual es troba pot interferir-se i si el punt d'oscil·lació és just l'invers inclús elminar-se.
Partint d'aquesta base, moltes vegades en els canals estéreo d'una gravació, trobem ones en contrafase, punts d'oscil·lació exactament inversos, en cada canal, cosa que fa que si barrejem els dos canals a pèl, el so corresponent a les freqüències que tenim en contrafase s'anul·li.
És per això que hi ha gent dedicada, no només a fer algorismes per passar d'estereo a mono o de multicanal a stereo i mono, sinó també a dissenyar posicions de micròfons (quan en una gravació es fan servir diversos micròfons), que evitin ja de sortida aquesta incompatibilitat. En llenguatge tècnic es parla de si una diposició microfònica és "monocompatible" o no. Aquestes distribucions son usades habitualment per a gravar orquestres o bandes de jazz, i els dissenyadors que les han fet han cobrat una morterada, ja que en tot el món s'usen potser unes 10 disposicions predefinides com a màxim
Si per curiositat o necessitat teniu més dubtes, digue-ho, que a mi m'encanten aquestes fricades!!
I com a bibliografia relacionada tenim:
Técnicas de Microfonia es Estéreo, Bartlett,B Editorial IORTV, 1987, Barcelona
Publicat: dt. jul. 17, 2007 9:19
Autor: arakelov
Un aplaudiment per en BritishSteel! M'has deixat aclaparat!!!

Publicat: dt. jul. 17, 2007 10:17
Autor: Petiso
O sigui, que recomanes fer servir el "downmix bla bla" ?
Per cert BritishSteel, tu deus ser fan de la "Tata golosa" i la seva cançó de "los microfonos"?
Adéu !
Publicat: dt. jul. 17, 2007 10:31
Autor: arakelov
Ja que és evident que em trobo entre experts d'aquesta disciplina

voldria aprofitar per preguntar una altra cosa relacionada amb això del downmix, però aquest cop en hardware:
L'any passat em vaig encarregar de la sonorització d'un local (instal·lació de fil musical). Em van recomanar que, el millor en aquests casos, és posar un amplificador mono "public address" d'alt voltatge per poder penjar en paral·lel tants altaveus com vulguis (per exemple, un a cada sala a sonoritzar) sense tenir problemes de sumes d'impedàncies, intensitats, i tota aquesta mandanga...
Bé, al gra: la font d'àudio és un portàtil que reprodueix MP3 o CDs estèreo. Però l'amplificador és mono. Li vaig preguntar al tio de la botiga de l'amplificador si això suposava un problema, i em va dir que no, donant-me un adaptador que té una entrada per jack estèreo i una sortida en forma de jack mono gruixut que connecto a l'amplificador. En aquest cas el downmix me l'està fent un senzill adaptador.
Trobeu fiable aquest mètode per no perdre qualitat al passar de estèreo a mono? Seria millor fer-ho per software en el mateix PC abans d'enviar la senyal cap a l'amplificador?
Gràcies. Salut!
Publicat: dt. jul. 17, 2007 19:40
Autor: alovse
Gràcies per l'explicació BritishSteel!
Et puc fer una pregunta tècnica? És que a mi tot això sempre m'ha molat molt, i ara mateix et tinc més a ma a tu que al llibre..., el joint-stereo i el downmixing quines diferències tenen? Tots dos fan servir com a base la transformada de Fourier, oi? Pel que he llegit dedueixo que el joint-stereo és fàcilment inversible, però el downmixing ho és?
Gràcies!