Consells per ripejar desde DVD_RECORDER?

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon

Autor del tema
magiblot
Entrades: 7
Membre des de: ds. set. 22, 2012 15:36
Status: Desconnectat

Consells per ripejar desde DVD_RECORDER?

#1

Entrada Autor: magiblot » ds. set. 22, 2012 16:50

En primer lloc, salutacions perquè m'acabo de registrar al fòrum.
En segon lloc, us explico:
Ja fa molt de temps que per convertir els vídeos d'un DVD_RECORDER (em refereixo a un DVD grabat des d'un aparell de HDD/DVD, en el meu cas en format PAL 4:3 en MPEG-2 i áudio AC3 2.0 a 256kbps constant i calitat de video a escollir entre les compressions EP, LP, SP i XP, de 4Mbps i 8Mbps les últimes dues) utilitzo programes bastant rudimentaris per al meu compte de YouTube magiblot1, vaig començant pujant directament el fitxer .VOB ara fa cosa d'uns 4 anys, després vaig ampliar la mida amb l'aTube Catcher 1.0 (no em mateu xD) i fa cosa d'un any, em vaig preocupar per la relació d'aspecte ja que vaig començar a grabar gameplays de Battlefield i m'espantava pujar-los a 4:3 perquè l'efecte òptic és horrible*.
Així que em vaig passar a un altre programa, FormatFactory (molt bon programa i que ja coneixia d'abans) i vaig transformar els vídeos a la mateixa resolució (els primers vídeos en fase experimental a una velocitat de kbps horrible sense superar els 1800) canviant només la relació d'aspecte. En pujar a YouTube es veia "bé", pero pesava massa perquè la conversió no podia comprimir. Fins que una vegada vaig decidir augmentar la mida del vídeo a 1280x720 per a que quan convertís a YouTube no perdés la calitat de la resolució de 720x576 píxels del fitxer del DVD. Però em vaig trobar amb un gravíssim problema, la imatge entrellaçada. YouTube feia el procès de desentrellaçat en reduïr de 576i a 480p, però si augmentava la mida es veien les maleides ratlles.
Poc temps després, el FormatFactory va oferir compatibilitat amb el procès de desentrellaçat amb la condició de no modificar la mida del vídeo en la mateixa conversió. Així, doncs, em vaig dedicar a convertir dos cops, un aplicant el desentrellaçat i la relació d'aspecte de 16:9 i l'altre estirant el vídeo a 1280x720p.
Us deixo el codi d'un exemple d'un fitxer després de la segona conversió:

Codi: Selecciona’ls tots

General
Complete name                    : * * *\FFOutput\VR_MOVIE~30.avi
Format                           : AVI
Format/Info                      : Audio Video Interleave
File size                        : 885 MiB
Duration                         : 15mn 20s
Overall bit rate                 : 8 069 Kbps
Writing application              : MEncoder SVN-r30881(20100311-gcc4.3.3)
Writing library                  : MPlayer

Video
ID                               : 0
Format                           : AVC
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Format profile                   : High@L4.0
Format settings, CABAC           : No
Format settings, ReFrames        : 1 frame
Format settings, GOP             : N=1
Codec ID                         : avc1
Duration                         : 15mn 20s
Bit rate                         : 8 000 Kbps
Width                            : 1 280 pixels
Height                           : 720 pixels
Display aspect ratio             : 16:9
Frame rate                       : 25.000 fps
Color space                      : YUV
Chroma subsampling               : 4:2:0
Bit depth                        : 8 bits
Scan type                        : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.347
Stream size                      : 856 MiB (97%)
Writing library                  : x264 core 80 r1378+57 6f6b50a
Encoding settings                : cabac=0 / ref=1 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=hex / subme=7 / psy=1 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=0 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=0 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=3 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / constrained_intra=0 / bframes=0 / wpredp=2 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / rc_lookahead=40 / rc=abr / mbtree=1 / bitrate=8000 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00

Audio
ID                               : 1
Format                           : MPEG Audio
Format version                   : Version 1
Format profile                   : Layer 3
Mode                             : Joint stereo
Mode extension                   : MS Stereo
Codec ID                         : 55
Codec ID/Hint                    : MP3
Duration                         : 15mn 18s
Bit rate mode                    : Constant
Bit rate                         : 256 Kbps
Channel(s)                       : 2 channels
Sampling rate                    : 48.0 KHz
Compression mode                 : Lossy
Stream size                      : 28.0 MiB (3%)
Alignment                        : Aligned on interleaves
Interleave, duration             : 24 ms (0.60 video frame)
Interleave, preload duration     : 504 ms
Writing library                  : LAME
I dos exemples de la conversió un cop a Youtube:


Com podreu comprovar, es veu bé, el pes de l'arxiu .AVI es redueix a la meitat en aplicar-li el còdec H264 i encara pesa menys un cop el reconverteix YouTube (es pot baixar íntegrament amb l'aplicació del Firefox VideoDownloadHelper).

Però, al cap i a la fi, convertir desde un suport DVD_RECORDER (aquí em refereixo a l'asterisc * que he posat més a dalt) ha estat un procès difícil i encara no el tinc resolt del tot. Abans de convertir amb Format Factory, vaig haver d'utilitzar el format físic de DVD-RW per a que el format de DVD deixés de ser DVD-V (fitxer .VOB) perquè es talla al minut 2:02 o l'imatge es para al convertir amb qualsevol programa (tinguem en compte que l'aparell és de 2005 i no està gaire al dia en condicions mínimes de compatibilitat), i canviar a DVD-VR (fitxer VR_MOVIE.VRO i amb tots els vídeos reunits en aquest únic arxiu i separats per l'element .IFO) perquè no donava problemes fins que hi havia més d'un vídeo en el fitxer.
En relació al que dic que encara no tinc resolt, és que l'audio es retrasa encara que canvii el còdec d'audio o faci la segona conversió amb el aTube Catcher 2.0 (modificant els perfils de conversió a MPEG-4 amb VBR i l'àudio igual que al Format Factory) un cop es puja a YouTube però no al reproduir amb VLC.

Sintetitzant, el rotllo i la classe d'ortografia que us he fet és només perquè us pugueu situar al meu lloc, i la meva pregunta és:
· Hi ha algún programa per ripejar DVDs que tingui una bona opció de desentrellaç i que es pugui configurar la conversió?
P.D.: Sobre el desentrellaçat he llegit del component d'AviSynth decomb.dll, però no l'he sapigut utilitzar. Sobre això al Format Factory te opció d'utilitzar AviSyinth, però el resultat surt a 4:3.
P.D.2: El meu compte de YouTube actual és magiblot1, però la majoria de la historia va passar als dos altres canals meus anteriors.



Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16299
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: Consells per ripejar desde DVD_RECORDER?

#2

Entrada Autor: Petiso » ds. set. 22, 2012 21:41

Aquí molts utilitzem el gordian knot, que es una eina molt bona que en el fons fa d'interficie del avisynt.
http://sourceforge.net/projects/gordianknot/

Adéu!
Imatge Imatge

Respon