SmartEdge 2 o com engrandir una foto sense perdre qualitat!!

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
jazznoir
Entrades: 110
Membre des de: dv. juny 25, 2010 15:19
Status: Desconnectat

SmartEdge 2 o com engrandir una foto sense perdre qualitat!!

#1

Entrada Autor: jazznoir » ds. maig 19, 2012 12:17

Hola a tots

L'altre dia navegant per Internet vaig llegir aquest article en un forum d'edició d'imatges que em va semblar superinteressant on parla sobre un projecte d'uns programadors russos que a través d'uns algoritmes pretenen l'ampliació d'una imatge sense perdre qualitat. Em va semblar que l'havia de compartir amb vosaltres; perdoneu la traducció que he fet al català a sac depressa i corrent, potser hi han errades... Si us voleu saltar tota la parafarnàlia, aneu a l'últim paràgraf.

Imatge

Imatge


Vaig estar fent experiments per veure els resultats de resamplejar per fer més gran dràsticament una foto usant diferents sistemes d'interpolació i també per confrontar els resultats usant els mateixos sistemes però en diferents programes d'edició (tenia una mica de temps i em va entrar la curiositat). Primer vaig baixar una foto de 3754x2503 píxels a 500x333 píxels per després veure els resultats que podia obtenir tornant-la a resamplejar a 3754x2503 píxels. Res científic, simplement volia veure què em semblaven els resultats a primera vista. No entenc molt del tema, així que em vaig posar recentment a llegir sobre el tema i volia veure si a partir dels meus experiments podia obtenir algunes conclusions.

Segons em van semblar, alguns dels resultats per mi obtinguts van coincidir amb el que vaig estar llegint que es deia sobre el tema. Així, que em van semblar, una mica millor (tot just millor) els resultats de la interpolació del programa Lanczos que els de la bicúbica i el procediment de fer un resampleix escalonat crec va donar un resultat minimamanete millor (gairebé imperceptible) que fent el resampleix directe. La foto resamplejada utilitzant la interpolació bicúbica del Photoshop Elements 7 em va semblar idèntica (o pràcticament idèntica) a la que vaig resamplejar usant aquest mateix sistema d'interpolació però amb el programa d'edició Serif PhotPlus x4. El resultat usant el sistema d'interpolació B-Spline que ve amb un altre programa d'edició em va semblar, encara que no estic segur, amb prou feines millor que usant Lanczos.

PERÒ HE AQUÍ LA QÜESTIÓ:
Vaig baixar diversos demos de programes dedicats / especialitzats per fer exclusivament resamplejos i resizing. Uns quants, de preus accessibles (amb diversos dels quals vaig obtenir resultats poc satisfactoris al punt que amb alguns l'imatge resultant es veia com borrosa i d'altres en els què vaig obtenir resultats en el millor dels casos equivalents als que havia vingut obtingut utilitzant els sistemes d'interpolació que venen integrats al Photoshop Elemts 7 i / o al PhotoPlus x4). Altres programes que vaig provar, eren de preus exorbitants.

La qüestió és que amb algun dels programes caríssims, em va passar que en particular amb un d'ells, si bé el resultat utilitzant l'interpolació S-Spline (el cavallet de batalla d'aquest programa) podria dir-se que era mínimament superior a l'obtinguda amb els sistemes més convencionals (segons el meu parer, tan poc millor que no valdria la pena invertir en aquest programa el que per ell demanen), els resultats obtinguts per exemple amb la interpolació B-Spline o amb la Lanczsos usant també aquest programa (de preu molt elevat) van resultar lleument d'inferior qualitat (segons el meu parer) que els obtinguts amb interpolació bicúbica o Lanczos utilitzant el Photoshop Elements 7 o el PhotoPlus x4 respectivament (quan se suposa que no hauria de ser així). Coses per l'estil també em van passar provant altres programes específics per resamplejar (això és que van haver diferències en els resultats entre uns programes i altres utilitzant els mateixos sistemes d'interpolació consignats).

Pot ser això? Pot ser que depenent del programa que s'utilitzi, els resultats d'usar un mateix sistema d'interpolació per fer un resampleix, puguin diferir com em va semblar observar a través dels meus experiments? O és que hi hauran petites variants en la formulació d'aquests sistemes tal que se'ls digui igual però resulta que puguin ser lleument diferents (matemàticament diferents) depenent dels qui hagin desenvolupat els programes d'edició que utilitzen?

HE DE FER UNA excepció:
Aquesta fa al programa encara en desenvolupament que utilitza un nou algorisme: SmartEdge 2.
Del lloc web http://audio.rightmark.org/lukin/graphi ... mpling.htm es pot baixar un demo que permet resamplejar imatges que no parteixin de més de 500x500 píxels (és només un demo). Amb aquest sistema d'interpolació es nota una gran diferència respecte de la resta dels sistemes. L'imatge es veia molt bé en general (encara que el algoritme va inventar i va agregar en una petitíssima porció de la foto alguns píxels que no havien de ser-hi).
Estaré a l'expectativa de veure si es desenvolupa, poleix i millora aquest sistema. En tant, crec optaré per utilitzar-ho quan vulgui resamplejar per fer més gran (no per empatitir) una foto, el sistema d'interpolació Lanzos o B-Spline, encara que escalonat.

Per sistemes amb Windows 7: http://audio.rightmark.org/lukin/graphi ... moWin7.zip

salut!
JN




spk2010
Entrades: 3515
Membre des de: dv. gen. 19, 2007 12:20
Ubicació: Baix Montseny
Status: Desconnectat

Re: SmartEdge 2 o com engrandir una foto sense perdre qualit

#2

Entrada Autor: spk2010 » ds. maig 19, 2012 13:54

Jo faig servir: SmillaEnlarger: Project Web Hosting - Open Source Software, no fa màgia, però es millor que el resize del Photopaint o el XnView, la qualitat depèn de l'estona i destresa que inverteixis remenant els paràmetres.
[table][td]RSS amb les notícies de TotsRucs[/td][/table]

Avatar de l’usuari

Autor del tema
jazznoir
Entrades: 110
Membre des de: dv. juny 25, 2010 15:19
Status: Desconnectat

Re: SmartEdge 2 o com engrandir una foto sense perdre qualit

#3

Entrada Autor: jazznoir » ds. maig 19, 2012 14:05

spk2010 ha escrit:Jo faig servir: SmillaEnlarger: Project Web Hosting - Open Source Software, no fa màgia, però es millor que el resize del Photopaint o el XnView, la qualitat depèn de l'estona i destresa que inverteixis remenant els paràmetres.
Okis!! els tindré en compte, però segons l'article sembla que SmartEdge 2 fa màgia, jejejee.. prova'l :wink:

Respon