¿per què les pel.lícules es veuen pixelades al televisor?

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
jazznoir
Entrades: 110
Membre des de: dv. juny 25, 2010 15:19
Status: Desconnectat

¿per què les pel.lícules es veuen pixelades al televisor?

#1

Entrada Autor: jazznoir » dj. maig 17, 2012 11:15

Doncs això, després de capturar un DVD amb l'Auto Gordian Knot, (Windows7 x64) en el monitor de l'ordinador les imatges es veuen perfectes però al passar-les al reproductor de DVD del menjador es veuen pixelades en una tele SONY HD :shock:

M'he baixat el programa Mediainfo i aquesta és l'informació detallada del video:

General
Nom complet: C:\Users\admin\Documents\4Videosoft Studio\Video\Accidente sin huella.avi
Format: AVI
Format/Info: Audio Video Interleave
Mida de l'arxiu: 1,09 GiB
Durada: 1h 47mn
Velocitat de transmissió: 1 463 Kbps
Aplicació: VirtualDubMod 1.5.4.1 (build 2178/release)
Escrivint la llibreria: VirtualDubMod build 2178/release

Vídeo
Nombre de canals: 0
Format: MPEG-4 Visual
Perfil: Advanced Simple@L5
BVOP: 1
Format_Settings_QPel/String: Cancel·la
Format_Settings_GMC/String: 0 warppoint
CodecID: XVID
/: XviD
Durada: 1h 47mn
Bit ràtio: 1 264 Kbps
Amplada: 720 píxels
Alçada: 416 píxels
Relació d'aspecte: 1,731
Imatges per segon: 25,000 fps
ColorSpace: YUV
ChromaSubsampling: 4:2:0
BitDepth/String: 8 bits
ScanType/String: Progressiu
Bits/(Píxel*imatge): 0.169
StreamSize: 968 MiB (86%)
Escrivint la llibreria: XviD 1.2.1 (UTC 2008-12-04)

Àudio
Nombre de canals: 1
Format: AC-3
Format/Info: Audio Coding 3
Format_Settings_ModeExtension: CM (complete main)
Format_Settings_Endianness: Big
CodecID: 2000
Durada: 1h 47mn
Bit ràtio: 192 Kbps
Canal(s): 2 canals
Posicions dels canals: Front: L R
Freqüència de mostratge: 48,0 KHz
BitDepth/String: 16 bits
StreamSize: 147 MiB (13%)
Alineació: Alignment_Split
Interleave_Duration/String: 96 ms (2.40 video frames)
Interleave_Preload/String: 96 ms
Idioma: Castellà


¿pot ser que el reproductor de DVD estigui anticuat?
¿els còdecs o la tarja gràfica?

ajuda...

gràcies,
JN
jazznoir l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. maig 20, 2012 14:51, en total s’ha editat 4 vegades.



Avatar de l’usuari

Autor del tema
jazznoir
Entrades: 110
Membre des de: dv. juny 25, 2010 15:19
Status: Desconnectat

Re: ¿pq les pelis es veuen pixelades a la tele? MES INFO!!

#2

Entrada Autor: jazznoir » dj. maig 17, 2012 13:39

informació actualitzada..


axis
Entrades: 4273
Membre des de: dl. oct. 08, 2007 23:06
Status: Desconnectat

Re: ¿pq les pelis es veuen pixelades a la tele? MES INFO!!

#3

Entrada Autor: axis » dj. maig 17, 2012 18:12

es possible que no estigui ben ripejat sobretot d'alçada (com a minim veig molt raro un 416) i en pc al veure'l en un reproductor com bsplayer es vegi be ja que aquest ajusta l'imatge fent que es vegi be,com despres el posas al dvd de sobretaula i aquest no disposa dels "avantatges" del bsplayer (o similars) doncs apareix realment com es,o sia,malament.Tampoc se d'altres variables com la configuracio que s'ha fet servir a l'interfaz (AGK) ni al codec que amb aixo podriem parlar durant dies,aixi que parlo "d'oide"

sort

Avatar de l’usuari

Autor del tema
jazznoir
Entrades: 110
Membre des de: dv. juny 25, 2010 15:19
Status: Desconnectat

Re: ¿pq les pelis es veuen pixelades a la tele? MES INFO!!

#4

Entrada Autor: jazznoir » dj. maig 17, 2012 21:38

Gràcies Axis, em passa amb totes les pelis que ripejo jo, ..estar clar que és quelcom que faig malament durant la captura però no sé que pot ser :? els 416 pixels els ha fet el Auto Gordiant Knot, confio en els valors automàtics d'aquest programa que de fet és un dels que suggeriu aquí... en fi, gràcies per tot, a veure si hi ha algú més que ens doni el seu punt de vista.

salut!
JN


axis
Entrades: 4273
Membre des de: dl. oct. 08, 2007 23:06
Status: Desconnectat

Re: ¿pq les pelis es veuen pixelades a la tele? MES INFO!!

#5

Entrada Autor: axis » dv. maig 18, 2012 15:45

nomes t'ho dic com a consell,pero jo faria servir per començar un de facilet com el gordian knot i no el auto gordian knot,mes que res perque si no recordo malament em sembla que per algun lloc de la web hi ha un manual del que et pots guiar i em fa l'efecte que tambe hi ha del codec,a mes a mes segur que la gent tambe et podra anar guiant.En tot cas estiguis atent als propers ripejos si son 16/9 no els facis en 4/3 ja que estiraras l'imatge i quan el vegis a la tele sortiran tots els defectes de pixelacions sobretot si tens mal configurat el codec

repeteixo,sort i bon cap de setmana tinguis

Avatar de l’usuari

McFlai
Entrades: 149
Membre des de: ds. maig 05, 2012 5:43
Status: Desconnectat

Re: ¿pq les pelis es veuen pixelades a la tele? MES INFO!!

#6

Entrada Autor: McFlai » dv. maig 18, 2012 23:12

Hola amics, he vist el fil i m'agradaria opinar al respecte si m'ho permitiu; a veure, per a començar la resolució, les TV menys noves de 4:3 solen tenir una resolució al voltant de 720x576 la mateixa que el DVD, per lo tant quan reprodueixes un dvdrip en aquestes TV de "anterior generació" es solen veure bastant bé si el rip està ben fet, perque la resolució és semblant.

Les TV d'última generació com la teva jazznoir, tenen una resolucio de a partir de 1280×720 (HD Ready 720p) o 1920×1080 (HD Ready 1080p / Full HD 1080p) que no has especificat exactament quin tipus es, i això té molt a veure, si la TV és a 1080p i el vídeo a 414p la televisió ha de augmentar la imatge quasi el doble, per exemple a la meva TV, que és una Samsung 1080p els dvdrips es pixelen que dóna ganes d'apagar-la, per això ja fa temps que no em baixo .avi, una altra cosa que pot influir són els codecs, Has fet el rip en M-peg4/xvid, però, són aquestos els codecs idonis? de vegades el cambiar als codecs oficials que tingui "aderits"les marques a les seves TV poden fer millorar moltíssim la qualitat, la meva té el sìmbol de DivX, si ripejes amb aquest es veu amb menys errades i menys pixelat que amb Xvid... cada aparell és un món..

Amb les TV HD ho tenim ben fàcil, un cable de HDMI de l'ordinador a la TV, i sols que sigui un BDrip d'uns 2500 Kb/s i 720p ja veuràs quina diferència respecte als dvdrip...

una salutació!

Avatar de l’usuari

Autor del tema
jazznoir
Entrades: 110
Membre des de: dv. juny 25, 2010 15:19
Status: Desconnectat

Re: ¿pq les pelis es veuen pixelades a la tele? MES INFO!!

#7

Entrada Autor: jazznoir » ds. maig 19, 2012 11:06

Axis, McFlai,

Moltes gràcies, he après molt amb el vostre ajut; tindré en compte lo del 16:9 i els códecs!!
Per cert, la meva tele té aquestes característiques (entre d'altres):

SONY BRAVIA KDL-26E4020

Tipus: televisor LCD
Tamany de pantalla: 26 pulgades
Resolució: 1366 x 768 píxels
Display format: 720p
Image aspect ratio: 16:9
Dynamic contrast ratio: 33000:1
Widescreen modes: Smart , Wide , Auto Wide , Zoom , Zoom 14:9 , Conventional 4:3
Supported DTV resolutions: 576i , 576p , 720p , 480p , 1080i
HD Ready / Full HD: sí / no
DVB-T (TDT):
HDMI: sí (3)

http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/ ... 56928.html

..és una llàstima que depenen de la tele que tinguis es vegi d'una manera o d'una altre; hauria d'aver-hi una tele que s'adaptés al format de video automàticament perquè d'aquesta manera es veiés bé qualsevol peli en qualsevol condició. Amb el format VOB (dels DVDs) suposo que tot això no passa; ja que tots els DVDs es veuen bé.

salut i gràcies!
JN

Respon