axis ha escrit:hola xevipiu
¿ens pots fer cinc centims de que te a veure el silenci amb el consum?
evidentment parlo des de la meva experiencia,pero he (i tinc) tingut AMD i INTEL i pel meu gust i en termes generals em quedo amb AMD,segons jo ho veig a INTEL pagues molt mes la marca,AMD es mes silencios,s'escalfa menys i en el meu cas la porqueria de CPU AMD que tinc de fa 8 anys i mig gairabe tot el dia la tinc al 100% de rendiment i en molts casos arriba fins i tot al 120 o 130% sense que hagi reventat ja,almenys a mi m'ha sortit molt bona en tot aquest temps,si consumeix mes sincerament no m'importa,amb la carraca que tinc i ben optimitzada en faig meravellas,pero vaja,que basicament nomes la faig servir per fer ripejos
Xevipiu ha escrit:Tenir un bon ordinador ven optimizat (hard/soft), no te preu!
molt cert
Bones Axis, Jo de hardware, no tinc ni puta idea! xD
T´explicare una mica per sobre el meu punt de vista, compara per sobre microprocesador AMD i Intel no es pot fer, cada model de AMD has de buscar-li germa basso a Intel, Ja model de tot tipus i la deferencias d´arquitectures son grans (cantitat de cache, cantitat "nm" de fabricació, nucris), tot siguen de la mateixa velocitat o comparable, varia molt el rendiment depenent l´aplicaciones, com per ejemples de comes flotants.
Fa uns anys AMD anaba per devant de Intel, tenia una gran cota de marcat en microprocesador domestics, quant Intel va deixa de banda l´arquitectura "NetBurst" implantada a la serie Pentium4, vam fer un canvi radical en rendiment i consum de TDP, gràcies a l´experiencia de fabricació en 65nm del "Cedal Mille", van comença a fer microprocesador de gran rendiment, el "Core Duo" del Merom i mes tard el (Core 2 Duo) del Conroe de 65nm , Wolfield, Yorkfield 45nm, Penryn 45/32nm, etc... sense menciona el actual Golftown de 32nm
Això que dir que AMD es barat es real, però no son comparables en rendiment a un mateix micro de la mateixa gama, apart que si es de la mateixa gama actual, AMD utilizada un micro en TPD mes alt que un Intel, que si s´ha de traduir, tindria que generar mes calor, el soroll es una reglá de tres d´aquet fet.
Jo d´experiencia nose que dir-te, dir-te que per culpa del meu hobby he tingut que testeja de tot, calabora en molts ensemblador d´hardware com a beta-tester per finalitats d´overclocking (records de velocitats, etc...)
Aquet món del hardware evoluciona molt rapit per culpa del consumisme, el marqueting diu molt aqui! AMD nomes pot competir per calitat/preu, Intel te el monopoli de rendiment/efectivitat per dir d´alguna manera
Ja voldria fer com tu, que un micro m´aguantes 8 anys, pero la veritat es que tinc un calaix que pot ser en 8 anys he cremat mes micros que equips he tingut

Una ruina!
Lo de optimizar S.O. es lo mes important, saber administra be el recursos i neteja la porqueria, no te preu per treballa bé
Salut Axis
Xevi.