SAI

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16309
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: SAI

Entrada Autor: Petiso » dl. juny 06, 2011 17:29

Doncs no ho se
conradtgn ha escrit:És a dir, que per a l'entorn domèstic el millor tipus sembla ser el Line-Interactive?
Doncs, no ho se :-)

En la meva (modesta) opinió (per un PC domèstic).
- Línia que no falla ocasionalment (ciutat grans, etc): SAI petit, que aguanti els petits talls. Buscar algo barat, independentment del tipus (si un offline és prou ràpid, perfecte, ja que gastarà menys i durarà més). I no cal que duri molt (en un us domèstic no cal un SAI que duri 5 hores, si la llum marxa com a màxim 15 segons).
O sigui, de que serveix tindre un SAI de 200 euros, si tens 1 o 2 talls a l'any, i al cap de 3-4 anys la bateria s'ha de canviar.

- Línia que falla molt: pujades ibaixades de tensió, molts talls, i llargs. (Poble petit, alta muntanya, etc). Buscar un SAI online, sense dubte.

Adéu !

Imatge Imatge

Oliana
Entrades: 4378
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 12:35
Ubicació: Algún lloc d'aquí o d'allà...

Entrada Autor: Oliana » dl. juny 06, 2011 17:49

Bravoooooooo!!!!!!! Em trec el barret pel manual de'n Conrad i els afegits de'n Petiso!!!

Sou uns cracks!

shinnosuke
Entrades: 1635
Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: shinnosuke » dl. juny 06, 2011 18:01

Resumint tot, quin SAI em recomaneu?
Com dic no hi entenc gens ni mica de SAIS..

Quan vagi a la botiga d'informàtica i demani un SAI, quin tipus de SAI he de demanar per l'ús domèstic evidenment, com ja sabeu visc a Manresa, la meva zona l'any passat ja vaig patir uns quants talls i un d'ells va durar no recordo la durada però 10 o 15 minuts sense llum.

Ja em direu el tipus de SAI que he de demanar que vagi bé i que sigui senzillet però un que de bó no dels mes baratets ni res..

Salut!

spk2010
Entrades: 3515
Membre des de: dv. gen. 19, 2007 12:20
Ubicació: Baix Montseny

Entrada Autor: spk2010 » dl. juny 06, 2011 22:14

Una altre cosa que es pot tenir en compte es el software que pugui portar, el meu Salicru ONE 900 (acabo de veure que és dels Line-interactive) porta un que es diu ViewPower, que com a cosa important et pot posar el PC en hibernació o apagar-lo abans no s'esgoti la bateria, a mes et mostra la carga actual i altre informació, si voleu podeu donar una ullada al manual.
shinnosuke ha escrit:Resumint tot, quin SAI em recomaneu?
Jo sens dubte t'aconsella un com el meu, recordo que em va costar uns 50€ el de 900va, el de 400 era més econòmic, però vaig optar per aquest perquè a més del PC i tinc una impressora laser, una de tèrmica, un HD, el router i alguna altre cosa més. Tot i aixi encara hi podria connectar més coses, ja que el nivell de carga mai ha arribat al 15% :shock:

Adéu!!
[table][td]RSS amb les notícies de TotsRucs[/td][/table]

shinnosuke

Entrada Autor: shinnosuke » dl. juny 06, 2011 22:43

spk2010 ha escrit:Una altre cosa que es pot tenir en compte es el software que pugui portar, el meu Salicru ONE 900 (acabo de veure que és dels Line-interactive) porta un que es diu ViewPower, que com a cosa important et pot posar el PC en hibernació o apagar-lo abans no s'esgoti la bateria, a mes et mostra la carga actual i altre informació, si voleu podeu donar una ullada al manual.
shinnosuke ha escrit:Resumint tot, quin SAI em recomaneu?
Jo sens dubte t'aconsella un com el meu, recordo que em va costar uns 50€ el de 900va, el de 400 era més econòmic, però vaig optar per aquest perquè a més del PC i tinc una impressora laser, una de tèrmica, un HD, el router i alguna altre cosa més. Tot i aixi encara hi podria connectar més coses, ja que el nivell de carga mai ha arribat al 15% :shock:

Adéu!!
I a on l'has comprat aquest senzill SAI ?
Hauré de mirar-ho per què vindràn tempestes fortes aquest estiu i no voldria tindre cap disgust.

per el que tinc ja m'ha anirà bé, el que faria és connectar només les dues torres, la pantalla el router al SAI la resta aniria aïllat o no sé com ho faria, però si pot aguantar tot millor
pantalla , les dues torres, llum , router, altaveus...

Salut!

Petiso
Site Admin
Site Admin

Entrada Autor: Petiso » dl. juny 06, 2011 22:48

Has de valorar per que vols el SAI .... si marxa la llum, per que vols altaveus ???

Adéu !
Imatge Imatge

shinnosuke

Entrada Autor: shinnosuke » dl. juny 06, 2011 23:04

Bueno si, per connectar la torre, la pantalla i el router les 3 coses bàsiques, però a més si es pot connectar els altaveus millor però bàsicament seria per les dues torres o una depèn si la tinc engegada i la pantalla i router ..

Salut!

Petiso
Site Admin
Site Admin

Entrada Autor: Petiso » dl. juny 06, 2011 23:07

Doncs has de buscar un SAI que tingui com a mínim 4 sortides amb "bateria".

Adéu !
Imatge Imatge

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: conradtgn » dl. juny 06, 2011 23:13

Petiso ha escrit:Doncs has de buscar un SAI que tingui com a mínim 4 sortides amb "bateria".

Adéu !
O amb 1 sola sortida a "bateria" i se li endolla una regleta (de bona qualitat i amb botó) :wink:

a10!
Imatge

Petiso
Site Admin
Site Admin

Entrada Autor: Petiso » dl. juny 06, 2011 23:22

Però aleshores, segurament, no aguantarà la potencia de tot :-p

Adéu !
Imatge Imatge

shinnosuke

Entrada Autor: shinnosuke » dl. juny 06, 2011 23:24

Sii pero de tots els SAIS doneu-me adreçes per mirar preus on-line i saber el tipus de SAI que m'ha anirà bé, i si em recomaneu comprar el SAI via internet o és millor comprar el SAI a una botiga especialitzada?

Salut!

spk2010

Entrada Autor: spk2010 » dt. juny 07, 2011 9:05

Petiso ha escrit:Però aleshores, segurament, no aguantarà la potencia de tot :-p

Adéu !
El meu SAI te dos sortides shucko, però ja he dit tot el que hi tinc connectat (amb una regleta, clar) i no consumeixo ni una quarta part de la potencia.

Autor del tema
r5004
Entrades: 14752
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08

Entrada Autor: r5004 » dt. juny 07, 2011 9:40

shinnosuke ha escrit:Sii pero de tots els SAIS doneu-me adreçes per mirar preus on-line i saber el tipus de SAI que m'ha anirà bé, i si em recomaneu comprar el SAI via internet o és millor comprar el SAI a una botiga especialitzada?

Salut!
Aquí venen el model que té l'spk2010 (però no és una botiga online):

http://www.appinformatica.com/sais.htm

En aquesta altra botiga (tampoc és online) en tenen d'altres:

http://www.pcbox.com/

Algú pot explicar què és l'arrencada en fred? En els Sai que no ho tenen, que t'has d'esperar a què "s'escalfin"? (Vull dir que si t'has d'esperar entre que l'endolles a la corrent i quan ja és operatiu, assumint però que la bateria ja estigui carregada des de bon començament).
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Petiso
Site Admin
Site Admin

Entrada Autor: Petiso » dt. juny 07, 2011 9:51

r5004 ha escrit:Algú pot explicar què és l'arrencada en fred? En els Sai que no ho tenen, que t'has d'esperar a què "s'escalfin"? (Vull dir que si t'has d'esperar entre que l'endolles a la corrent i quan ja és operatiu, assumint però que la bateria ja estigui carregada des de bon començament).
Jo entenc, que es quan enxufes el SAI per primera vegada (o per que s'ha buidat la bateria, o per que l'ha tingut apagat molt de temps o ....), pots directament enxufar un PC i obrir-lo, sense esperar que la bateria es carregi ni res.

Adéu !
Imatge Imatge

spk2010

Entrada Autor: spk2010 » dt. juny 07, 2011 10:23

r5004 ha escrit:
shinnosuke ha escrit:Sii pero de tots els SAIS doneu-me adreçes per mirar preus on-line i saber el tipus de SAI que m'ha anirà bé, i si em recomaneu comprar el SAI via internet o és millor comprar el SAI a una botiga especialitzada?

Salut!
Aquí venen el model que té l'spk2010 (però no és una botiga online):

http://www.appinformatica.com/sais.htm

En aquesta altra botiga (tampoc és online) en tenen d'altres:

http://www.pcbox.com/
jo el vaig comprar a http://www.pccomponentes.com/sais-salicru.html

Arrancada en fred:
Todas las SAI deben mantener sus equipos operando en el momento que se produce una falla eléctrica. Sin embargo muchos modelos de SAI que se encuentran apagados para el momento de la falla no pueden empezar a operar mientras que dure la misma. Esto quiere decir que si ya ha fallado la electricidad y es necesario encender algún equipo que estuviese apagado durante la falla, esto será imposible aunque tenga un SAI a menos que el SAI cuente con la función de “Arranque en Frío”, que es la capacidad de encender y suministrar energía aunque el servicio eléctrico no se encuentre presente, operando como pequeños generadores de energía eléctrica. Nuestras líneas de SAI cuentan con arranque en frío como una característica estándar.
Ho he trobat en aquest faq a http://www.integra-ups.com/eu/es/soporte/preguntas.htm , interessant també la pregunta "¿Es correcto emplear un SAI con capacidad de sobra para obtener un respaldo más largo?" segurament amb el de 700va aniria sobrat igualment.

Respon