Hi ha una espècie de caixes semblants a les d'injecció que es dediquen a passar d'estereo a mono, però son bastant més cares que un adaptador stereo-mono de jack. Evidentment el tractament que li fan al senyal és més eficient, però per a aplicacions senzilles és més que suficient. Amb alguns cd's, de totes maneres, pot ser que hi hagi problemes. Així que mentre no hi hagi queixes tranquil.arakelov ha escrit:Ja que és evident que em trobo entre experts d'aquesta disciplinavoldria aprofitar per preguntar una altra cosa relacionada amb això del downmix, però aquest cop en hardware:
L'any passat em vaig encarregar de la sonorització d'un local (instal·lació de fil musical). Em van recomanar que, el millor en aquests casos, és posar un amplificador mono "public address" d'alt voltatge per poder penjar en paral·lel tants altaveus com vulguis (per exemple, un a cada sala a sonoritzar) sense tenir problemes de sumes d'impedàncies, intensitats, i tota aquesta mandanga...
Bé, al gra: la font d'àudio és un portàtil que reprodueix MP3 o CDs estèreo. Però l'amplificador és mono. Li vaig preguntar al tio de la botiga de l'amplificador si això suposava un problema, i em va dir que no, donant-me un adaptador que té una entrada per jack estèreo i una sortida en forma de jack mono gruixut que connecto a l'amplificador. En aquest cas el downmix me l'està fent un senzill adaptador.
Trobeu fiable aquest mètode per no perdre qualitat al passar de estèreo a mono? Seria millor fer-ho per software en el mateix PC abans d'enviar la senyal cap a l'amplificador?
Gràcies. Salut!
Per cert la linia aquesta de la que parles per connectar els altaveus que vulguis es diu linia de 100V o d'adaptació d'impedància i és realment apassionant
Britishsteel