Programar una web amb continguts interactius PHP

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon

Autor del tema
Oliana
Entrades: 4378
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 12:35
Ubicació: Algún lloc d'aquí o d'allà...
Status: Desconnectat

Programar una web amb continguts interactius PHP

Entrada Autor: Oliana » dt. abr. 28, 2009 14:44

Hola :P

Tinc coneixements mig-alts (crec) en programació web en format HTML, però no en tinc ni idea de com fer una web en PHP. És que jo ho vaig estudiar fa potser 10 anys... :oops:

Ahir, però, vaig fer una prova de pujar el codi Wordpress al meu servidor FTP, i vaig lligar-lo amb la meva configuració i passwords del MySQL (que tinc amb el meu allotjament web), i el resultat va ser que en pocs minuts ja tenia feta la meva WEB (bé, en realitat era un Bloc, no una web).
I com que no vull un bloc, sino una web, la qual sigui interactiva, i que el programador (jo) no hagi d'estar tota l'estona amb el Dreamweaver fent les pàgines per després pujar-les al FTP per a que la gent les vegi.

El que vull és saber si coneixeu algun codi PHP que, a l'estil Wordpress, pugi al servidor i llavors ja només hagi de configurar els menús, etc. I que cada cop que jo o la meva germana, des de la web amb un password, vulguem actualitzar un contingut, simplement amb loguejar-se puguem editar la informació de pàgines i/o afegir notícies, a l'estil de la web de TR.

He sentit parlar del PHP-NUKE, o alguna cosa així. Vaig ben encaminat o no?
Si pot ser i me'n recamaneu algun codi, que sigui en català.

És per renovar la web de la meva empreseta...

Gràcies per avançat

alovse
Site Admin
Site Admin
Entrades: 1036
Membre des de: dj. maig 31, 2007 15:59
Ubicació: Barcelona

Re: Programar una web amb continguts interactius PHP

Entrada Autor: alovse » dt. abr. 28, 2009 15:17

Hola!

Jo no n'he fet servir cap, però sí, tal com dius pots fer anar el php-nuke (viquipèdia).
Un altre "clàssic" que pots fer servir és el drupal (viquipèdia)
I ara està sorgint amb força el Joomla! (viquipèdia)

Pel que fa a trobar-los en català tant el drupal com el Joomla! tenen grups d'usuaris en català:
http://www.joomla.cat/
http://drupal.cat/

N'hi ha molts més, però aquests són els que jo et recomanaria...

Ja ens informaràs de quin tries i com et va! :)
Albert

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16309
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13

Entrada Autor: Petiso » dt. abr. 28, 2009 16:24

Doncs, bona pregunta :-p

Jo fa temps, buscava un sistema estil wiki per editar i fer pàgines web.
Volia quelcom ràpid, fàcil d'instal·lar/configurar, i fàcil de modificar. Tampoc volia un "monstre" amb 25.000 opcions per fer una simple pàgina web.

Després de molt buscar, vaig trobar el pmwiki, cumplia molts dels requisits, però era extremadament lent i poc ampliable.
http://www.pmwiki.org/

Al final, vaig decidir ferme'l jo mateix, que es el que corre ara mateix a la web de TotsRucs i altres webs. He conseguit la senzillça necessaria i que voloa, amb tot el poder de poder-se editar des de la propia web, i facilment ampliable amb coneixements de PHP.
Si en vols saber mes ... enxufa el msn :-p

Adéu !
Imatge Imatge

Lambolico
Entrades: 723
Membre des de: dt. set. 18, 2007 18:25
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: Lambolico » dt. abr. 28, 2009 19:36

SI, pmwiki ho vaig fer servir per a una cosa del cole, però ho trobava poc elegant....i el que diu petiso és cert, moltes vegades els productes ja fets, o són massa complexos, o massa senzilla, i jo també m'he acabat fent moltes coses que a priori penses que algú ja ho haurà fet millor. T'ho fas com vols i a la teva mida, però porta més feina.
Little man comes when everything goes

Autor del tema
Oliana

Entrada Autor: Oliana » dc. abr. 29, 2009 20:15

GRÀCIES A TOTS! :P :D
Al final he pujat al meu FTP el Joomla v1.5.10 (en català i tot :wink: ) i de moment amb les proves que he fet em va de conya. Ara el que em falten són hores per a tenir-ho tot configurat.

Merci!

aliga
Entrades: 3285
Membre des de: dc. feb. 07, 2007 7:59
Ubicació: Molins del borbo

Entrada Autor: aliga » ds. juny 06, 2009 18:30

Seguint amb el tema, jo tambe voldria fer un web que fos maco per publicitar una joguina que hem inventat, i evidentment, volem vendre.

La idea que tinc, es un web en diferents idiomes. Amb videos i manuals d'us de la joguina i un enllaç per poder fer compres amb paypal.

M'he baixat el joomla per veure que tal anava, pero no he tingut peb*s de fer-ho anar :?
No he trobat cap executable ni res que s'hi assembli :shock:
Es possible que em faltes algun complement de soft que no tinc instal·lat.

Potser em direu que el millor es fer-ho de la manera tradicional amb l'office mateix...

Suggeriments?? :twisted:

Salut a tothom
Imatge Imatge Imatge

Lambolico

Entrada Autor: Lambolico » ds. juny 06, 2009 18:55

Flash...si és algu comercial va bé perquè els resultats poden ser molt visuals, dinàmics etc....Jo en se :P

Autor del tema
Oliana

Entrada Autor: Oliana » ds. juny 06, 2009 20:10

el joomla no té exe perquè no és un programa. És un conjunt d'arxius php que un cop traduïts al llenguatge html fan una web "interactiva".

El que has de fer és pujar tot el codi al teu servidor web, i després teclejes: http://www.elteudomini.cat (o punt com, o el que sigui) i et sortirà l'assistent de configuració.

El joomla funciona si tens contractat amb el teu proveïdor d'allotjament web una base de dades MySql. si no, no podràs fer res.

Un tinguis el codi pujat i configurat amb les teves dades, veuràs que té múltimple opcions. El mòdul paypal jo no el tinc instal·lat, però el pots instal·lar a part. També pots instal·lar les pasarel·les de pagament i altres opcions (que suposo que aquí hauràs de contractar amb el teu banc, per a que sigui operatiu). Si no et vols complicar, a part del paypal, pots fer-ho contrareembors.

També et pots instal·lar el mòdul de formularis, per si vols que omplin un formulari d'informació, i així els hi podràs enviar info per correu postal, o trucar-los, per exemple.

Quan vulguin comprar des de la web, s'hauran d'identificar (previ registre). Això d'identificar-se ja ve de sèrie, però si vols, es pot desactivar (que crec que a tu t'interessa tenir-lo activat).

El que a mi em va portar més feina va ser trobar un "template" per joomla que m-agradés. Un cop el vaig trobar, el vaig modificar a mà, amb els colors que jo volia. Sóc molt tiquis miquis en això, ho sé :lol:

Per cert, la meva web encara està desactivada, perquè fins que no la tingui al 100%, no la faré visible. :mrgreen:

Salut!
Oliana

aliga
Entrades: 3285
Membre des de: dc. feb. 07, 2007 7:59
Ubicació: Molins del borbo

Entrada Autor: aliga » dl. juny 08, 2009 10:18

Merci Lambolico. Ho tindre en compte, perque algun video hi te que anar pel mig :wink:

Oliana, m'estic veient que aixo acabara amb un altre dinar, que aquesta vegada pagare jo :mrgreen:
Ara tinc que mirar que es el que tinc contractat amb la gent d'arsys...

Salut a tothom
Imatge Imatge Imatge

Lambolico

Entrada Autor: Lambolico » dl. juny 08, 2009 12:18

Si algu ja saps....ajudaré amb el que em sigui posible ;)

Respon