MacBook

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: MacBook

Entrada Autor: conradtgn » dl. set. 08, 2008 18:40

Aquí us deixo un manual que us pot servir. És de Tusseries, d'en Radkowsky.
Si ell té un mac, li podeu preguntar :wink:
[hide]TUTORIAL DE SINCRONIZACIÓN EN MAC MEDIANTE SOUNDTRACK PRO

BY RADKOWSKI

En el mundo Windows se utiliza el SoundForge, el Adobe Audition,etc. En el mundo de MacOS tenemos una alternativa tan válida o mejor que las aplicaciones Windows.

El Soundtrack Pro viene incluida en la Suite Final Cut Studio 2 y en Logic Studio.

El método de sincronización es muy sencillo
Imatge
Una vez arrancado el programa tenemos la pantalla inferior, para tener más espacio podemos quitar los paneles inferior y derecho (están resaltados en la imagen)
Una vez limpia la pantalla nos quedará una pantalla como esta:
Imatge
Primero tenemos que añadir el video, arrastrandolo desde el Finder hacia donde pone Video
Se nos cargará también el audio que lleve el video.
ATENCIÓN: Si el video sobre el que vamos a trabajar tiene mas de una cadena de audio hay que extraer el audio correspondiente al idioma que queremos como base.

A continuación arrastramos el audio en español a una de las pistas vacías.

ATENCION: El audio en español, el audio en el idioma original y el video tienen que tener el mismo Framerate. Para cambiarlo hay que utilizar herramientas de Windows como el Besweet (Se puede utilizar en Mac mediante Parallels, VMWare o VirtualBox)
Imatge

Una vez añadido el video y el audio tendremos una ventana como esta:
El audio en inglés solo lo queremos para hacer coincidir las ondas de audio, por lo que podemos silenciar el audio en inglés con el botón M en la pista de audio correspondiente.
Tenemos que buscar un punto de sincronización, la mayoría de veces se desincroniza en los cortes publicitarios, entonces es donde tenemos que fijarnos tenemos que cortar(tecla el audio en español en un punto de silencio y arrastrar la pista de audio hasta que coincida el mismo punto que en el idioma original (haciendo zoom mediante la tecla (cmd + rueda del ratón))
La mayoría de veces sirven esos puntos de vuelta a publicidad, pero sino hay que avanzar hasta encontrar puntos clave, es decir un portazo o cualquier sonido que se distinga claramente del resto, es conveniente apurar mucho para quitar el menor sonido bueno posible.He aquí abajo un ejemplo de un punto clave en inglés como se puede ver es mucho más breve que en castellano, por lo que hay que ir mirando con el video que sale al lado cual es la posición correcta.

Tenemos que ir comprobando de vez en cuando (cada 3-5 minutos) que este sincronizado e ir repitiendo el proceso para cada corte publicitario (no solo se desincroniza en los cortes de publicidad de España sino también en los cortes del video, por publicidad en el país de origen del video)
Imatge
Imatge

Una vez sincronizado y comprobado que todo esta bien, se selecciona la pista del audio en español y se le da a Archivo-Exportar (cmd + E) y seleccionamos Pistas, submezclas y buses seleccionados, el tipo de Archivo WAVE (posteriormente lo pasaremos a MP3 con el avidemux o con el switch) le damos a guardar y listos.
Imatge
Nos iríamos al avidemux y seleccionando AVI Dual Audio añadimos la segunda pista de audio.[/hide]

Imatge

Autor del tema
Messi20
Entrades: 2263
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:34

Entrada Autor: Messi20 » dg. set. 28, 2008 21:47

Una pregunta..estic usant el amule amb el mac..i no trobo mai el SR, suposo que no deu ser compatible amb el SR, llavors m'agradaria saber si algú sap alguna versió compatible amb SR...

P.D: Aquesta setmana em compraré la capturadora de TV per mac (la oficial)..ja ús explicaré que tal..

a10!
Imatge

huGas.cat
Entrades: 2315
Membre des de: dc. maig 09, 2007 19:59
Ubicació: Banyoles, Pla de l'Estany
Contacta:

Entrada Autor: huGas.cat » dg. set. 28, 2008 22:08

Messi20 ha escrit:Una pregunta..estic usant el amule amb el mac..i no trobo mai el SR, suposo que no deu ser compatible amb el SR, llavors m'agradaria saber si algú sap alguna versió compatible amb SR...

P.D: Aquesta setmana em compraré la capturadora de TV per mac (la oficial)..ja ús explicaré que tal..

a10!
Quina putada, lo de l'aMule, si es així...

Tu explica, explica!! Que passat Nadal per casa meva alguna cosa del pomer caurà... :lol: :lol:

Salut!
Gerard
Imatge

Autor del tema
Messi20

Entrada Autor: Messi20 » dt. set. 30, 2008 14:06

Bones companys, doncs no tenia raó..si que vec al SR ara mateix l'estic veient però em baixa igual que qualsevol altre..nosé si es problema de configuració..(suposo que sí..) si algú sap com configurar el amule per treure'n el màxim rendiment que digui algo :-P

Gràcies, a10!
Imatge

Autor del tema
Messi20

Entrada Autor: Messi20 » dv. oct. 03, 2008 11:57

De moment, només dir..que amb l'anteneta de la propia capturadora...magafa TOTS els canalsss!!!! IMPRESIONANT!

a10!
Imatge

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16309
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13

Entrada Autor: Petiso » dv. oct. 03, 2008 12:25

Però ves en compte .... una cosa es que ho agafis, i l'altre es que sigui "capturable" .... sol tenir MOLTS errors amb les mini-antenes.

Adéu !
Imatge Imatge

Autor del tema
Messi20

Entrada Autor: Messi20 » dv. oct. 03, 2008 12:27

Ho sé:D només volia compartir la primera impresió..:P ara estic començant a fer probes :D

a10!
Imatge

huGas.cat
Contacta:

Entrada Autor: huGas.cat » dv. oct. 03, 2008 12:46

Quina és la sintonitzadora? Ens pots passar un link? No saps lo interessat que hi estic... :p

Salut!
Gerard
Imatge

Autor del tema
Messi20

Entrada Autor: Messi20 » dv. oct. 03, 2008 14:06

Imatge

huGas.cat
Contacta:

Entrada Autor: huGas.cat » dv. oct. 03, 2008 23:36

Messi20 ha escrit:Hugas, aquí tens :mrgreen: [url]http://store.apple.com/es/product/TS584 ... MTU4NzY1Nw[/url]

a10!

Jaja, doncs aquesta és la que tinc apuntada des de fa setmanes a la llista de coses que m'he de comprar quan em passi a Mac (no és conya...!)

Has comprovat si deixa gravar més d'un canal alhora, o si deixa canviar de canal mentres estàs gravant? O coses així que puguin ser interessants?? :lol: :lol:

Salut!
Gerard
Imatge

Autor del tema
Messi20

Entrada Autor: Messi20 » dv. oct. 10, 2008 10:47

Bones, tinc un problema.. desde el software de grabació que bé incluit amb la capturadora..no graba n'hi mpeg n'hi TS, graba, eyeTv... he parlat amb gent i m'han dit que és l'únic software de grabació per mac... :evil:

D'altre banda vaig ficar el Parallels que és un software que fa de màquina virtual, vaig ficar-hi el WindowsXp però no em reconeix la capturadora :( (el driver només és per mac)

Nosé que fer, alguna proposta???

a10!
Imatge

huGas.cat
Contacta:

Entrada Autor: huGas.cat » dv. oct. 10, 2008 12:49

Quina putada...

En quin format és la gravació? ".eyetv"?

Si aquest format es pogués descomprimir amb el PVAStrumento (mitjançant Parallels)...

Salut!
Gerard
Imatge

huGas.cat
Contacta:

Entrada Autor: huGas.cat » dg. oct. 19, 2008 20:32

Has arreglat alguna cosa? Sinó, dóna un cop d'ull a això: