Entrada
Autor: Petiso » dg. abr. 01, 2007 13:10
Si clar, al de 44.1 a 48 me la aplica el audition, en aquesta teòricament no hi ha canvi en el temps. Ni que normalment el que faig es canviar el audio "original" a 44.1 per fer la sincronització, no te sentit pujar-lo a 48, ja que mantindrà al qualitat del 44.1. Un cop sincronitzat, ajunto el mp3 original a 48 i el català a 44.1.
Per canviar el temps, el que faig és (és una matada, però fent-ho manualment em donava desfasos de 100 ms):
Jo el mètode que recomano es el següent:
Tenim el vídeo original (Vo) de 23.976 frames per segon, amb àudio original (Ao).
Tenim per altre banda l'audio català (Ac), sincronitzat pel mateix vídeo a 25fps.
La majoria de gent el que fa es ajustar l'àudio català. Aquí discrepo, es mes fàcil ajustar l'àudio original.
Els motius son:
- L'àudio que s'escoltara mes es el català, tindrem la millor qualitat d'aquest si no li fem cap strech.
- L'àudio català sol tenir durada diferent, degut als anuncis, o diferencies en les transicions, ajustar aquest àudio al vídeo de 23.976 FPS es molt mes complicat que no pas ajustar-lo al vídeo de 25fps.
Tampoc recomano els "presets" del BeSwet ... funcionen, però poden donar diferencies de 100ms.
Els passos a seguir son:
Pas 1: Comprovem amb algun editor de vídeo si la durada de l'àudio i del vídeo es la mateixa. Normalment si, però no te per que. Apuntem la Durada del vídeo original (amb milisegons), i la durada del àudio original (també amb milisegons).
Pas 2: Canviem el framerate del vídeo original. Mirem i apuntem la durada nova. Ara aplicant al formula: Durada àudio nova = Duarda àudio original * Durada video nova / durada vídeo original.
Pas 3: Amb algun programa de retoc d'àudios, canviem la durada (i NO tallant), sinó fent un stretch, l'áudio original amb el resultat del Pas 2.
Pas 4: Ja podem ajuntar de nou el vídeo a 25 fps amb l'àudio original retocat.
Pas 5: Ara la sincronització de l'àudio català es un moment, ja que el vídeo el tenim a 25fps.
Aquest mètode, no es el que es mes ràpid, i dona millors resultats.
Em sembla que ha quedat prou clar .... sinó, pregunta :-p
Adéu !