Capturar HD (Alta definició)

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon

Autor del tema
sercat
Entrades: 16
Membre des de: dl. abr. 21, 2008 22:46
Ubicació: Esplugues de Llobregat
Status: Desconnectat

Capturar HD (Alta definició)

#1

Entrada Autor: sercat » dv. jul. 18, 2008 12:25

He llegit pel foro k hi ha un soft. per capturar HD La qüestió es Com aconseguir el soft.?

Gracies,Sercat




Oliana
Entrades: 4378
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 12:35
Ubicació: Algún lloc d'aquí o d'allà...
Status: Desconnectat

Re: Capturar HD (Alta definició)

#2

Entrada Autor: Oliana » dl. jul. 21, 2008 15:46

Mira, jo per capturar-ho TOT (tant si és TDT, com TDT-HD, com si és DVB-S) utilitzo el MediaPortal / TV-Server 1.0 RC2. És un soft Open source gratuït, a diferència del DVBviewer, que és el que gairebé tots els ripers de TotsRucs utilitzen per capturar des de PC.
El Mediaportal és un soft mediacenter (HTPC) que fa de tot: pots veure videos del format que siguin, pots veure la tv, pots veure DVDs, pots veure passis de fotos... Està pensat per fer-lo anar amb un comandament (encara que obviemant també va amb el teclat i ratolí) i poder manegar tot el tema audiovisual des del sofà de casa. Pots, també veure la TV amb timeshifting, la TV amb alta definició, i gravar el que vulguis. La EPG et diu el programa quan el reemeten dins de la mateixa setmana, per lo que si vols el programes per capturar les dues emissions (3 o 4) que en facin. I des d'una capturadora simple, si estàs gravant TV3, pots canviar el canal dins del mateix multiplex (C33, Canal 300-K3, o 3/24) o fins i tot gravar els 4 canals del multiplex alhora.

Per configurar-lo és per prendre't una til·la perquè té tela, però quan el tens ben configurat (i sintonitzat), et fa el que vulguis.

El conjunt del software es diu Mediaportal, però per fer anar la TV, utilitza un servidor que es diu TV-Server, que s'instal·la junt amb el Mediaportal. És servidor perquè sense tenir el programa encès, et captura el que li hagis programat, i totalment en segon pla.
A més, si l'utilitzes com a software HTPC, pots reproduir el que sigui, i el pots configurar perquè els Mpeg-2 els descodifiqui amb el códec que vulguis, els Avi, amb un altre que tu vulguis, el so AC3 amb el que vulguis, els mpa, també, els mp3, també... És del tot configurable, i és gratis, i de desenvolupament constant.

A més quan captures, a l'igual que el DVBviewer, ho fas en format .TS, pel que captures tots els àudios d'emissió, i pots fer, llavors els muntatges en dual, si vols.

Si no et veus en cor de configurar-lo, que té tela, posa't el Dvbviewer, que va bé, però és de pagament. :x

Espero que t'hagi servit.
Oliana :wink:


Oliana
Entrades: 4378
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 12:35
Ubicació: Algún lloc d'aquí o d'allà...
Status: Desconnectat

Re: Capturar HD (Alta definició)

#3

Entrada Autor: Oliana » dt. jul. 29, 2008 12:37

Comencem: Primer de tot, jo desinstal·laria tots els códecs que tingueu al teu PC tipus XviD, DivX, DirectVobSub...
I quan ho hagueu fet, instal·leu-vos l'última versió del K-Lite codec pack FULL (no us c confongueu amb la "MEGA")
La trabareu aquí: [url]http://www.codecguide.com/[/url]

Un cop instal·lat K-Lite, heu de saber que en principi no faltarà cap códec per veure els videos siguin del tipus que siguin. Ja tindreu l'XviD instal·lat, el Mpeg-2, el DivX, els Mp3 decoders, els AC3 decoders i DTS decoders (AC3filter), etc...
Al instal·lar el K-Lite, deixeu totes les opcions per defecte, excepte el AVI SPLITTER, que heu de canviar el GABEST pel HAALI. Els dos van bé, però amb el Mediaportal a mi només em funciona el HAALI.
Ja només faltarà un códec quan hagueu insta·lat el K-LITE: el CoreAVC PRO. Aquest l'haureu d'instal·lar per reproduir vídeos en Alta Definició (H.264). Podeu comprar-lo aquí: [url]http://www.coreavc.com/[/url]

Doncs un cop fet això: Comencem a instal·lar el Mediaportal
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge



Aquí haurem d'esperar a que recopili tots els programes necessaris (es connectarà a internet si en falta algun). Quan els tingui tots podrem continuar instal·lant-lo.
Imatge

Imatge


_________________________________________________________


_________________________________________________________



Un cop ja el tenim instal·lat, ara l'hem de configurar... :wink:

MediaPortal Configuration:
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge


Fins ara tots els passos han estat per si voles reproduir videos amb aquest software (cosa que jo només recomeno si l'útilitzem com a MediaCenter. Si no ja hi ha el Media Player Classic, o d'altres que van la mar de bé).
Aquest pas és el que ens definirà la configuració de la TV. Deixeu-ho així o si no pot ser que tingueu salts d'imatges al no utilitzar el códec apropiat. El MPV decoder (pel video Mpeg-2) és el recomenat per MediaPortal.
Imatge


_________________________________________________________


_________________________________________________________



I ara ens queda configurar el TVServer. Però abans de fer-ho hem de fer això:
[url]http://www.megaupload.com/?d=G9T3IKDB[/url]
Baixeu-vos aquest arxiu i copieu i sobrescriviu aquest dvbt.xml pel que teniu al vostre ordinador a la carpeta:
C:\Archivos de programa\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters
No us confongueu doncs també hi ha una carpeta similar, que no li heu de fer cas.
C:\Archivos de programa\Team MediaPortal\MediaPortal\Tuningparameters

Ara haurem de sintonitzar la capturadora de DVB-T.

TV-Server Configuration:
Aquí ens demana que al servidor de TV li diguem el password per connectar-se com a servidor independent. Així actuarà de servidor, per proporcionar la TV al Mediaportal, i podrà capturar-ho tot sense que el programa MediaPortal hagi d'estar encès.
Imatge

Aquí hem d'especificar el nostre país, per a que identifiqui quines freqüències escanejar.... Ho sigui que hem d'anar a Catalonia.
Allà on jo visc, capto les emissions de la Torre de Collserola. Si no capteu les emissions de Collserola, seleccione: Catalonia -All regions- i sintonitzarà molt més lent doncs escanejarà totes les freqüències. En l'altre cas, només escaneja les freqüències adjudicades per la TDT a Barcelona
Imatge

Explicació per Collserola: Com que TV3 i el 3/24 els emeten per duplicat per la freqüència 650000 i 794000, hauràs de fer això, per agrupar TV3 i el 3/24 amb el 33 i el K3/C300. Així podràs capturar alhora els 4 canals doncs estaran en el mateix mux.
Imatge

Després s'ha de fer això:
Imatge

Això també:
Imatge

Això:
Imatge

I això:
Imatge

Ara reinicieu l'ordinador un cop estigui tot configurat.

A l'hora de fer aquest manual, he aprofitat per instal·lar la nova versió del MediaPortal. Fins ara tenia la RC1 i ara tinc la RC2. Recomano per veure la TV en HD que instal·leu la versió anterior (la RC1) doncs aquesta nova m'està donant problemes en això... Per lo demés va igual que l'altre.


A partir d'aquí ja estarà tot preparat per engegar el programa, anar a la secció, TV i capturar tot el que vulguem. Per que funcioni la EPG deixeu-lo uns minuts que l'agafi.


Qualsevol problema digueu-m'ho.


Salut,
Oliana :wink:
Oliana l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 29, 2008 13:51, en total s’ha editat 1 vegada.


rvg
Entrades: 327
Membre des de: dg. oct. 29, 2006 20:36
Ubicació: Barcelona, Can Baró
Status: Desconnectat

Re: Capturar HD (Alta definició)

#4

Entrada Autor: rvg » dt. jul. 29, 2008 13:35

Gràcies per el manual, tinc un HTPC en construcció i no estava segur de is instal·lar el Windows Mediacenter o el MythTV, crec que primer provaré aquesta aplicació.


Oliana
Entrades: 4378
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 12:35
Ubicació: Algún lloc d'aquí o d'allà...
Status: Desconnectat

Re: Capturar HD (Alta definició)

#5

Entrada Autor: Oliana » dt. jul. 29, 2008 13:49

rvg ha escrit:Gràcies per el manual, tinc un HTPC en construcció i no estava segur de is instal·lar el Windows Mediacenter o el MythTV, crec que primer provaré aquesta aplicació.
El Windows Media Center és una vergonya... És el primer que vaig provar i t'aconsello que ni ho provis. Ni ho intentis!!!
Aquest penso que és millor doncs els códecs per fer-lo anar són els que tu triïs i no els que el programa t'imposi...

N'hi ha d'altres softs mediacenter:
- Nero Home (no és configurable, i només funciona amb el Mando Hauppage i l'oficial de Microsoft)
- Ciberlink Power Cinema 5 (idem que el Nero, amb la millora que veus la HDTV però no la captura).
EL MythTV segur que també va bé, però no l'he provat. Em sembla que era per Linux.
Després de provar-ne uns quants, vaig flipar per la versatilitat d'opcions que té el MediaPortal, i des d'aquell dia ja no l'he canviat.

Oliana :wink:

Avatar de l’usuari

aliga
Entrades: 3285
Membre des de: dc. feb. 07, 2007 7:59
Ubicació: Molins del borbo
Status: Desconnectat

Re: Capturar HD (Alta definició)

#6

Entrada Autor: aliga » dt. jul. 29, 2008 14:34

Oliana
Jo no tinc el pc de veure la tele enganxat a internet...
Puc instalar tranquilament el soft, tindre que baixar-me primer alguns plugins per afegir-los a la instalacio, o sense acces a internet no podre fer res. :?:

Salut a tothom
Imatge Imatge Imatge


Oliana
Entrades: 4378
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 12:35
Ubicació: Algún lloc d'aquí o d'allà...
Status: Desconnectat

Re: Capturar HD (Alta definició)

#7

Entrada Autor: Oliana » dt. jul. 29, 2008 14:45

aliga ha escrit:Oliana
Jo no tinc el pc de veure la tele enganxat a internet...
Puc instalar tranquilament el soft, tindre que baixar-me primer alguns plugins per afegir-los a la instalacio, o sense acces a internet no podre fer res. :?:

Salut a tothom
Si pots, és millor que t'enduguis el PC un momentet per connectar-lo a internet (ni que et recomano una wifi, i així no mous res), i quan hagis fet la INSTAL·LACIÓ...

Imatge
...que és després d'aquest pas, ja te'l pots tornar a endur allà on tens l'antena.

Després, continues pels passos de CONFIGURACIÓ.

Una pregunta: I per fer el què tu vols, el DVDviewer no et va bé?
Oliana.

Avatar de l’usuari

aliga
Entrades: 3285
Membre des de: dc. feb. 07, 2007 7:59
Ubicació: Molins del borbo
Status: Desconnectat

Re: Capturar HD (Alta definició)

#8

Entrada Autor: aliga » dt. jul. 29, 2008 15:21

Segurament el DVBviewer funcionara correctament, encara no el tinc instalat correctament (espero poder fer-ho avui) La versio de prova que vaig conseguir estava xunga :?
Al final hem vaig decidir a comprar-lo al igual que va fer en Messi20. Veurem si aquesta nit triunfo.

El que pasa amb el teu programa, es que quan he llegit tot el que pot fer, he pensat que potser fins i tot hem fara el sopar :twisted:
Aixi que, per provar que no quedi :P

Salut a tothom
Imatge Imatge Imatge


Autor del tema
sercat
Entrades: 16
Membre des de: dl. abr. 21, 2008 22:46
Ubicació: Esplugues de Llobregat
Status: Desconnectat

Re: Capturar HD (Alta definició)

#9

Entrada Autor: sercat » dt. jul. 29, 2008 19:29

Moltes gracies :D :) va la mar de bé Oliana


Oliana
Entrades: 4378
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 12:35
Ubicació: Algún lloc d'aquí o d'allà...
Status: Desconnectat

Re: Capturar HD (Alta definició)

#10

Entrada Autor: Oliana » dt. jul. 29, 2008 20:09

sercat ha escrit:Moltes gracies :D :) va la mar de bé Oliana
Ara només et falta seguir els manuals del Petiso, i a fer TDTrips!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Oliana :wink:

Avatar de l’usuari

xordi
Site Admin
Site Admin
Entrades: 4422
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 14:32
Status: Desconnectat

Re: Capturar HD (Alta definició)

#11

Entrada Autor: xordi » dt. jul. 29, 2008 21:22

Bé, dir-te que a mi també m'ha ajudat força, perquè al meu PC no aconseguia fer funcionar bé el DVBviewer de cap de les maneres.

He provat el MediaPortal i per ara cap problema!

Moltes Gràcies!

PD: Podriem posar el manual a la web, i al subfòrum manuals tb!


Oliana
Entrades: 4378
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 12:35
Ubicació: Algún lloc d'aquí o d'allà...
Status: Desconnectat

Re: Capturar HD (Alta definició)

#12

Entrada Autor: Oliana » dt. jul. 29, 2008 21:27

xordi ha escrit:PD: Podriem posar el manual a la web, i al subfòrum manuals tb!
Amb el teu permís, al subforum de manuals des d'ara ja està fet!
Si no us importa, continuem tots des d'allà:
viewtopic.php?f=34&t=3870
Salut!
Oliana :wink:

Avatar de l’usuari

Messi20
Entrades: 2263
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:34
Status: Desconnectat

Re: Capturar HD (Alta definició)

#13

Entrada Autor: Messi20 » dc. jul. 30, 2008 13:14

Jo ahir el vaig descarregar per proba'l aveure que tal va, també e de dir que ami el DVBViewer em va perfecte!

a10!
Imatge

Respon