TDT en HD

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
Messi20
Entrades: 2263
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:34
Status: Desconnectat

TDT en HD

#1

Entrada Autor: Messi20 » dc. abr. 23, 2008 15:53

Un pregunta, jo ara tinc una tarjeta WinTv Hauppage 4000 HD, voldria saber quant s'impulsarà el HD aquí a Tarragona... e sentit (que nosé si es veritat) que a barna ja rutlla, tv3 en HD!!

M'agradaria saber si hi ha alguna data "assignada", o com està el tema..Gràcies!!

a10!


Imatge


Oliana
Entrades: 4378
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 12:35
Ubicació: Algún lloc d'aquí o d'allà...
Status: Desconnectat

Re: TDT en HD

#2

Entrada Autor: Oliana » dt. juny 10, 2008 12:45

Messi20 ha escrit:Un pregunta, jo ara tinc una tarjeta WinTv Hauppage 4000 HD, voldria saber quant s'impulsarà el HD aquí a Tarragona... e sentit (que nosé si es veritat) que a barna ja rutlla, tv3 en HD!!

M'agradaria saber si hi ha alguna data "assignada", o com està el tema..Gràcies!!

a10!
Amb aquesta capturadora, pots capturar DVB-t en HDTV, igual que ho pots fer amb qualsevol altre capturadora més senzilla de DVB-t.

El tema és que amb la Hauppage 4000 HD, el fabricant t'hi posa un software, que és el Power Cinema 5.1, que porta el códec per veure la HDTV, i per això la gent s'hi aboca a comprar aquesta tarjeta.

Jo tinc la Hauppage 1100, i bé que capturo el canal TVC HD. També tinc una Avermedia A777, de fa quasibé 3 anys i també el veig i el capturo sense cap problema.

La gran diferència entre la Hauppage 4000 HD i la 3000, està bàsicament en el software que hi posen.

Salut!


mad93
Entrades: 13
Membre des de: dj. feb. 01, 2007 1:03
Contacta:
Status: Desconnectat

Re: TDT en HD

#3

Entrada Autor: mad93 » dc. jul. 02, 2008 13:57

Però en les avermedia que dius (la tinc) has de fer per pc la descodificació no? Vull dir, que el seu decodificador per hardware de HD és MPEG2 i TV3 emet en HD en MPEG4 no?

Avatar de l’usuari

Ayu
Entrades: 2518
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 19:55
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit
Status: Desconnectat

Re: TDT en HD

#4

Entrada Autor: Ayu » dc. jul. 02, 2008 14:19

Sí, has de fer descodificació per software, així que oblida't de tocar el PC mentre grava XD
Imatge


mad93
Entrades: 13
Membre des de: dj. feb. 01, 2007 1:03
Contacta:
Status: Desconnectat

Re: TDT en HD

#5

Entrada Autor: mad93 » dc. jul. 02, 2008 14:31

Estandarització de la TVHD ja!!! XDDD


Oliana
Entrades: 4378
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 12:35
Ubicació: Algún lloc d'aquí o d'allà...
Status: Desconnectat

Re: TDT en HD

#6

Entrada Autor: Oliana » dc. jul. 02, 2008 19:20

Ayu ha escrit:Sí, has de fer descodificació per software, així que oblida't de tocar el PC mentre grava XD
Jo el capturo i puc tocar l'ordinador sense que es causin problemes, com dius.
Jo capturo la emissió, sense recodificar-la (uns i zeros), o sigui que tal i com s'emet. Una peli ocupa uns 15-20 Gb aprox (depèn de la durada). Pels que hagueu capturat algun cop Barcelona TV, l'arxiu resultant ocupa un tamany similar al de BTV (2 hores - 20Gb aprox).

Un cop capturat, la descodificació d'aquest arxiu es fa amb el Core AVC (hi ha altres decodificadors, però jo recomano aquest sense dubte).

El capturo en format .TS, igual que els altres canals de TDT normals, però el gran problema que tinc és que llavors no sé com tractar-lo, doncs no el puc demuxar ni comprimir a xvid de cap manera...

Salut,
Oliana

Avatar de l’usuari

Ayu
Entrades: 2518
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 19:55
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit
Status: Desconnectat

Re: TDT en HD

#7

Entrada Autor: Ayu » dc. jul. 02, 2008 19:40

Bé, depèn també de la màquina que tens, si en tens una que ja va forçada al reproduir un h.264, doncs possiblement perdràs bastant tros de la gravació si a sobre li fas fer altres processos. Això és al que em referia ; )
Imatge


Oliana
Entrades: 4378
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 12:35
Ubicació: Algún lloc d'aquí o d'allà...
Status: Desconnectat

Re: TDT en HD

#8

Entrada Autor: Oliana » dc. jul. 02, 2008 20:33

Ayu ha escrit:Bé, depèn també de la màquina que tens, si en tens una que ja va forçada al reproduir un h.264, doncs possiblement perdràs bastant tros de la gravació si a sobre li fas fer altres processos. Això és al que em referia ; )
Desconec com funciona el Dvbviewer (o com s'escrigui), que que és el programa que suposo que utilitzes per capturar a través de PC, doncs aquí gairebé tots utilitzeu aquest. Jo quan capturo ho faig sense veure el que gravo, ni tansols tinc el programa de capturar encès (grava en segon pla sense visionar-ho en directe). Jo si només capturo el canal i estic al photoshop (x exemple), només escolto el disc dur que va gravant, i ja esta, sense ressentiments ni alentiments, doncs ho fa totalment en segon pla, i no ha de descodificar la imatge (només ha de capturar l'emissió i prou).
En canvi, quan estic gravant i em poso a veure la Tv del que estic gravant, el pc sí que s'alenteix moltíssim. Suposo que és el que et passa a tu, que captures i alhora el teu pc ha de descodificar la imatge i fer servir el códec h.264.
Desconec si amb el Dvbviewer es pot fer això de capturar en segon pla (no l'he fet servir mai aquest programa), però em penso que és perquè no ho fa i per això la màquina et va tant forçada, doncs quan captura, a més ha de descodificar alhora la imatge per software per ensenyar-te-la.

Una salutació, :wink:
Oliana

Avatar de l’usuari

Ayu
Entrades: 2518
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 19:55
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit
Status: Desconnectat

Re: TDT en HD

#9

Entrada Autor: Ayu » dc. jul. 02, 2008 23:05

Sí que es pot fer, i sempre ho faig : P
Bé, s'ha de dir que de HD només vaig fer un parell de proves el seu dia, i possiblement per veure'n els resultats, sí que tenia configurat que es mostrés mentre grava.
Imatge


Oliana
Entrades: 4378
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 12:35
Ubicació: Algún lloc d'aquí o d'allà...
Status: Desconnectat

Re: TDT en HD

#10

Entrada Autor: Oliana » dl. jul. 28, 2008 20:52

Messi20 ha escrit:Un pregunta, ... voldria saber quant s'impulsarà el HD aquí a Tarragona... e sentit (que nosé si es veritat) que a barna ja rutlla, tv3 en HD!!
M'agradaria saber si hi ha alguna data "assignada", o com està el tema..Gràcies!!
Aporto una mica d'informació. A veure si aquests que governen compleixen...

Imatge

Imatge

Calendari d'encesa simultània

Salut,
Oliana :wink:

Avatar de l’usuari

aliga
Entrades: 3285
Membre des de: dc. feb. 07, 2007 7:59
Ubicació: Molins del borbo
Status: Desconnectat

Re: TDT en HD

#11

Entrada Autor: aliga » dl. jul. 28, 2008 22:33

Oliana, amb quin soft captures???

Salut a tothom
Imatge Imatge Imatge


Oliana
Entrades: 4378
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 12:35
Ubicació: Algún lloc d'aquí o d'allà...
Status: Desconnectat

Re: TDT en HD

#12

Entrada Autor: Oliana » dl. jul. 28, 2008 22:39

aliga ha escrit:Oliana, amb quin soft captures???

Salut a tothom
Passa't per aquí, que ho vaig explicar l'altre dia. És gratis i OpenSource:
viewtopic.php?f=13&t=3753
El problema és que si el vols utilitzar, sóc l'únic (de moment) que l'utilitza i si el vols tenir ben configurat, no podré ajudar-te més enllà d'aquest dijous. El divendres em demano festa de TotsRucs, que dissabte marxo de vacances.

Salut,
Oliana :wink:

Respon