Pol NRG ha escrit:Us explico; estic buscant un programa que em ripegi del DVD només un troç de la pel.lícula; el programa ha de ser fàcil, intuitiu, còmode, que no perdi qualitat al passar-ho de format i sobretot on es pugui veure la previsualització del que estic tallant. M'imagino que tot això no ho pot fer el "Gordian Knot"; és per això que com he vist que hi han tants voldria que m'orientessiu a quin triar. He provat el
Xilisoft DVD Ripper, el
Plato DVD Ripper,
Jack DVD Ripper (no és broma)

..i el
Wondershare DVD Ripper i ara per ara em quedo amb aquest últim, de totes maneres si sabeu d'algun altre, ..si us plau digueu-m'ho.
Depèn ... Això ho vols fer directament des del DVD ficat a la lectora i bolcar al disc dur només un tros, o suposem que ja el tens tot bolcat?
Pol NRG ha escrit:La següent pregunta és sobre la qualitat dels formats; ..quin és segons vosaltres el format de més qualitat??? .vob, .avi, mpeg-1, mpeg-2, mpeg-4, m4v, mov, wmv!?!?!?
Aviam, primer aclarir una mica els conceptes:
.vob és un tipus de contenidor de mpeg-2
.avi és un tipus de contenidor de mpeg-4, que es un estàndard de codificació d'àudio i vídeo, que verifiquen còdecs com divx, xvid, x264, ...
.mpeg1 és un estàndard que fa servir el format Video CD
.m4v no tinc massa clar què és... potser un altre tipus de contenidor per mpeg-4
.mov és el format del QuickTime, que no conec (ni ganes!)
.wmv és el còdec de vídeo "nadiu" de Windows (que tampoc tinc ganes de conèixer a fons)
Pel que fa a la qualitat, mpeg-2 (el que fan servir per exemple els DVDs) és el que més qualitat et pot oferir. Però això no vol dir res... Quan passes un DVD a avi estàs fent una compressió de mpeg-2 a mpeg-4, i si es fa servir un bitrate prou elevat i una configuració correcta del còdec que es faci servir, tindràs una pèrdua de qualitat pràcticament inapreciable, amb una molt bona taxa de compressió.
Salut!