Perquè encara emule?

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon

Autor del tema
BernatVM
Entrades: 5
Membre des de: dg. maig 09, 2021 18:03
Status: Desconnectat

Perquè encara emule?

#1

Entrada Autor: BernatVM » dt. gen. 11, 2022 10:12

Com es que encara fem servir emule per compartir el nostre contingut? No sóc un expert però em sembla una tecnologia bastant anticuada. Hi ha algun motiu pel que no haguem canviat a Torrent o IPFS?

Quina es la magnitud de la tragèdia per moure tot el contingut de tots rucs a torrent? Existeix alguna llista centralitzada amb tots els links edk?




sanfaina
Entrades: 49
Membre des de: dc. juny 05, 2019 11:24
Status: Desconnectat

Re: Perquè encara emule?

#2

Entrada Autor: sanfaina » dt. gen. 11, 2022 13:49

No tinc cap responsabilitat en la organització, soc un usuari més, però entenc que l'emule és el sistema ideal per al tipus de continguts de TotsRucs.
El sistema ed2k + kad és molt més descentralitzat i no requereix de trackers o altra infraestructura que la que posen els usuaris (corregiu-me si m'equivoco). Emule és també molt més apropiat per la distribució de continguts amb poques fonts (sovint molt poques).
L'argument habitual de la major velocitat del bittorent tampoc crec que en el nostre cas fos així, ja que amb poques fonts això deixa de ser tant clar. A part, amb les connexions actuals l'emule (o amule o similars) va francament ràpid (un altre cop si hi ha fonts).
La única pega que li trobo a l'ecosistema emule, és que el protocol i els clients actuals tenen ja una edat. Certament, com dius, comença a estar molt antiquat. No sembla que s'estigui treballant en actualitzar-los, i trobo que faria molta falta.

Avatar de l’usuari

Adrià05
Entrades: 2808
Membre des de: dt. feb. 03, 2015 20:06
Status: Desconnectat

Re: Perquè encara emule?

#3

Entrada Autor: Adrià05 » dc. gen. 12, 2022 15:37

Torrent i eMule utilitzen el mateix ideal (dependre d'algú que t'ho comparteixi) amb petites diferències. No crec que se solucionin gaires problemes passant-ho tot a torrent, sincerament. La velocitat de descàrrega seria la mateixa (perquè és la que et donen els qui ho estan compartint), necessitaríem un tracker o algun sistema extern per compartir-ho com diu sanfaina, crear arxius .torrent (uns arxius que amb eMule no és necessari. I si volguéssim magnet, necessitaríem un tracker/host...). De fet, els torrent de Star Wars que vam fer ja estan caiguts perquè van tirar el tracker...

Jo ja fa temps que comparteixo per eMule i també habilito l'opció de descàrrega directa per MEGA. Potser el punt que podríem millorar és en afegir les descàrregues directes al web.

Avatar de l’usuari

LoSegador
Entrades: 5
Membre des de: dv. des. 31, 2021 11:09
Status: Desconnectat

Re: Perquè encara emule?

#4

Entrada Autor: LoSegador » dg. gen. 16, 2022 11:31

Adrià05 ha escrit:
dc. gen. 12, 2022 15:37
Torrent i eMule utilitzen el mateix ideal (dependre d'algú que t'ho comparteixi) amb petites diferències. No crec que se solucionin gaires problemes passant-ho tot a torrent, sincerament. La velocitat de descàrrega seria la mateixa (perquè és la que et donen els qui ho estan compartint), necessitaríem un tracker o algun sistema extern per compartir-ho com diu sanfaina, crear arxius .torrent (uns arxius que amb eMule no és necessari. I si volguéssim magnet, necessitaríem un tracker/host...). De fet, els torrent de Star Wars que vam fer ja estan caiguts perquè van tirar el tracker...

Jo ja fa temps que comparteixo per eMule i també habilito l'opció de descàrrega directa per MEGA. Potser el punt que podríem millorar és en afegir les descàrregues directes al web.
Molt d'acord amb l'Adrià05, sóc un usuari novell i vaig topar amb aquesta pàgina fa poc per casualitat. Em va sorprendre molt la quantitat de material que hi ha i que ningú me n'hagués parlat mai. De fet, si busques una peli o sèrie a google en català, aquesta pàgina (ni la de web.TotsRucs.cat) no surt. Però el problema que hi veig és que molts joves d'avui en dia, que podrien estar interessats en aquest contingut, si topessin amb la pàgina no sabrien com descarregar la major part del material perquè no saben fer servir EMULE (ni saben què és) i perquè realment comparat amb la senzillesa de les descarregues amb uTorrent o MEGA (que tan sols és un click) ni ho aprendràn ni tindràn interès en fer-ho perquè poden trobar moltíssim contingut en aquest format(i no precisament en català).
A més, el lloc web TotsRucs no segueix els estàndards de les pàgines actuals d'aquest tipus de contingut.
Que el fòrum estigui basat en phpBB (que es de l'any de la picor) es pot entendre més perquè ha de permetre moltes més coses i és per gent que li interessa implicar-se, però si hi hagués un lloc web "paral·lel" més comercial segur que tindria més tràfic si, per exemple, es demanés a gent de Twitter que té molts seguidors que podrien estar interessats, que en fessin divulgació.
És la meva humil opinió de novell de la generació Z xdd.
"10vosGuard"
LoSegador


Makoqui
Entrades: 2
Membre des de: dt. maig 28, 2013 21:02
Status: Desconnectat

Re: Perquè encara emule?

#5

Entrada Autor: Makoqui » dv. feb. 04, 2022 15:30

Bona tarda a tothom amics, a veure amb aquest tema del servidor haig de dir que l'Emule és la pitjor cosa que hi ha, fa temps que funciona com una mula (acudit fàcil); no entenc perquè no ens doneu l'oportunitat de disposar d'alguna web de descàrrega directa, al cap i a la fi són entre 2, 3, o 4 euros al mes i cadascú que faci el vulgui; quí no pot pagar aquesta xifra per descarregar el que vulgui ? és la meitat d'un paquet de tabac, i no mata; si us plau penseu, crec que paga la pena.

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16297
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: Perquè encara emule?

#6

Entrada Autor: Petiso » ds. feb. 05, 2022 0:03

(quasi) Totes les propostes que ens han fet de canviar per l'emule han anat caient i desapareixent. Els enllaços de DD acaben morint i el contingut desapareix ... Mentrestant la mula tossuda segueix viva!

Igualment, cadascú que publiqui amb el sistema que vulgui ....
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

Hakyra
Entrades: 308
Membre des de: dv. nov. 23, 2018 17:14
Status: Desconnectat

Re: Perquè encara emule?

#7

Entrada Autor: Hakyra » dg. feb. 06, 2022 22:18

Nomès puc parlar per l'experiencia personal, però quan vaig començar feia servir MEGA exclusivament i quan l'adrià em va introudir als ED2K vaig començar a fer-los juntament amb DD.
Quan ja portes un temps pujant material, anar creant i mantenint les comptes de MEGA es pot tornar tot un calvari, últimament paso de penjar-les al MEGA perque amb la broma tinc com unes 40 comptes de MEGA i em fa molt pal gestionarles totes.

Pel que fa a Emule, l'unica pega que li tinc es el sistema de id's altes i baixes, la resta em sembla bé, si que es cert que de tan en quan has de redemanar material al "uploader" del release, i la gran majoria de cops sempre tenen el material a mà.
Al principi jo també era dels de: ugh, emule encara? pero considernant les alternatives, meh, no em molesta gens :)
𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐎𝐑𝐄 𝐂𝐀𝐓𝐀𝐋𝐀𝐍 𝐃𝐔𝐁 𝐑𝐄𝐉𝐄𝐂𝐓𝐄𝐃

Avatar de l’usuari

Adrià05
Entrades: 2808
Membre des de: dt. feb. 03, 2015 20:06
Status: Desconnectat

Re: Perquè encara emule?

#8

Entrada Autor: Adrià05 » dl. feb. 07, 2022 21:58

Hakyra ha escrit:
dg. feb. 06, 2022 22:18
últimament paso de penjar-les al MEGA perque amb la broma tinc com unes 40 comptes de MEGA i em fa molt pal gestionarles totes.
Només 40?? En tinc 2.000 AHHAHAHAHAHHAHA

Hakyra ha escrit:
dg. feb. 06, 2022 22:18
Pel que fa a Emule, l'unica pega que li tinc es el sistema de id's altes i baixes, la resta em sembla bé, si que es cert que de tan en quan has de redemanar material al "uploader" del release, i la gran majoria de cops sempre tenen el material a mà.
Però aquest problema també el té el Torrent. La gent es pensa que pel simple fet de ser torrent, màgicament tot anirà més de pressa i hi haurà fonts tota la vida.


sanfaina
Entrades: 49
Membre des de: dc. juny 05, 2019 11:24
Status: Desconnectat

Re: Perquè encara emule?

#9

Entrada Autor: sanfaina » dt. feb. 08, 2022 9:59

Pel que fa a Emule, l'unica pega que li tinc es el sistema de id's altes i baixes
El tema de les IDs altes i baixes tampoc és tant terrible, però si que limita la velocitat i a vegades pot dificultar trobar fonts, especialment si fa poca estona que s'ha engegat la mula. Però al cap d'una estona i a base de contactes passius (en principi) acabaràs baixant el mateix. I en això el torrent és exactament igual, si no li assignes ports també funcionarà limitat.

El cas, és que si realment es vol no és molt difícil de solucionar. La majoria de proveïdors et treuen del CGNAT si ho demanes, i la majoria de ruters permeten gestionar el tema dels ports de manera més o menys senzilla. És un tema que fa mandra, i que certament molts usuaris no s'atreviran a fer (horror! cal documentar-se una mica!), però tampoc és que sigui super complicat.

Respon