DVDs amb vernís indestructible?

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon

Autor del tema
Ermesenda
Entrades: 1657
Membre des de: ds. gen. 31, 2009 12:46
Status: Desconnectat

DVDs amb vernís indestructible?

Entrada Autor: Ermesenda » dc. des. 14, 2011 12:11

No sé si m'han pres el pèl pel Twitter però m'han dit que si vull conservar molt temps els meus DVDs (els que faig servir per gravar) els haig de demanar "amb vernís indestructible". No ho havia sentit a dir mai i, abans de fer el préssec a la botiga, us pregunto si això existeix i si és així, com es reconeix el que té el vernís i el que no.
Gràcies :D

spk2010
Entrades: 3515
Membre des de: dv. gen. 19, 2007 12:20
Ubicació: Baix Montseny

Re: DVDs amb vernís indestructible?

Entrada Autor: spk2010 » dc. des. 14, 2011 20:25

Jo l'únic vernís que conec per als cd's/dvd's es un esprai que el posa als cd's/dvd's imprimibles i quer serveix per a conservar i impermeabilitzar la tinta.
[table][td]RSS amb les notícies de TotsRucs[/td][/table]

Autor del tema
Ermesenda

Entrada Autor: Ermesenda » dv. des. 16, 2011 12:25

O sigui que m'han pres el pèl. Fantàstic.

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16309
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13

Entrada Autor: Petiso » dv. des. 16, 2011 12:47

Si i no :-p

A veure, els DVD professionals, és fan gravant físicament "forats" a un plàstic. Per tant, tindran la vida que duri el plàstic+protecions :-p

En canvi, els DVD caseros no se'ls pot fer "forats", així que damunt del plàstic porten un tint especial (damunt d'una capa reflectan) que cremem amb les gravadores de DVD per simular els forats. A mes, porten (suposo) varies capes de vernís per protegir el tint.

Però NINGÚ sap la vida que poden tindre aquests DVD's (i també depen de les condicions de conservació). No se sap, per que fa poc que s'han inventat i no hem arribat encara al final de la seva vida útil. Així que les dates de durabilitat son estimacions.
Alguns diuen, que els CD/DVD mes cutres, en prou feines poden durar 10 anys, i els "azo" de Verbatim diuen que poden durar 100 anys.

Si existeix un tint/vernís indestructible .... no ho se (ni que dubto que existeixi). Ara bé, potser amb indestructible volen dir que duri mes de 100 anys.

En resum:
- És una loteria.
- Millor comprar marques bones (Verbartim?), ni que no vol dir res, algunes poden "subcontractar".
- Tindre MULTIPLES copies en formats diferents. O sigui, no refiar-se al 100% dels CD's/DVD's.
- Anar revisant amb el temps el funcionament dels DVD's importants. Per refer les copies si cal.
- Ficar arxius de CRC/recuperació al DVD.
- Sempre havia sentit que els "metal/super" azo de Verbatim era de lo milloret, però no estic al dia :-(

Així que .... llarga vida als DVD's.

Adéu!
Imatge Imatge

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16309
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13

Entrada Autor: Petiso » dv. des. 16, 2011 12:50

Cada dia s'apren algo .... es veu que ha sortit (a l'octubre!!) uns nous DVD's indestructibles de part de LG ... si ho son o no, ja no ho se :-p
http://millenniata.com/

NO te res a veure amb el tinc .... es un "format" nou, que no te res a veure amb els DVD+-R que tenim ara. Però es retrocompatible: o siguil, els m-disc es poden llegir a "qualsevol" reproductor de DVD.

Pel que veig, necessites gravadora especial, així com els discs .... ha de ser car de la muerte :-p

Edito: doncs no es massa car:
Gravadora DVD: $49.98
DVD: ~$3

Adéu !
Imatge Imatge

Autor del tema
Ermesenda

Entrada Autor: Ermesenda » dv. des. 16, 2011 21:31

Sempre he comprat els Verbatim (ni idea de si són "azo" o no) i si duren 100 anys doncs ja em va bé. O sigui que crec que passaré del nou format.
Moltes gràcies per les explicacions :D

Respon