Proposta

Fòrum general de TotsRucs

Moderador: Petiso

Respon

Autor del tema
barrabaixa
Entrades: 3
Membre des de: dl. abr. 02, 2007 23:14
Status: Desconnectat

Proposta

#1

Entrada Autor: barrabaixa » dl. abr. 02, 2007 23:28

Bé, primer de tot presentar-me ja que fa poc que visito aquesta fantàstica web i fa uns minuts que m'acabo de registrar.

La veritat és que ja fa temps que baixo coses d'internet però no ho feia amb l'e-mule ja que crec que les velocitats són pèssimes si no deixes l'ordinador 24 hores engegat, cosa que jo no puc fer.

Ja fas uns anys vaig descobrir un nou sistema de compartició d'arxius, anomenat Torrent, Bittorrent. Tracta d'un sistema molt més ràpid i també pràctic, similar al que es fa en aquest fòrum:
Una persona com jo que disposo de, per exemple, el nou disc de música dels Gossos, a través d'un programa (l'equivalent a l'e-mule), anomenat uTorrent, creo un petit arxiu (de pocs kbs), que pujo al fòrum, al mateix temps que el deixo obert al programa uTorrent.

Quan una persona es vulgui baixar aquest CD, descarregarà aquest petit arxiu i l'obrirà amb aquest programa. I el que farà, igual que amb l'e-mule, serà "xupar" de la persona que el té compartint.

Quines ventatges té? Doncs que, voluntariament o per força, la gent que descarrega arxius, despres els deixa compartint fins arribar a "pujar" tot el que han descarregat, de manera que les velocitats que s'assoleixen son molt altes.

Per posar un exemple, jo amb l'emule no acostumo a passar a més de 20kb/s (amb ports oberts i tot), en canvi amb el sistema torrent e arribat a descarregat a 1200 (tinc 20 megues de jazztel, però quan tenia 1 mega de telefónica, baixava a 100 normalment), un arxiu amb no més de 20 fonts.

Doncs la proposta era que podriem pujar els arxius en format per l'e-mule i també per el torrent, a veure què us sembla.

Salutacions, sento haver-me extès tant.




Uzu
Entrades: 1064
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:18
Ubicació: Girona
Status: Desconnectat

#2

Entrada Autor: Uzu » dt. abr. 03, 2007 0:01

hola i benvingut!
el torrent es un bon metode per distribuir material, pero te el GRAN inconvenient de que la gent NO el deixa compratint. tu intenta baixar un torrent de fa uns mesos...i si baixa, sera un miracle!
si ja costa que la gent comparteixi al emule, amb torrent costa encara més..
tot i aixo, es podria emprar torrent i pando per fer mm distribucions als colaboradors, que despres la posarien a compartir al emule. fa temps ke tenim pensat habilitar el forum per penjar torrents i pandos (els miniarxius de pocs kas), pero tot es pot parlar.
gracies per la proposta!
adeu!

Avatar de l’usuari

Ayu
Entrades: 2518
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 19:55
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit
Status: Desconnectat

#3

Entrada Autor: Ayu » dt. abr. 03, 2007 0:19

A Totsrucs acceptem qualsevol mitjà de pujada/descàrrega, no només per col·laboradors com diu l'uzu sinó que depèn del mitjà que prefereixi qui ho hagi de penjar.

És cert que majoritariament es publiquen coses per eMule i el motiu és que per aquest mitjà sempre (o gairebé sempre) es manté alguna font de l'arxiu, mentre que amb per BT al cap de 4 dies ja és impossible descarregar un arxiu perquè ja no hi ha "seeds". Sí, hi ha molts "seeds" de torrents, però... quants de fitxers en català? Molt pocs, tal com dic, en dos dies ja no en queda ni un.

De totes maneres, repeteixo que els arxius torrents que arribin a TR seran benvinguts.

PD: Et moc el tema a TotsRucs, que no és cap projecte :p
Imatge

Avatar de l’usuari

Sedmikrasky
Entrades: 844
Membre des de: ds. nov. 04, 2006 21:43
Ubicació: forbidden snowflake
Status: Desconnectat

#4

Entrada Autor: Sedmikrasky » dt. abr. 03, 2007 0:26

Uzu ha escrit:hola i benvingut!
el torrent es un bon metode per distribuir material, pero te el GRAN inconvenient de que la gent NO el deixa compratint. tu intenta baixar un torrent de fa uns mesos...i si baixa, sera un miracle!
si ja costa que la gent comparteixi al emule, amb torrent costa encara més..
tot i aixo, es podria emprar torrent i pando per fer mm distribucions als colaboradors, que despres la posarien a compartir al emule. fa temps ke tenim pensat habilitar el forum per penjar torrents i pandos (els miniarxius de pocs kas), pero tot es pot parlar.
gracies per la proposta!
adeu!
l'Uzu té raó, la gent no comparteix les coses en el torrent... em poso a baixar l'edició col·leccionista de The Corpse Bride de Tim Burton i la llavor esta morta... em poso a baixar la primera temporada de Twin Peaks i assoleixo bones velocitats de baixada (70kb - 80kb).
Jo no deixo el PC encès les 24h però no em puc queixar de les descarregues del eMule (tinc telefònica 3mb), i per exemple l'ultim cd dels gossos el vaig tenir en menys de dues horetes :lol:
És cert que majoritariament es publiquen coses per eMule i el motiu és que per aquest mitjà sempre (o gairebé sempre) es manté alguna font de l'arxiu, mentre que amb per BT al cap de 4 dies ja és impossible descarregar un arxiu perquè ja no hi ha "seeds". Sí, hi ha molts "seeds" de torrents, però... quants de fitxers en català? Molt pocs, tal com dic, en dos dies ja no en queda ni un.
Jo no n'he trobat cap ni un... i mira que en busco i no trobo res... (existeix algun portal que estigui dedicat als torrents en català?? si és així agrairia la informació). El que si que he trobat són algunes isos de dvd's de doble capa i sobretot d'animació, tot i que molts cops, al comprimir-les s'han carregat el català :(


Uzu
Entrades: 1064
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:18
Ubicació: Girona
Status: Desconnectat

#5

Entrada Autor: Uzu » dt. abr. 03, 2007 7:06

Ayu ha escrit:A Totsrucs acceptem qualsevol mitjà de pujada/descàrrega, no només per col·laboradors com diu l'uzu sinó que depèn del mitjà que prefereixi qui ho hagi de penjar.
no he dit que nomes puguin penjar torrents els colaboradors, sino que seria una opcio interessant per la distribucio entre colaboradors per tenir fonts .-p


Autor del tema
barrabaixa
Entrades: 3
Membre des de: dl. abr. 02, 2007 23:14
Status: Desconnectat

#6

Entrada Autor: barrabaixa » dt. abr. 03, 2007 11:10

Bé, tal com heu dit vosaltres, el problema principal és que la gent no comparteix, ni amb torrent ni amb e-mule. És per això que als trackers privats (als que es necessita registre), si baixes del RATE 0.6, o 0.8, depenent del tracker, et "fan fora". El rate es la proporció de coses pujades entre baixades... per tant 0.6 vol dir que has pujat una mica més de la meitat del que has baixat. (trackers com aquest és per exemple "Animersion", que s'entra per invitació, i hi ha algunes coses en català).

Avatar de l’usuari

DeivitTustei
Entrades: 272
Membre des de: dv. oct. 13, 2006 11:54
Ubicació: Tona (A Catalunya, a dintre de Catalunya)
Status: Desconnectat

#7

Entrada Autor: DeivitTustei » dt. abr. 03, 2007 12:34

Torno a dir el que dic sempre, per a coses poc populars (la majoria de coses en català ho son) i antigues (les coses poc populars, de seguida es tornen "antigues") el torrent no serveix. Zero. Només pots aconseguir que funcioni amb l'emule. Si pengèssim les coses només pel sistema torrent, al cap de quatre dies ningú podria descarregar-se res. Fins i tot les series americanes, que baixen molts milers de persones, al cap d'un temps és impossible baixar-les per torrent. En canvi vas a tvunderground, carregues tota la temporada a l'emule i en 4 dies la tens sencera.
Amb l'emule s'ha de tenir paciència i configurar-lo bé (bàsicament tenir els ports oberts correctament) i funciona de maravella. Jo, sempre no tingui el disc dur a rebentar, solo baixar a 100-150kb/s i això és el tope que puc mantenir catalogat, funt-lo funcionar les 24 hores del dia, o sigui que ja n'hi ha prou.
Imatge

Avatar de l’usuari

mario1911
Entrades: 997
Membre des de: dt. nov. 14, 2006 11:33
Ubicació: Alt Empordà - Pla de l'estany
Status: Desconnectat

#8

Entrada Autor: mario1911 » dj. abr. 05, 2007 10:52

Jo crec que a totsrucs no ens hem plantejat penjar coses amb torrent per la poca durada que queden compartits els arxius als ordinadors.. vaja però estic segur que qui vulgués fer-ho ho podria fer..
.. estic segur que si baixes coses d'animersion baixa a tota castanya i a més amb la velocitat de baixada que tens.. també està clar que allà o amb arxius torrent, no trobaràs ni la meitat de coses que hi ha a la red ed2k (emule) sobretot coses més antigues..
.. amb l'emule ben configurat baixen els arxius a una velocitat considerable (100-150 kbps)
tinc 20 megues de jazztel, però quan tenia 1 mega de telefónica, baixava a 100 normalment), un arxiu amb no més de 20 fonts.
Jo tinc 6 megas de jazztel que en realitat són 3.5 i baixo arxius per l'emule molt més ràpid que tu que en tens 20? crec que és cosa de la configuració..

i a més pots utilitzar la teva velocitat de pujada per compartir arxius amb català i donar-nos un cop de mà. :wink:
Imatge

Respon