Bon Sant Jordi!

Per parlar de qualsevol tema que no encaixi en cap altre subfòrum.
Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
extintor
Entrades: 739
Membre des de: ds. feb. 24, 2007 12:11
Ubicació: d'on sóc? o d'on vinc?
Status: Desconnectat

Bon Sant Jordi!

#1

Entrada Autor: extintor » dg. abr. 22, 2007 23:32

Espero que tingueu un bon Sant Jordi! I per posar-se a to amb la diada, aquí us ‘regalo’ fragments d’un llibre, és (o era) un ‘clàssic’ infantil (escrit l’any 62 em sembla....). “Contes per telèfon” de Gianni Rodari. Són contes curts, molt curts, que no sempre tenen massa sentit... o al menys sempre ho he pensat tenint en compte que són per nens... bueno, potser per això no tenen massa sentit...
Apa, que els disfruteu (o no)
Embolicant la troca
- Hi havia una nena que es deia Caputxeta Groga.
- No, Vermella!
- Ah, sí! Caputxeta Vermella. La seva mare la va cridar i li va dir: “Escolta, Caputxeta Verda...”
- Que no, Vermella!
- Ah, sí, Vermella. “Vés a casa la tia Pascàsia i porta-li aquesta pela de patata.”
- No: “Vés a casa l’àvia i porta-li aquesta coca”!
- D’acord, d’acord! La nena se’n va anar al bosc i va trobar una girafa.
- Apa, quin embolic! Va trobar un llop, i no pas una girafa!
- I el llop li va preguntar: “Quant fan sis per vuit?”
- De cap manera. El llop li va preguntar: “On vas?”
- Tens raó. I la Caputxeta Negra va contestar...
- Era la Caputxeta Vermella, Vermella, Vermella!
- Sí, i va contestar: “Vaig a plaça a comprar salsa de tomàquet”.
- I ara! “Vaig a casa l’àvia que està malalta, però no sé trobar el camí.”
- Justa la fusta! I el cavall va dir...
- Quin cavall? Era un llop!
- O, hi tant! I va dir això: “Agafa l’autobús número setanta-cinc, baixa a la plaça de la Catedral, gira cap a la dreta, trobaràs tres graonets i un dineret per terra; deixa estar els tres graonets, agafa el dineret, i compra’t un xiclet”.
- Avi avi, no en saps, eh? d'explicar històries... Tot ho confons, tot ho barreges! Però tanmateix, el xiclet, bé me’l podries comprar.
- D’acord: vet aquí el dineret.
I l’avi va tornar a llegir el seu diari.
Els homes de mantega
En Joanet Rodamon, gran viatger i famós explorador, va anar a parar una vegada al país dels homes de mantega. Si s’estaven al sol es fonien, havien de posar-se sempre a l’ombra, i vivien en una ciutat on en lloc de cases, hi havia neveres. En Joanet passava pels carrers i els veia recolzats a les finestres de les seves neveres, amb una bossa de gel al cap. A la porta de cada nevera hi havia un telèfon per parlar amb l’inquilí.
- Escolti?
- Digui’m.
- Amb qui parlo?
- Sóc el rei dels homes de mantega. Tot és nata de primera qualitat. Llet de vaca suïssa. S’ha fixat en el frigorífic?
- Ja ho crec! És d’or massís. Però no surt mai d’aquí?
- A l’hivern, si fa prou fred, en un cotxe de gel.
- I si el sol surt de cop i volta dels núvols mentre la Seva Majestat fa la seva passejadeta?
- No pot fer-ho, no està permès. Els meus guàrdies el tancarien a la presó.
- Bum! - va dir en Joanet.
I se’n va anar cap a una altra terra.
Història del país de Fartanera
En el llunyà i antic país de Fartanera, a l’est del ducat de Beubé, va regnar, en primer lloc, Fartaner el Païdor, anomenat així perquè després d’haver-se menjat els macarrons, rosegava també el plat i el digeria d’allò més bé.
Li va succeir en el tron Fartaner Segon, anomenat Tres Culleres, perquè es menjava l’escudella fent servir alhora tres culleres d’argent: ell n’agafava dues amb les seves mans, i la tercera la hi aguantava la Reina, i pobre d’ella si no era ben plena.
Després d’ell, en aquest ordre, van pujar al tron de Fartanera, que estava col.locat al cap d’una taula parada de nit i de dia:
Fartaner Tercer, anomenat l’Entremès;
Fartaner Quart, anomeant Llonza a la Parmesana;
Fartaner Cinquè, el Famèlic;
Fartaner Sisè, l’Esqueixapollastres;
Fartaner Setè, anomenat Que En Queda?, que va devorar fins i tot la seva corona, i això que era de ferro fos;
Fartaner Vuitè, anomenat Crosta de Formatge, que un dia que ja no va trobar res sobre la taula que es pogués menjar, es va empassar les tovalles;
Fartaner Novè; anomenat Barres d’Acer, que es va menjar el tron amb tots els coixins.
I així es va acabar la dinastia.
Bon Sant Jordi a tothom!




mi-chan
Entrades: 193
Membre des de: dv. nov. 03, 2006 16:31
Ubicació: por ahí...
Status: Desconnectat

Re: Bon Sant Jordi!

#2

Entrada Autor: mi-chan » dl. abr. 23, 2007 0:50

aixòos, que disfruteu del dia ^^

rànciaaaaaaaaaaaaaaaaaaa que te l'has emportat a casa el llibre??? que me l'estava llegint jo!! :cry: (m'encanta aquest llibre!!)

bon sant jordi a tothom, felicitats a tots els jordis :D
que us regalin moltes roses o llibres :p

adéeu

pd: es regala una rosa a la noia o el noi regala una rosa?? (no és el mateix)

Respon