Entre línies - Menjar per viure (02-04-2007)
(DVBrip català)

Amb un home que no es ni vegetaria i no es crudivor, no m'interesa. Em fa una mica d'angunia compartir els fluids amb una persona que per allà ha passar un esser mort.
Per la Gisela, ser crudívora és una manera d'entendre la vida i un camí cap a l'espiritualitat. Ella és una vegetariana de les més estrictes que s'alimenta només de fruites i verdures crues. La seva dieta diària la formen alvocats, tomàquets i herba dels canonges. A més, pren el sol per nodrir-se d'energia i com diu, "fer la fotosíntesi". La família de la Gisela accepta la seva opció perquè no ha estat condicionada i també perquè regenten una sèrie de restaurants vegetarians a Barcelona on ella treballa. La seva manera d'entendre la vida la du, per exemple, a relacionar-se amb persones com ella i a mantenir relacions sexuals només amb altres crudívors, ja que creu que no pot intercanviar "fluids corporals" amb algú que hagi menjat un animal mort.(DVBrip català)

Amb un home que no es ni vegetaria i no es crudivor, no m'interesa. Em fa una mica d'angunia compartir els fluids amb una persona que per allà ha passar un esser mort.
La Mercè i en Carles són crudívors des de fa 10 anys i es dediquen a la restauració. El seu canvi de dieta va venir condicionat pel remei que hi van trobar a l'hora de tractar la malaltia d'un dels seus fills. Pel fet de menjar diferent s'han sentit tot tipus de comentaris, com ara que són estranys o que formen part d'algun tipus de religió, i alguns amics s'han allunyat d'ells perquè no menjaven igual. La Marta, la seva filla, és vegetariana i ara està embarassada. La seva dieta no és tan estricta com la dels seus pares i considera que pel seu estat està ben alimentada, ja que les analítiques que es fa ho corroboren. En aquest sentit, hi ha dietistes que desaconsellen la dieta crudívora per restrictiva i desequilibrada, ja que la cocció facilita la digestió i elimina substàncies antinutrients que contenen els aliments per naturalesa.
En canvi la Bea i el seu fill Bruno són ovolactovegetarians des de fa 15 anys, una vessant de la dieta vegetariana que inclou, a més, els ous i la llet. Hi van arribar per problemes de salut d'ella, que tenia la tensió molt baixa. Com que el seu fill es queda a dinar a l'escola, un cop per setmana duu a les cuineres part de la dieta especial que fa el seu fill. Els seus amics ja estan acostumat a veure'l menjar diferent.
Un reportatge de Laia Niubó i Mariona Mesull.
Entre línies - Menjar per viure (02-04-2007)(DVBrip by Petiso)(TosRucs.cat).avi (150 megues)
Documental recuperat de "bagul dels records" ja que està protagonitzat per la Gisela que també surt a Nus.