Raspberry Pi. Com ho faig fer :-))

Manuals i tutorials.

Moderadors: Petiso, Ayu

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Raspberry Pi. Com ho faig fer :-))

#1

Entrada Autor: r5004 » dg. abr. 07, 2013 18:35

conradtgn ha escrit:Doncs ja ens en faràs un mini review! :D I si pot ser amb alguna screencap :p

...
Doncs aquí ho tens.

A l'arrencada inicial (quan acabes de copiar el Raspbian a la SD), vaig connectar el RPi a la tele per fer la configuració inicial amb el raspi-config. A partir d'aleshores ja no hi tinc cap tele/teclat/ratolí connectat, i el gestiono via terminal (amb el putty), Vnc i web.

Com que no vull fer un manual d'un manual, et poso les webs que he hagut de consultar.

Raspberry pi. Configuración básica: IP estática, ssh y webmin
D'aquí només vaig necessitar la part de l'ip estàtica (l'ssh ja el vaig activar amb el raspi-config).

Setting Up a VNC Server
Start VNC automatically
Instal·lar i configurar el Vnc.

[Tutorial] mldonkey-server en Raspberrypi
Instal·lar i configurar el mldonkey.

How to install an FTP server
Instal·lar i configurar el servidor FTP. Al final no el vaig instal·lar i vaig fer cas del tercer missatge (utilitzar el SFTP).

Instalación y configuración de SAMBA en Raspberry Pi
Instal·lar i configurar el Samba.

Cliente Torrent con Raspberry Pi
Instal·lar i configurar el Transmission.

Unes captures, amb el mldonkey, el Transmission i l'escriptori (a través del Vnc).
Veuràs que la web del mldonkey és una mica "cutre" o molt, però és funcional (i una mica enrevessada també). Existeix el Sancho, que és més maco i més o menys fa el mateix.
Captures
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge


"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: Raspberry Pi. Com ho faig fer :-))

#2

Entrada Autor: conradtgn » dg. abr. 07, 2013 18:39

Moltes gràcies r5004!!!!!
Jo estic a l'espera que m'arribi la meva :P
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: Raspberry Pi. Com ho faig fer :-))

#3

Entrada Autor: r5004 » dg. abr. 07, 2013 18:56

conradtgn ha escrit:Moltes gràcies r5004!!!!!
Jo estic a l'espera que m'arribi la meva :P
T'has decidit per un RPi, o per un d'aquests que em vas comentar?
Jo n'estic molt content. Sabent el que sé ara, i si no el tingués, no ho dubtaria gens.
El vas demanar a un distribuïdor oficial (element14 o RS)? Jo el vaig demanar a RS perquè podia pagar amb Paypal, i tot i les crítiques d'alguns fòrums el vaig rebre en el temps previst.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: Raspberry Pi. Com ho faig fer :-))

#4

Entrada Autor: conradtgn » dg. abr. 07, 2013 19:11

RPI. Però no descarto comprar una Cubieboard en un futur...

Això t'anava a preguntar jejejej. Igual a RS, encara espero que l'enviïn (el vaig encarregar per Setmana Santa). Espero no tenir problemes :)
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: Raspberry Pi. Com ho faig fer :-))

#5

Entrada Autor: r5004 » dg. abr. 07, 2013 19:29

Doncs si fan igual que amb mi, no esperis un e-mail dient "el teu RPi ha sortit del nostre magatzem" ni res per l'estil. Jo anava esperant algun avís i un bon dia al arribar a casa, ja tenia el paquet de RS. Són una mica sosos aquesta gent.

Una altra cosa (a mesura que hi vaig pensant, t'ho vaig dient :mrgreen: ), com que sóc una mica maniàtic, volia una font d'alimentació que s'acostés al màxim a 5v en els punts de test, i vaig haver de buscar molt (per casa). Ara tinc la font d'alimentació de 2.5a i 4,90v entre TP1 i TP2.
Imatge
http://elinux.org/RPi_VerifiedPeripherals
http://elinux.org/RPi_Hardware

Una coseta més... en els repositoris del Raspbian, hi ha un programa que es diu Vdr. :D :D
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: Raspberry Pi. Com ho faig fer :-))

#6

Entrada Autor: conradtgn » dv. abr. 19, 2013 22:38

Doncs sí que em van enviar un email el dimecres 10 confirmant el dispatched, i a que no saps quin dia em va arribar? Dilluns 15! :shock: :o :D
Això és rapidesa i la resta són ximpleries!

Demà si tinc temps em posaré a programar-la mínimament.

Jo vaig agafar un transformador a Micro USB, demà miraré a veure com va, que ja em conec els transformadors xinesos on el voltatge poc s'acosta a l'anunciat...

Gràcies pels links!
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: Raspberry Pi. Com ho faig fer :-))

#7

Entrada Autor: r5004 » ds. abr. 20, 2013 7:46

conradtgn ha escrit:Doncs sí que em van enviar un email el dimecres 10 confirmant el dispatched, i a que no saps quin dia em va arribar? Dilluns 15! :shock: :o :D
Això és rapidesa i la resta són ximpleries!
I tant. En el meu cas, no sé doncs perquè no em van avisar de l'enviament... :| :?:
conradtgn ha escrit:Jo vaig agafar un transformador a Micro USB, demà miraré a veure com va, que ja em conec els transformadors xinesos on el voltatge poc s'acosta a l'anunciat...

Gràcies pels links!
Tant la tensió com la intensitat, molts transformadors xinesos-barats se la passen per l'arc de triomf... la cosa està en 700ma mínim REALS pel Rpi de 512Mb de ram, i en 500ma en el model de 256Mb.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: Raspberry Pi. Com ho faig fer :-))

#8

Entrada Autor: conradtgn » dc. juny 05, 2013 14:58

Quina bona pinta té això: http://www.unocero.com/2013/04/19/udoo- ... y-arduino/ :D

Especial per domòtica+amule:
Si (s'acaba de baixar la peli que esperaves) aleshores
{
apaga els llums AND baixa la persiana AND engega màquina crispetes AND reprodueix la peli a la TV
}
:lol: :lol:
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: Raspberry Pi. Com ho faig fer :-))

#9

Entrada Autor: r5004 » ds. juny 22, 2013 15:16

Raspberry Pi, operació estiu. :D
Per evitar que el disc dur es rosteixi aquest estiu, l'he guardat a l'armari. Al seu lloc hi he posat 5 pendrives (64, 32, 4, 2 i 2 Gb).
També he enganxat els disipadors als xips (els vaig comprar al mateix temps que el RPi, però no els he utilitzat fins ara) i l'he descapotat.

Aquí una foto de la criatura, ja preparada per la calor.
Imatge
Per muntar tota aquesta colla de pendrives (i que sempre es muntessin allà mateix) he seguit aquesta guia, utilitzant el UUID dels pendrives.

PD. Canviant de tema, no fa gaire em va donar per actualitzar el software del RPi (sudo apt-get update i sudo apt-get upgrade), però mentre buscava si amb això en feia prou, vaig trobar aquest programa per actualitzar també el firmware.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: Raspberry Pi. Com ho faig fer :-))

#10

Entrada Autor: conradtgn » ds. jul. 20, 2013 15:59

Company, el connector de corrent tal com el tens a la foto em fa una por :mrgreen:
Potser hauríem de fer una caixeta amb algun ventilador per USB, o refrigeració líquida :lol:

Ara m'adono que a PcComponentes la venen des de Febrer: http://www.pccomponentes.com/mini_pcs.html
I també la càmera: http://www.pccomponentes.com/camara_par ... i_5mp.html
Diria que ho vaig mirar abans d'encarregar-la i no hi era... :shock:
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: Raspberry Pi. Com ho faig fer :-))

#11

Entrada Autor: r5004 » ds. jul. 20, 2013 18:43

conradtgn ha escrit:Company, el connector de corrent tal com el tens a la foto em fa una por :mrgreen:
Què té que no t'agrada? :?:
Si et refereixes al connector de l'esquerra, és el del disc dur. El tinc lligat al cable ethernet (i desconnectat de la corrent) perquè per treure'l he retirar tot el moble.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: Raspberry Pi. Com ho faig fer :-))

#12

Entrada Autor: conradtgn » ds. jul. 20, 2013 18:58

No no, dic el de corrent de la RPI, el Mini-USB. Que és MOLT fràgil (la part de la placa), i he llegit que se n'ha trencat ja molts :?

Jo per lligar cables (més aviat del PC) tiro de velcro de doble cara, com molt encertadament diu Stefan Didak, un informàtic Alemany:
http://www.stefandidak.com/tag/office-7-0-beta/
http://www.stefandidak.com/2011/12/offi ... l-for-now/
Remeneu per la seva web, que les imatges s'ho valen :P
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: Raspberry Pi. Com ho faig fer :-))

#13

Entrada Autor: r5004 » ds. jul. 20, 2013 20:12

conradtgn ha escrit:No no, dic el de corrent de la RPI, el Mini-USB. Que és MOLT fràgil (la part de la placa), i he llegit que se n'ha trencat ja molts :?
Però és el que hi ha d'anar... un adaptador del connector de la font d'alimentació a microusb...
conradtgn ha escrit:Jo per lligar cables (més aviat del PC) tiro de velcro de doble cara, com molt encertadament diu Stefan Didak, un informàtic Alemany:
http://www.stefandidak.com/tag/office-7-0-beta/
http://www.stefandidak.com/2011/12/offi ... l-for-now/
Remeneu per la seva web, que les imatges s'ho valen :P
Jo, aquest en concret el tinc lligat amb un filferro plastificat d'aquests del pa Bimbo. :mrgreen: :mrgreen:
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: Raspberry Pi. Com ho faig fer :-))

#14

Entrada Autor: r5004 » dg. maig 04, 2014 20:45

Avui he estat barallant-me amb el Raspberry Pi per instal·lar-hi el Vdr (Video Disk Recorder). Després de que no em reconegués el sintonitzador usb, i llavors que el Vdr no es volia engegar... finalment: :D

Imatge Imatge

Imatge Imatge

El "Watch TV" no em funcionava perquè (crec) que s'han de comprar les llicències dels còdecs Mpeg-2 i Vc-1.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: Raspberry Pi. Com ho faig fer :-))

#15

Entrada Autor: conradtgn » dg. feb. 14, 2016 10:07

Hola, podries explicar o posar links pel VDR?
Gràcies!!
Imatge

Respon