[ed2k]&[DD] L'alba - The Dawning (1988) [VOSC]

Pel·lícules, cicles, etc.

Moderadors: Oliana, Petiso

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
veixinacalenta
Entrades: 388
Membre des de: dc. juny 15, 2011 15:45
Ubicació: República catalana
Status: Desconnectat

[ed2k]&[DD] L'alba - The Dawning (1988) [VOSC]

#1

Entrada Autor: veixinacalenta » dv. nov. 07, 2014 20:31

L'alba (The Dawning)
DVDRip, XviD 624 x 480 VOSC Per Veixinacalenta

Imatge

IMDB- Wiki


Film dramàtic anglo-irlandès sobre l’irredemptisme gaèlic, situat al començament de les accions militars de l’IRA, a l’any 1920. Aleshores Irlanda encara era ocupada per l’exèrcit anglès. Mostra l’impacte de la guerra d’independència d’Irlanda damunt de les classes terratinents, d’ascendència totalment irlandesa, que aleshores perdien la seva grandesa. La Nancy (Rebecca Pidgeon), una noia òrfena de divuit anys amb mentalitat oberta, n’és la protagonista, al costat d’un home misteriós que mai no vol revelar el seu nom (Anthony Hopkins), un important membre de l’IRA que mirarà d’acostar la noia a les seves tesis polítiques.
Filmat totalment a Irlanda, demostra una gran cura per l’ambientació de l’època, i la fotografia dedica molta atenció al paisatge.
Com a curiositats, va ser la primera pel·lícula de la llavors joveníssima Rebecca Pidgeon (va rebre molts elogis per la seva interpretació) i l’última del malaguanyat Trevor Howard (es va morir al cap de poc).
És un film basat fidelment en la novel·la «The Old Jest», de l’escriptora irlandesa Jennifer Johnston. Moltes vegades els diàlegs del film són exactes als del llibre. Un llibre guanyador del Whitbread Book Award l’any 1979, i que no ha estat mai traduït a l’espanyol i encara menys al català.
L’alba (The Dawning) va obtenir dos premis al festival de Mont-real de l’any 1988.
Malgrat els premis, aquest film no ha entrat mai a les sales espanyoles, que jo sàpiga. Tampoc no es poden trobar àudios en cap llengua que no sigui l’anglès, ni sotstítols de cap mena (ni tan sols anglesos). Per això em vaig decidir, ja fa més d’un mes, a abordar la creació de sotstítols catalans per a aquest film. Ha estat una tasca laboriosa, atès que el meu coneixement de l’anglès és limitat. Confio que el resultat serà acceptable, si més no. Ja em perdonareu les errades.

Teniu doncs una primícia per descarregar i veure. Si mireu el film, entendreu per què ni el llibre ni el film han entrat mai a l'Estat espanyol. No us demano pas que l'agraïu, com se sol fer a molts fòrums. Sí que us demanaré que el compartiu tant de temps com pugueu. Que es continuï descarregant després del 9-N!

Dades tècniques:
Vídeo DVBrip Xvid 624x480 23.976 fps
Àudio DVBrip Mp3 64kbps estèreo 48000Hz
Arxiu de 1,44 Gb.
Durada: 97 minuts
veixinacalenta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. feb. 18, 2020 11:21, en total s’ha editat 7 vegades.


De dos mots, de dues expressions igualment bones, val més emprar de primer la més autèntica: l'altra sempre la tindrem de recurs.
Pompeu FABRA.

Avatar de l’usuari

MetalHead
Entrades: 1801
Membre des de: dj. feb. 16, 2012 19:19
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] L'alba - The Dawning (1988)

#2

Entrada Autor: MetalHead » dg. nov. 09, 2014 2:28

Gràcies veixinacalente, m'encanta l'Anthony Hopkins.

Per cert, tens un nick molt... curiós xD
There is only one god, and his name is Death. And there is only one thing we say to Death: “Not today.”

Avatar de l’usuari

Autor del tema
veixinacalenta
Entrades: 388
Membre des de: dc. juny 15, 2011 15:45
Ubicació: República catalana
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] L'alba - The Dawning (1988)

#3

Entrada Autor: veixinacalenta » dl. feb. 17, 2020 17:18

Algú malintencionat ha traduït el títol de L'ALBA en castellà i, a més a més, ha escrit que és una versió VOSF (com si fos en francès). El contingut és en català, però m'ha semblat una bertranada estúpida. Per tant, canviem el lligam de l'eMule. Ara és una versió millorada, amb els sotstítols revisats i corregits, en .mkv, pas en .avi.

Al mateix temps, hi hem afegit la descàrrega directa a MEGA.
De dos mots, de dues expressions igualment bones, val més emprar de primer la més autèntica: l'altra sempre la tindrem de recurs.
Pompeu FABRA.

Respon