[ed2k] 50 anys d'havaneres - El meu avi no va anar a Cuba

Música, concerts, videoclips, sessions,...

Moderadors: xordi, mario1911

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
lopere
Entrades: 3207
Membre des de: ds. ago. 14, 2010 14:38
Ubicació: Vallès Occidental
Status: Desconnectat

[ed2k] 50 anys d'havaneres - El meu avi no va anar a Cuba

#1

Entrada Autor: lopere » dv. jul. 07, 2017 19:23

50 anys d'havaneres - El meu avi no va anar a Cuba
(DVBrip català x lopere) (TotsRucs.cat)
Imatge
Després de la transmissió del concert, TV3 va emetre el documental "El meu avi no va anar a Cuba", presentat per Xantal Llavina.

Fa cinquanta anys, les havaneres estaven a punt de desaparèixer, però Calella de Palafrugell es va inventar la cantada i el gènere va tornar a florir. La periodista Xantal Llavina vol descobrir el secret de la cantada, aquest esdeveniment musical que cada any marca l'inici de l'estiu. Amb aquest objectiu, Llavina es desplaça a Calella per esbrinar tots els secrets de la cantada i com les havaneres miren el futur. Als carrers de Calella, Llavina entrevista personatges fonamentals del gènere com Joan Aliu, el primer que va cantar "El meu avi" dalt d'un escenari, o Josep Bastons, el compositor més prolífic del gènere, passant pel grup Els Cremats, els considerats més innovadors dels grups d'havaneres.

A través de la recerca de Llavina, el documental es dedica a trencar tòpics sobre les havaneres, a parlar del seu passat però també del seu futur, de com s'ha trencat amb la idea que eren unes cançons que només cantaven homes o que les lletres eren frívoles i nostàlgiques.
A mes de recórrer els carrers de Calella i entrevistar-se amb tot tipus de personatges, el documental també ens mostra imatges d'arxiu de la cantada i s'acosta a actuacions paral·leles, com els sopars cantats, un músic que fa havaneres en anglès o un grup format per una dona i un home.

Dades tècniques
Durada: 27 min. Mida: 277 MB
Vídeo: DVBrip, 704x400, XviD, kbps, Qf: 0,190 – 57% Test compressibilitat
Audio DVBrip, mp3, 128 kbps, 44,1 kHz, Cbr, Estèreo, (català)

50 anys d'havaneres - El meu avi no va anar a Cuba (DVBrip català x lopere) (TotsRucs.cat)




d1k2
Entrades: 297
Membre des de: ds. maig 24, 2014 9:07
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] 50 anys d'havaneres - El meu avi no va anar a Cuba

#2

Entrada Autor: d1k2 » dv. jul. 14, 2017 19:36

Gràcies Lopere

Respon