espai de disc necessari

Per parlar de les vostres sèries/pel·lícules/programes de TV preferits

Moderadors: xordi, Petiso

Respon

Autor del tema
sisvi
Entrades: 958
Membre des de: dt. ago. 05, 2014 21:38
Status: Desconnectat

espai de disc necessari

#1

Entrada Autor: sisvi » dg. ago. 20, 2017 10:16

:?: :?: :?:
Crec que estem entrant en un problema de supervivència del sistema d'emmagatzemament dels servidors...
Hi ha una tendència en fer de qualsevol element una compartició en qualitat per sobre del giga.
Ja no es tracta d'un problema en el temps de pujada/baixada, sino que...
...com més volum ocupen les descàrregues, menys temps es comparteixen, donat que s'han de mantenir per al servei públic...
...no tenim discos "infinits", per tant, en algun moment hem de fer "neteja"...
...si fins ara teníem espai per milers de elements, ara ja comencem a només fer-ho per centenars...
...ara mateix tinc 133 elements en compartició, ocupant 202GB!
No fa gaire tenia de l'ordre de 800 elements en el mateix espai!
:?: :?: :?:



Avatar de l’usuari

Adrià05
Entrades: 2808
Membre des de: dt. feb. 03, 2015 20:06
Status: Desconnectat

Re: espai de disc necessari

#2

Entrada Autor: Adrià05 » dg. ago. 20, 2017 12:11

Jo ha arribat el moment que baixo i borro. I si comparteixo deixo un espai especial i si el sobrepassa borro i ja ho compartirà altra gent.

Estem al 2017, aviat 2018. L'xvid ha quedat obsolet, encara que en alguns llocs se segueix fent. L'HD ha evolucionat molt, per què fer microHD? Crec que estem acostumats a veure coses de poc pes en mala qualitat. Et recordo que abans les pelis xvid les feien a 500mb i després es feien a 2GB, i la gent es queixava. Ara ens passa el mateix, el microHD per molta gent no és factible, perquè la gent vol la màxima qualitat. Llavors, haurem de fer un canvi de pensament.

Però esperat que potser dintre de pocs anys s'acaba d'evolucionar l'h265 i s'acaba el problema. Una peli a 1080p a h265 pot pesar 2gb, però encara s'ha de millorar el còdec.

En resum, estem a una època que la gent vol HD de veritat, i fins que l'h265 no acabi d'apareixer ens haurem de conformar amb pelis de 5-8GB (en 720p) o 9-20GB (en 1080p).

En fi, és la meva opinió. Està bé que hagis obert aquest fil perquè la gent opini i també per no seguir fent offtopic al fil de Tauró.

Avatar de l’usuari

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: espai de disc necessari

#3

Entrada Autor: conradtgn » dg. ago. 20, 2017 14:46

No s'hi val a dir veritats a mitges... Ha augmentat el pes dels arxius, sí, però també la velocitat de les línies d'FTTH i també la capacitat dels disc durs.
Per exemple pots trobar un disc dur de 8TB per 228€ . Això són menys de 5 quotes mensuals de fibra òptica!
Aquí t'hi caben, per exemple:
- 800+ pel·lícules de mida igual a Tauró, o bé:
- 3.500+capítols de la sèrie Nit i Dia.
- 1.900.000+ cançons Mp3.

Coincideixo amb l'Adrià, personalment prefereixo qualitat a quantitat, per això si puc, m'estalvio ripejar la versió SD. Les meves pel·lícules preferides, si puc les deso en FullBluray.

Si creieu que disposeu de poc espai, imagina't nosaltres els ripejadors, que hem de gravar (arxiu que pesa molt), codificar (és temps), i sovint fem muntatges i ens hem de baixar també altres fitxers, o FullBluRays.
Com a dada, jo conservo TOTS els arxius que he ripejat, i fa més de 9 anys que ripejo!! Dels quals els 5 darrers m'he centrat en l'HD. No vull ni fer el càlcul d'espai :roll:

Com diu l'Adrià, el HEVC està molt verd i té poc suport. Però el més fort és que encara hi ha gent que es queixa del x264 perquè el seu reproductor DVD no el llegeix, al 2017!!!
No costa res connectar l'ordinador a a TV, o posar un chromecast, una Raspberry Pi amb Kodi, un Android TV, o fins i tot si es disposa d'una SmartTV podem utilitzar Plex i estalviar-nos l'aparell.

Renovar-se o morir :)
Slts!
Imatge

Respon