Versions en SD i en HD?

Per parlar de les vostres sèries/pel·lícules/programes de TV preferits

Moderadors: xordi, Petiso

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
PIZARRÍN
Entrades: 945
Membre des de: dc. oct. 25, 2006 17:49
Status: Desconnectat

Versions en SD i en HD?

#1

Entrada Autor: PIZARRÍN » dc. març 14, 2012 11:59

Fer dues versions del mateix un en SD i un altre en HD?

Doncs això és un tema que volia comentar amb vosaltres.

Deixant clar que en principi no requereix un gran treball el fer la versió SD (.avi) si ja tens el material si hagués fet la versió en HD (.mkv), el meu dubte és si realment val la pena posar una altra versió de menor qualitat del mateix treball a la xarxa.

Duplicar els treballs, encara que sigui en diferents formats, si que té un cost.

El primer és el tema de les Megues. Més capacitat de discos durs per al mateix treball ja sigui en servidors o en els propis PC.

I després el tema del repartir les descàrregues entre les dues versions sabent les poques fonts que acaben quedant a la mula.

Crec que a hores d'ara qui més o qui menys ja pot visionar una versió en mkv en qualsevol de les múltiples maneres que hi ha en el mercat per fer-ho.

Evidentment és una opinió i m'agradaria conèixer les vostres, de quanta més gent millor.


Una salutació, PIZARRÍN.

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: Versions en SD i en HD?

#2

Entrada Autor: Petiso » dc. març 14, 2012 16:32

La meva opinió és que encara no "estem" preparats per passar només a HD. Doncs som molts que encara tenim discs durs petits, linies "que fan figa", i TV que no son HD.

Ni que també entenc el problema de dividir fonts ....

Adéu !
Imatge Imatge


spk2010
Entrades: 3515
Membre des de: dv. gen. 19, 2007 12:20
Ubicació: Baix Montseny
Status: Desconnectat

Re: Versions en SD i en HD?

#3

Entrada Autor: spk2010 » dc. març 14, 2012 18:35

Depèn de com es miri.
La gent que baixa per mirar, la majoria esborra arxius de seguida que hi pensen, i els que no, compartiran la mateixa quantitat de MiB. Si només hi ha ha versió en HD, la velocitat de baixada serà molt més alta, ja que hi haurà més gent compartint-la, i en quant a la TV, no es HD no passa res, ho veuràs igual que la SD.

L'únic problema que hi veig es el reproductor. No en tinc ni idea de com la gent acostuma a veure les pelis avui en dia.
[table][td]RSS amb les notícies de TotsRucs[/td][/table]

Avatar de l’usuari

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: Versions en SD i en HD?

#4

Entrada Autor: conradtgn » dc. març 14, 2012 18:48

Totalment d'acord amb en Petiso.

Afegeixo que fa poc he decidit no fer més ripejos en 720p, ja que crec que amb un SD i un (bon) 1080p n'hi ha de sobres (així no tripliquem fonts) :D

El que si agraïria és que el material en HD que es publiqui aquí tingui un bon bitrate tant de vídeo com d'àudios, ja que sinó val més fer un bon ripeig en SD i llestos... :|
Per publicar un BDrip 1080p a 1200 Kbps, millor fer-ne un bon BDrip SD a 1200 Kbps...

Jo sempre acostumo a baixar-ho tot en HD, més que res pensant en el futur.
Prefereixo mil cops més un BDrip 1080p de 13GB (o un FullBD) que la versió SD (tot i que ocupi molt més).

a10!
Imatge

Avatar de l’usuari

MetalHead
Entrades: 1801
Membre des de: dj. feb. 16, 2012 19:19
Status: Desconnectat

Re: Versions en SD i en HD?

#5

Entrada Autor: MetalHead » dc. març 14, 2012 22:54

Petiso ha escrit:La meva opinió és que encara no "estem" preparats per passar només a HD. Doncs som molts que encara tenim discs durs petits, linies "que fan figa", i TV que no son HD.
Hi estic d'acord. A casa fem servir multimèdies connectats a la tv. Els que tenim no reprodueixen .mkv, a més a més ho guardem i en el tema d'espai, ens quedaríem de seguida sense, amb l'HD.
There is only one god, and his name is Death. And there is only one thing we say to Death: “Not today.”

Avatar de l’usuari

nloveva
Entrades: 1001
Membre des de: dl. març 26, 2007 17:33
Ubicació: BCN
Status: Desconnectat

Re: Versions en SD i en HD?

#6

Entrada Autor: nloveva » dj. març 15, 2012 2:22

La meva modesta opinió es, que encara que tal i com ho tenim muntat a casa no tic problemes , ni d´espai, pues ja fá temps que no grabem un sol cd/dvd, ja coleccionem tot acumulant a les estanteries discs durs, y tant que, també els aparells de reproducció que tenim son capaços de reproduir tot, així com també les pantalles finals on visionem tot son full HD, pero............

Defenço al mateix temps que totom tingui la oportunitat de poder escullir una versió mes "basica", pues hi há encara moltissima gent que fa servir reproductors cd/dvd de saló "basics", després molta gent fá sevir reproductors portatils (DVD de cotxe, MP5, etc....) que nomes poden reproduir Avi´s/ Divx per que tots eles seus aparells ni reconeixen els archius de HD (.mkv, etc), sense contar la molta gent que té TV´s "d´anteriors generacions", amb entrada USB, que nomes poden conectar dispusitius com Pendrives y Discs durs, pero que nomes funcionen formatejats amb FAT y/o FAT32, amb el que, com sabeu, no poden copiar/enganxar en ells archius "d´una peça" de més de 4 GB, amb el cual, els arxius .mkv , flull B-Ray, etc ...son bastant mes "pesats" e impossibles de trasvasar amb un dispositiu FAT/32.

Crec, que en general, cap web "generalista" de series, pelicules, documentals, etc ha fet el pás de nomes compartir en HD i els que ens interesan molt aquests nous formats tenim alguna que altre pagina especialitzada unicament amb el món del fullHD (hdcity, etc....)

Així que es d´agrair la feina que feu per aqui, alguns/es de ripetjar i compartir amb els 2 formats i suposo que aixó será com el VHS, arribará un moment, que si, de veritat ja ningú repruduirá amb "els vells formats" que encara, avui dia, son massa actuals.

:wink:
Petonets by Nerea Imatge
Imatge
⁂ ŇĻỗvĕ√α ⁂

Avatar de l’usuari

claudieta81
Entrades: 87
Membre des de: dt. feb. 28, 2012 15:31
Ubicació: Ribera Alta.
Status: Desconnectat

Re: Versions en SD i en HD?

#7

Entrada Autor: claudieta81 » dj. març 15, 2012 11:24

Hola a tothom! agraeixo molt que hagiu obert aquest fil, a mi personalment m'interessa moltissim l'opinió de la gent i a veure que treiem en clar, estic una mica d'acord amb tots i amb quasi tot el que heu dit, i encara que jo penso que de moment no és un inconvenient massa gran pujar dues versions si que mes tard o mes aviat els SD tendiran a desapareixer con han anat desapareguent els .mpg o els videoCD (per exemple) crec que no es pot comparar totalment amb la transicio vhs a dvd, ja que en aquell cas havies de comprar un reproductor nou, cosa que ara si t'ho has baixat tens ordinador doncs pots de segur reproduir-la.. un altre escenari és com volem gaudir les pel.licules, si ens agrada veure-les a la tv del menjador llavors hi ha que adaptar-se a allò que tens, qui tingui TV HD i ordinador amb surtida HDMI o reproductor d'arxius en Alta Deficinió seria una bogeria no baixar-ho en qualitat Hd..

El seguent pas (si no s'acava el món el enguany :mrgreen: ) com saveu és el 3D, ara d'aquí a poc temps, començaran a surtir més i més dispositius amb eixa tecnologia molt més barats, en eixe moment (i estem parlant de no gaire temps) els discs Bluray verges, les regrabadores bluray per al PC i els repoductors de sobretaula HD baixaràn de preu i s'estendran com ho va fer el dvd, i l'avi poc a poc desapareixerà, (no patiu per la capacitat de enmagatzematge de Gb, que ens ho faran pagar pero hi haura disc durs de 5 TB, 10 TB i més.. els bluray verges tenen 25 Gb!! ja està tot inventat ja, ho van treient a la venda tal i com els interessa.. la tecnologia si la vols es paga) tot encara que penso Petiso te raó amb el que diu, SI, hi ha que "solidaritzar-se" amb la gent que no disposa de grans recursos, com a ripejadora estic molt d'acord amb Pizarrín i spk2010, si ens passàrem a .mkv guanyaríem relació ample de banda-volum d'arxius compartit, cosa tan esencial al p2p.. jo si hi hagués una votació de segur votaria no pujar res mes en SD, però esclar no se li pot fer eixa cabronada a tanta gent que gaudeix la web.. al mateix temps igual com hi ha moltissimes pelis sols en SD si per circunstàncies es puja alguna sols en HD doncs tampoc passa res, no?

estaré molt atenta a que opineu tots, es un tema super-interessant, gràcies per obrir-lo!


txemix
Entrades: 7
Membre des de: dj. març 15, 2012 19:40
Status: Desconnectat

Re: Versions en SD i en HD?

#8

Entrada Autor: txemix » dj. març 15, 2012 20:00

Voto totalment per la versió HD, pràcticament només tinc HD però la combinació d'HD + català és realment difícil, així que seria fantàstic que progressivament pogués ser una realitat.

Això sí, no entenc gaire el sentit de versions 1080p a baix bitrate (m-1080p), penso que per fer un mkv de 2 o 3GB és molt millor optar per 720p perquè al capdavall, amb les mides i distàncies habituals la diferència és inapreciable (i diria que fins i tot amb 50" a 3 metres), en canvi un bitrate baix fa que en zones fosques apareguin quadriculacions ben visibles. Ara fa poc em vaig baixar un parell d'episodis de 'Conan, el nen del futur" d'animelliure, a 1080p, doncs bé, tot i ser animació (més comprimible), amb uns 0,8GB o més per episodi de 30 el que he comentat dels macroblocs és molt evident.

Tornant a la combinació HD+català és una llàstima que sigui tan difícil, en DVD encara podies trobar normalment, en webs espanyols, versions completes en Full DVD amb l'àudio català, però en BD fora dels BD complets (que poden ser de 40-50GB i no és viable baixar-los) els habituals rips MKV no hi deixen normalment l'àudio català encara que hi sigui al BD, això sí,després veus com deixen diferents versions AC3 i DTS (o DTS HD) d'àudio castellà i/o anglès. Una llàstima.

Avatar de l’usuari

Asseguratòrix
Entrades: 902
Membre des de: dv. maig 15, 2009 11:37
Ubicació: Girona
Status: Desconnectat

Re: Versions en SD i en HD?

#9

Entrada Autor: Asseguratòrix » dl. abr. 02, 2012 22:31

Digueu-me anacrònic, però jo tinc un ordinador vellet amb una pantalla normaleta i justament se'm comença a saturar el Tera, o sigui que amb un AVI ja faig, que si el que vols és compartir tot el material possible, no et pots permetre un format que ocupi tanta memòria.
Jo m'he abaixat algun MKV i amb el meu trasto el puc reproduir, però no hi veig diferència.
Trobo que en una època de crisi etc., el que hauríem d'exigir a un format de video no és més prestacions, sinó abaratir costos, que ocupi menys, no més!
Encara que pugui fer cafè i sargir mitjons, si un MKV ocupa tant, no m'interessa perquè m'obliga a comprar més aparells d'emmagatzematge i impedeix que comparteixi els documents que no càpiguen al disc.

Per això voto per l'AVI (a més la extensió del format em dóna una sensació... familiar :P :wink: )

Salut!

Respon