[Projecte] Merlí (2015-present)

Per parlar dels projectes presents i futurs de TotsRucs

Moderadors: xordi, Ripejadors

Avatar de l’usuari

Autor del tema
conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

[Projecte] Merlí (2015-present)

#1

Entrada Autor: conradtgn » ds. ago. 29, 2015 15:01

Merlí(2015)
HDTVrip 720p/SD català
Imatge
Francesc Orella serà ‘Merlí’ a la pròxima sèrie de TV3
Interpretarà un professor de filosofia poc convencional en una ficció dirigida per Eduard Cortés que s’estrenarà a la tardor
El centre de cicles formatius Vitae de Barcelona s’ha convertit durant les últimes setmanes en l’Institut Àngel Guimerà. Per les seves aules hi han passat una desena d’alumnes i els seus professors, entre els quals destaca el de filosofia, un home anomenat Merlí Bergeron, que té una personalitat tan o més peculiar que el seu nom. “Costa definir-lo amb poques paraules, però si alguna el defineix és desconcertant ”, explica Francesc Orella, l’actor que donarà vida al personatge a la sèrie Merlí. “És un professor atípic, que té moltes cares i comportaments diversos, moltes vegades censurables, però que disfruta de l’ensenyament. El seu objectiu és que els alumnes pensin lliurement. És un professor brillant, però els mètodes que utilitza no són gens ortodoxos”, afegeix.

Aquestes tècniques docents són acollides, en general, amb entusiasme entre els seus alumnes, a qui ell anomena peripatètics, en referència a “uns filòsofs de l’escola aristotèlica que caminaven mentre reflexionaven”, diu l’actor. Però sempre hi ha excepcions. “La majoria el reben bé, com un tio excèntric, enrotllat, que ensenya bé, però per a algun altre és un borde ”, explica Orella. En aquest segon grup destaca el Pol, interpretat per Carlos Cuevas, un repetidor amb “problemes familiars” que és “el rebel de la classe”, segons ell mateix.

La de Cuevas és la cara més coneguda de la desena de membres dels peripatètics, interpretats majoritàriament per actors novells i poc coneguts, però que “estan esplèndids”, segons Orella. Entre ells hi ha una altra figura rellevant, la del Bruno Bergeron (David Solans), el fill del mestre, amb qui no té una relació especialment fluida. “El Merlí sempre ha sigut un tio independent, li agrada anar per lliure i en el passat va abandonar el fill i la dona per anar-se’n a viure sol”, explica Orella. Ara, però, la seva dona l’ha deixat, i ell s’ha de fer càrrec del noi. “De cop es troba en una situació que no havia previst, però se li desperta aquest sentiment paternalista que abans no havia cuidat”, afegeix.

Més enllà de la relació amb els alumnes, la sèrie es fixa també en les tensions que genera el Merlí a la sala de professors, on els seus mètodes són vistos amb recel. “Amb els altres mestres no s’hi porta bé. Ell sap que és molt bon professor i a vegades peca de mirar-se els altres per sobre l’espatlla”, assenyala Héctor Lozano, creador i guionista de la sèrie. Les relacions del protagonista amb els pares dels seus alumnes i les que manté amb la seva família, principalment amb la seva mare, acaben de conformar el retrat d’aquest complex personatge. Pere Ponce, Pau Durà, Mar del Hoyo i Anna Maria Barbany formen part del repartiment adult de la ficció.

Igual que el seu protagonista, la sèrie -que s’acabarà de rodar al juliol i que TV3 estrenarà a la tardor- és difícil de definir. “El Merlí és molt imprevisible, i això fa que la sèrie també tingui un punt imprevisible. És una sèrie que flueix com la vida, amb moments més dramàtics i altres de més còmics”, explica el director, Eduard Cortés. Amb tot, la seva pretensió és “no caure en una mena de melodrama”, sinó buscar “el naturalisme, la veritat que pot tenir un institut”. “M’encanta que no es pugui classificar -hi coincideix Orella-. El que més s’hi acosta és que és una sèrie realista sobre el món actual, que planteja unes realitats que estan passant en el món de l’ensenyament”. En aquest sentit, diu l’actor, Merlí és “oportuna i necessària per valorar la feina dels mestres i per donar a conèixer la realitat de l’adolescència”.

Segons Lozano, la sèrie té “tots els ingredients” perquè triomfi entre el públic jove, però subratlla que el protagonista “té 50 anys”, i que per tant també pot aconseguir una bona acceptació entre els espectadors adults, una dualitat que Cortés també assenyala. El creador de la ficció admet que un dels referents en què s’ha inspirat és la pel·lícula El club dels poetes morts, però Orella assenyala alguna diferència: “La creació que ha fet l’Héctor és molt més matisada. El personatge té molts defectes, no és tan fantàstic en tot”, diu.

De moment, Merlí constarà de 13 capítols de 50 minuts, tot i que tant Lozano com Cortés es mostren absolutament oberts a rodar-ne més temporades si TV3 ho demana.

http://www.ara.cat/media/Francesc-Orell ... 63001.html

Intèrprets:
Francesc Orella - Merlí Bergeron
Ana María Barbany
Mar del Hoyo
Candela Antón - Berta
Albert Baró - Joan
Elisabet Casanoves - Tània
Júlia Creus - Mònica
Carlos Cuevas - Pol
Pau Durà - Toni
Marcos Franz - Gerard
Pau Poch - Ivan
Pere Ponce - Eugeni
Adrian Grösser Randeiro - Marc
David Solans - Bruno



Dades del ripeig (versió SD):
Vídeo: HDTVrip, 704x400, 25fps, xvid, 1500kbps.
Àudio català: HDTVrip, 128kbps, 48kHz, AC3 2.0, estèreo.
Audiodescripció per a persones cegues ???
Durada: 50 minuts.
Mida: ~750 MB.

Dades del ripeig (versió 720p):
Vídeo: HDTVrip, 1280x720, 25fps, x264, 4500kbps.
Àudio català: HDTVrip, 128kbps, 48kHz, EAC3 5.1, estèreo.
Audiodescripció per a persones cegues ???
Durada: 50 minuts.
Mida: ~2000 MB.

3a temporada 18 Setembre

Capturador: Conrad (HD+SD)
Suplents: Adrià05, r5004, Petiso


Imatge

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Merlí (2015)

#2

Entrada Autor: Petiso » ds. ago. 29, 2015 15:05

Suplent SD i HD.
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Merlí (2015)

#3

Entrada Autor: conradtgn » ds. ago. 29, 2015 15:29

Gràcies! :D
Imatge

Avatar de l’usuari

r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Merlí (2015)

#4

Entrada Autor: r5004 » dg. set. 13, 2015 20:05

Suplent!!
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Merlí (2015)

#5

Entrada Autor: Petiso » dg. set. 13, 2015 20:24

Ni me'n recordava ja ..... lol :-p

suplent, ni que tinc problemes amb el HD :-(
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Merlí (2015)

#6

Entrada Autor: conradtgn » dg. set. 13, 2015 21:00

Gràcies!!

Petiso, encara segueixes amb els "clics"? Jo també... És impressionant com se'n renten les mans els de TV3, segons ells: "El repetidor no indica cap problema", i que avisi a un antenista. I això que no només és problema d'un repetidor concret.
Jo crec que té a veure amb el canvi de PIDs, o bé és cosa del Grup Godó que fa la punyeta, ja que a la meva zona TV3-HD emet pel mux 51, pel que no pot tractar-se d'interferències del 4G...
Imatge

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Merlí (2015)

#7

Entrada Autor: Petiso » dg. set. 13, 2015 21:16

Si .... segueixo igual.

Podrien mirar si els tenim al mateix lloc??????
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

shinnosuke
Entrades: 1635
Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
Ubicació: Manresa
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Merlí (2015)

#8

Entrada Autor: shinnosuke » dg. set. 13, 2015 21:20

Us fa falta que us faci de suplent ?

Puc gravar només i únicament en SD ja que en HD no sé ripejar ni tinc màquina suficient.

Ja em direu

Avatar de l’usuari

Autor del tema
conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Merlí (2015)

#9

Entrada Autor: conradtgn » dg. set. 13, 2015 23:02

Petiso: Sip, bona pensada. Per si, afortunadament, no en tingués cap durant Merlí, posaré a gravar també els 2 capítols de polseres vermelles que fan després.
Només per confirmar, el teu repetidor és Collsuspina?

Shinnosuke: I tant, gràcies!
Imatge

Avatar de l’usuari

r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Merlí (2015)

#10

Entrada Autor: r5004 » dl. set. 14, 2015 10:38

Jo també tinc "clics". No ho he comprovat, però diria que si descomprimeixo l'àudio (l' E-AC3) amb el eac3to tinc clics, en canvi si aquest mateix àudio el comprimeixo a mp3 o a ac3 amb el MeGui no tinc clics. Ahir vaig mirar-me el rip que he fet de "13 dies d'octubre" i no hi ha cap "clic". Si vull fer servir l'àudio del 3HD per fer el muntatge de Chuck llavors hi apareixen els "clics".
La meva hipòtesi és que depèn del còdec que s'utilitzi per descomprimir l'àudio.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Merlí (2015)

#11

Entrada Autor: conradtgn » dl. set. 14, 2015 14:42

No ho tinc tant clar el tema del còdec, ja que fa anys que van amb E-AC3 i no havia tingut mai problemes ni amb les TVs ni amb DVBViewer.
Aquesta errada la vaig començar a notar quan van canviar els PIDs per poder fer les desconnexions del TN Comarques (6 Maig), és a dir, mesos després de passar el 3HD a través del mux d'EDC (1 Gener).
També és cert que si l'àudio eac3 té "clics" NO el puc passar a AC3 amb l'eac3to, crec recordar que marcava errors, com bé dius. M'apunto això de convertir-lo amb el MeGUI :)

Farem la prova i mirarem si tenim el "clics" al mateix lloc, això voldrà dir és problema de TV3: o bé de realització (fallida al mesclador), o bé de distribució (enllaç TV3-->repetidors).
Imatge

Avatar de l’usuari

shinnosuke
Entrades: 1635
Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
Ubicació: Manresa
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Merlí (2015)

#12

Entrada Autor: shinnosuke » dl. set. 14, 2015 22:10

Voleu que jo faci la versió SD de Merlí ?
Em comprometo gravar cada dilluns.
Si tinc bé la captura , voleu que la publiqui ?

Salut!

Avatar de l’usuari

Autor del tema
conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Merlí (2015)

#13

Entrada Autor: conradtgn » dt. set. 15, 2015 11:09

Gràcies, però prefereixo fer-ho tot jo.
Salut!
Imatge

Avatar de l’usuari

shinnosuke
Entrades: 1635
Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
Ubicació: Manresa
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Merlí (2015)

#14

Entrada Autor: shinnosuke » dt. set. 15, 2015 11:46

Entesos doncs company.
Ho tenia " tot apunt " per publicar l'enllaç .

De totes maneres he fet una prova i es veu de conya
si prefereixes fer-ho tu endavant, jo gravaré els capítols tal com he dit cada dilluns ( si no tinc sorpreses ni problemes amb el PC )

Salut!

Avatar de l’usuari

Autor del tema
conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Merlí (2015)

#15

Entrada Autor: conradtgn » dl. set. 21, 2015 23:03

Diumenge els espais electorals que van tallar la F1 en HD, avui Merlí sense 5.1. Això sembla fet a propòsit... :evil:
Imatge

Respon