AC3, MP3 bitrate constant o MP3 bitrate variable?

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
Fulipopo
Entrades: 146
Membre des de: dl. jul. 04, 2011 19:37
Ubicació: Sant Antoni (BCN)
Status: Desconnectat

AC3, MP3 bitrate constant o MP3 bitrate variable?

#1

Entrada Autor: Fulipopo » dt. set. 04, 2012 8:13

Bon dia a tothom,

Fins ara, processava els videos com si fos un mico ensinistrat: li donava a una palanca, pitjava un botó i accionava una roda i al final obtenia el resultat dessitjat: un plàtan (o un video avi, en el meu cas), però no entenia gaire del que estava passant. Em limitava a seguir les instruccions del fantàstic tutorial pel Gordian Knot de l'Oliana (http://forum.totsrucs.cat/viewtopic.php?f=34&t=4437). Avui m'he vist obligat a reinstal·lar el Gordian Knot, i he tornat a seguir les instrucciones del tutorial, però aquest cop m'he plantejat alguns dubtes que no havia tingut el primer cop. Per exemple, la qüestió del so. Tots els videos que havia processat fins ara estan amb l'audio en MP3 amb bitrate variable de 128 kBit/sec. Per què vaig triar aquest format? Ni idea, ja us he dit que al principi anava totalment perdut. Ara em pregunto si hauria estat millor fer servir la conversió a 128 kBit/sec CONSTANT. I pel que fa als DVD, també els he ripejat a 128 bitrate variable. Valdria la pena processar el so com AC3? Resumint, quina és la millor opció per processar el so?

Gràcies!




axis
Entrades: 4273
Membre des de: dl. oct. 08, 2007 23:06
Status: Desconnectat

Re: AC3, MP3 bitrate constant o MP3 bitrate variable?

#2

Entrada Autor: axis » dt. set. 04, 2012 16:55

la meva humilt opinio es que ho facis en constant

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Fulipopo
Entrades: 146
Membre des de: dl. jul. 04, 2011 19:37
Ubicació: Sant Antoni (BCN)
Status: Desconnectat

Re: AC3, MP3 bitrate constant o MP3 bitrate variable?

#3

Entrada Autor: Fulipopo » dc. set. 05, 2012 18:30

Gràcies pel teu consell. A partir d'ara passo a bitrate 128 kB/s constants.

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16299
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: AC3, MP3 bitrate constant o MP3 bitrate variable?

#4

Entrada Autor: Petiso » dc. set. 05, 2012 19:39

Hola !

Doncs a veure, no hi ha resposta única, tot depen del DVD, i del teu objectiu en ripejar.

Per exemple, si al DVD hi ha el 5.1, doncs s'ha de fer a AC3 o dobly o com es digui .... ja no et serveix el mp2.

Si el DVD es estèreo, aleshores si que pots triar entre AC2 2.0 i mp3. AC3 te la ventatge que es mes modern i comprimeix més. El mp3 es mes compatible. Les dues opcions son correctes.

Sobre si CBR o VBR ..... ja depen tambè de gustos. Abans els VBR "deien" que donava problemes. Amb els reproductos actuals ja no son problemes, aixi que pots fer servir variable si vols.

I el bitrate el mateix, per alguns 128 es poc .... si la pel·lícula s'ho val (per exemple si es un musical), es pot fer servir 192 per exemple.

En resum, que no t'he contestat res :-p
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Fulipopo
Entrades: 146
Membre des de: dl. jul. 04, 2011 19:37
Ubicació: Sant Antoni (BCN)
Status: Desconnectat

Re: AC3, MP3 bitrate constant o MP3 bitrate variable?

#5

Entrada Autor: Fulipopo » dj. set. 06, 2012 9:24

Gracies Petiso! Sí que m'has contestat: en fer-me cinc cèntims del que vol dir cada opció, puc pendre la meva pròpia decissió. La majoria de videos que rijepo són captures de TDT, però quan ripejo un DVD, acostumen a tenir la banda sonora en estèreo a més de 5.1, així que encara és possible triar entre mp3 i AC3. Pel que dius, mp3 és més compatible, així que probablement em mantindré amb aquesta codificació. Pel que fa al bitrate Constant o Variable, dedueixo que el variable ha de tenir algun avantatge sobre el constant, perquè dius que abans donava problemes però que els reproductors moderns el llegeixen bé. Entenc que si s'ha mantingut malgrat els problemes inicials és per què és millor que el constant. Pel que fa a 128 o 192, al principi vaig fer alguna prova, però a 192 els arxius eren més grans, i els dispositius de so que tinc no són tan bons com per notar la millora de so a 192. Així que et faré cas i només utilitzaré 192 en casos especials.
Novament, gràcies per la informació!!!

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16299
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: AC3, MP3 bitrate constant o MP3 bitrate variable?

#6

Entrada Autor: Petiso » dj. set. 06, 2012 10:46

Amb TDT, 128 constant es correcte :-)

De fet, els arxius originals son 160 kbps estereo (en el cas del català) i 96 kbps mono (en cas del VO), i ficar-ne mes no tindria massa sentit.

Adéu !
Imatge Imatge

Respon