Disc dur desapareix de sobte

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Avatar de l’usuari

Autor del tema
shinnosuke
Entrades: 1635
Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
Ubicació: Manresa
Status: Desconnectat

Disc dur desapareix de sobte

#1

Entrada Autor: shinnosuke » ds. juny 16, 2012 19:17

Hola.

Doncs tinc bastants problemes amb un disc dur.
Quan intento copiar del pendrive al disc dur tarda bastant en copiar un fitxer 1,8gb i es queda molta estona com si estigués copiant el fitxer i surgeix un problema bastant gran, que el disc dur desapareix, desapareix la unitat del disc dur de sobte i no sé què fer ja per què no puc fer res, tinc molta molta informació, el disc dur està en garantia, no fa motl vaig anar a la botiga i li vaig comentar al tècnic i em va dir que el portés, és bastant estrany i ja no sé que fer, el que no he fet és provar de canviar de PORT del disc dur, pot ser que on està connectat estigui donant problemes, els dos discs durs que tinc són IDE i aquests no fallen de moment i això espero però aquest disc dur SATA em dóna molts problemes.
Si vull que la unitat de disc dur a vegades l'he de reiniciar, i a vegades no funciona i l'he de tancar i tornar a engegar.

Què puc fer?
Dur el disc dur a la botiga segur, què creieu que està pasant?

Espero que em pogueu ajudar, i que pugui recuperar la infomació tot i que la tinc a veure si puc copiar la informació a un altre HDD nou que en teoria m'haurien de donar un de nou.

Gràcies i salut!




axis
Entrades: 4273
Membre des de: dl. oct. 08, 2007 23:06
Status: Desconnectat

Re: Disc dur desapareix de sobte

#2

Entrada Autor: axis » ds. juny 16, 2012 19:42

mira de tenir tots els drivers al corrent,sobretot dels ports externs usb.Tambe pot ser que el teu pc sigui bastant vell i no aguanti ja tanta "presio" de tants discs durs connectat a l'hora amb la cual cosa et tocaria fer la operacio renove

Avatar de l’usuari

Autor del tema
shinnosuke
Entrades: 1635
Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
Ubicació: Manresa
Status: Desconnectat

Re: Disc dur desapareix de sobte

#3

Entrada Autor: shinnosuke » ds. juny 16, 2012 19:51

axis ha escrit:mira de tenir tots els drivers al corrent,sobretot dels ports externs usb.Tambe pot ser que el teu pc sigui bastant vell i no aguanti ja tanta "presio" de tants discs durs connectat a l'hora amb la cual cosa et tocaria fer la operacio renove

És un P4 a 2,9Ghz i 2GB de RAM, ara mateix tinc instal·lat Windows7.

Hauria de buscar els drivers de la placa base?
Pot ser que sigui culpa de controladors?

El PC que sempre faig servir és més antic, és un P4 a 3,2Ghz i 2GB de RAM windowsXP, i tinc 3HDD's i aquest no passa res, segur segur que ha de ser del port SATA o bé algo físic, problema del disc dur que estigui tocat.... tot que descarto que sigui del port més aviat sigui del HDD...

O puc connectar dos discs durs, el del S.O i el 1TB i si continua passant el mateix, ha de ser del disc dur segur.

Faré proves a veure.
Gràcies axis!


axis
Entrades: 4273
Membre des de: dl. oct. 08, 2007 23:06
Status: Desconnectat

Re: Disc dur desapareix de sobte

#4

Entrada Autor: axis » ds. juny 16, 2012 20:09

en una cosa tens rao,i es que has de fer tota mena de prova per veure d'on ve per que et puc assegurar que l'error pot venir d'on menys esperas (t'asseguro que no parlo per parlar),i si,es molt recomenable tenir tots els controladors i drivers al corrent,i ull,que s'ha de tenir cura amb el que poses que de vegades et diuen que son compatibles amb el teu sistema i despres et portes una sorpresa desagradable per que no funciona res tornan-te boig per restaurar-ho (modo segur)

altra manera que aguanti una mica mes o mirar de que funcioni es formatar i posar de nou el w7 o si veus que va millor el xp

sort,si se m'acudeix altre cosa ja t'ho dire

Avatar de l’usuari

Autor del tema
shinnosuke
Entrades: 1635
Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
Ubicació: Manresa
Status: Desconnectat

Re: Disc dur desapareix de sobte

#5

Entrada Autor: shinnosuke » ds. juny 16, 2012 20:23

axis ha escrit:en una cosa tens rao,i es que has de fer tota mena de prova per veure d'on ve per que et puc assegurar que l'error pot venir d'on menys esperas (t'asseguro que no parlo per parlar),i si,es molt recomenable tenir tots els controladors i drivers al corrent,i ull,que s'ha de tenir cura amb el que poses que de vegades et diuen que son compatibles amb el teu sistema i despres et portes una sorpresa desagradable per que no funciona res tornan-te boig per restaurar-ho (modo segur)

altra manera que aguanti una mica mes o mirar de que funcioni es formatar i posar de nou el w7 o si veus que va millor el xp

sort,si se m'acudeix altre cosa ja t'ho dire

Com el windows 7 que tinc instal·lat em dóna molts problemes, formataré i posaré el Windows XP.

El que no trobo són els controladors de la placa base a la pàgina del fabricant, està ja descatalogada aquesta placa i ja no hi hauràn drivers o no sé a on els puc trobar..

et dic el model de placa base .
Nom de la Placa Mare Asus PTGD1-LA (Puffer) (3 PCI, 1 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, LAN, IEEE-1394)
Gràcies!

Avatar de l’usuari

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: Disc dur desapareix de sobte

#6

Entrada Autor: conradtgn » ds. juny 16, 2012 21:49

Drivers (per l'XP): http://forums.driverguide.com/showthread.php?t=20520
A l'últim post :wink:

a10!
Imatge

Avatar de l’usuari

Ayu
Entrades: 2518
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 19:55
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit
Status: Desconnectat

Re: Disc dur desapareix de sobte

#7

Entrada Autor: Ayu » ds. juny 16, 2012 23:37

La teva placa només accepta SATA, mira que no sigui que el disc sigui SATA2 i no tinguis posat el jumper per configurar-lo com a SATA1.
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
shinnosuke
Entrades: 1635
Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
Ubicació: Manresa
Status: Desconnectat

Re: Disc dur desapareix de sobte

#8

Entrada Autor: shinnosuke » ds. juny 16, 2012 23:39

conradtgn ha escrit:Drivers (per l'XP): http://forums.driverguide.com/showthread.php?t=20520
A l'últim post :wink:

a10!

Gràcies Conrad!!

Em comenten a un altre fòrum el programa hdd regenerator per comprobar si té sectors fet malbé i que ho intenti reparar, però no sé si amb aquest puc perdre informació... aquesta és la por..

Miraré de veure com funciona.

Salut i gràcies!

Avatar de l’usuari

Autor del tema
shinnosuke
Entrades: 1635
Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
Ubicació: Manresa
Status: Desconnectat

Re: Disc dur desapareix de sobte

#9

Entrada Autor: shinnosuke » ds. juny 16, 2012 23:41

Ayu ha escrit:La teva placa només accepta SATA, mira que no sigui que el disc sigui SATA2 i no tinguis posat el jumper per configurar-lo com a SATA1.

Ufff doncs ho hauria de mirar a la enganxina que porta el mateix disc dur ...
Ho miro i us ho confirmo..

Si és SATA2 es pot solucionar?

Ja que abans no em feia el burro, i ara m'ha començat a fer el burro i ja fa mesos .. abans cap problema, ni anomalíes ni errors ni res, i ja farà quasi un any que em fa el burro..

Gràcies i salut!

Edito: no cal que miri res el programa Everest m'ho diu ben clar.

Disc dur ST31000528AS ATA Device (1000 GB, 7200 RPM, SATA-II)

Què hi puc fer?

Avatar de l’usuari

Autor del tema
shinnosuke
Entrades: 1635
Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
Ubicació: Manresa
Status: Desconnectat

Re: Disc dur desapareix de sobte

#10

Entrada Autor: shinnosuke » ds. juny 16, 2012 23:55

Afegeixo que el PC que faig servir
Nombre del motherboard Gigabyte GA-8I915PM (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, LAN)
Els 3 discs durs són SATAII, el disc dur de 160GB és el que em va venir amb el PC i per llògica accepta SATAII.

Com m'heu dit pot ser que no acabi d'acceptar el disc dur SATAII però com he explicat abans no passava res i ara em dóna molts problemes tot que diria que és un problema físic, alhora d'escriure i fer-lo treballar..

He de trobar solucions, però de totes maneres dilluns sense falta el duré a la botiga..

Gràcies de nou!


axis
Entrades: 4273
Membre des de: dl. oct. 08, 2007 23:06
Status: Desconnectat

Re: Disc dur desapareix de sobte

#11

Entrada Autor: axis » dg. juny 17, 2012 13:29

si tens els drivers usb al corrent no haurias de tenir problemes i mes si fas servir el w7 que en principi ja hauria d'estar adaptat al sata2,pero tampoc et capfiquis o fixis nomes en aixo,creume si et dic que els errors poden venir de la font d'alimentacio que ja comença a fer figa,o la cpu que va com el cul,o una ram mal punxada,o una grafica mig cascada,o un cable amb mala connexio,o tenir el cdrom i el dvdrom al mateix canal,les possibilitats son força grans

en resum,fer proves a veure d'on be (si ho sabre jo que vaig mirar tot i resulta que la font d'alimentacio m'estava fent la guitza)

Avatar de l’usuari

Autor del tema
shinnosuke
Entrades: 1635
Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
Ubicació: Manresa
Status: Desconnectat

Re: Disc dur desapareix de sobte

#12

Entrada Autor: shinnosuke » dg. juny 17, 2012 20:46

axis ha escrit:si tens els drivers usb al corrent no haurias de tenir problemes i mes si fas servir el w7 que en principi ja hauria d'estar adaptat al sata2,pero tampoc et capfiquis o fixis nomes en aixo,creume si et dic que els errors poden venir de la font d'alimentacio que ja comença a fer figa,o la cpu que va com el cul,o una ram mal punxada,o una grafica mig cascada,o un cable amb mala connexio,o tenir el cdrom i el dvdrom al mateix canal,les possibilitats son força grans

en resum,fer proves a veure d'on be (si ho sabre jo que vaig mirar tot i resulta que la font d'alimentacio m'estava fent la guitza)
Hola axis!
No tinc el DVDrom ni CDrom al mateix canal, o sigui al port IDE.
Tinc gravadora SATA i un disc dur SATA II.

Connectaré el cable de dades a un altre port a veure si és aquest l'error que m'està donant problemes la placa base..
o fer un intercanvi connectant el disc dur on tinc ara la gravadora i el disc dur a la gravadora sé al 100% que la gravadora em funciona on la tinc ara.

La font podria ser ja que quan porta ja una estona dona moltissima calor i la torre està força calenta no crema però dona molta calor pot ser que sigui aquest el problema la font d'alimentació que no tingui força per fer treballar tot alhora i caigui el disc dur i es ''desconnecti''..

Gràcies axis, et diré el què una cosa o una altra et diré d'on vé el problema.
Salut!


axis
Entrades: 4273
Membre des de: dl. oct. 08, 2007 23:06
Status: Desconnectat

Re: Disc dur desapareix de sobte

#13

Entrada Autor: axis » dt. juny 19, 2012 17:11

shinnosuke ha escrit:
Gràcies axis, et diré el què una cosa o una altra et diré d'on vé el problema.
Salut!
no es mereixen.ja diras com tens el tema

Avatar de l’usuari

Autor del tema
shinnosuke
Entrades: 1635
Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
Ubicació: Manresa
Status: Desconnectat

Re: Disc dur desapareix de sobte

#14

Entrada Autor: shinnosuke » dt. juny 19, 2012 17:28

Doncs pel que sembla i ha sigut una tonteria, poden haver sigut dues coses.

una mala connexió del disc dur del port SATA, del mateix disc dur que no estigués ben connectat o bé
aqui si que ja seria un problema, que el mateix PORT SATA estigués tocat i no funcionés bé.

He probat de copiar el fitxer de 1,80gb per transferència remota amb Teamviewer i m'ha deixat copiar el fitxer sense problemes.

Ara mateix copiaré el fitxer del partit de futbol de la copa del Rei del Barça a veure què em fa, si tot surt bé, poden haver sigut aquestes dues coses, no sé quina és de les dues, però de moment funciona tot bé...

ja veurem el que dura..
Us diré com va de totes maneres si m'ha tornat a fer el burro.
Gràcies a tots!

Avatar de l’usuari

Autor del tema
shinnosuke
Entrades: 1635
Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
Ubicació: Manresa
Status: Desconnectat

Re: Disc dur desapareix de sobte

#15

Entrada Autor: shinnosuke » dt. juny 19, 2012 22:26

Ni tant sols 24hores, no ha funcionat.

Continua havent el mateix problema, continua desapareixent el disc dur quan intento passar un fitxer gros.

Si o si demà el duré a la botiga i que m'el canviïn ja que continua en garantía ..
espero que pugui salvar tota la informació del disc dur..

Us diré alguna cosa.

Salut!

Respon